Nu söker enheten för digital utveckling en serviceinriktad och engagerad supporttekniker med uppdrag att underlätta vardagen för Täby kommuns medarbetare.
Enheten för digital utveckling, som är en del av kommunledningskontoret, har uppdraget att styra, stödja och driva på kommunens utvecklingsarbete med stöd av digitaliseringen. Inom enheten finns kommunens samlade it-infrastruktur, systemförvaltning, utvecklingsstöd samt användarstöd och support.
Om jobbet Du kommer, tillsammans med oss på enheten, att ansvara för kommunens samlade användarstöd och support för it-frågor – här tar vi emot och hjälper kommunens alla medarbetare när de behöver hjälp med teknisk utrustning, applikationer och verksamhetssystem. I rollen som supporttekniker för digital arbetsplats och administration kommer du främst att besvara och lösa frågor som rör klientteknik och applikationer, men också att vara central för gruppens administrativa arbete med processer, beställningar och samordning av interna utvecklingsfrågor. Du kommer att ansvara för att koordinera och driva på enhetens incident- och problemhanteringsprocesser och säkerställa att dokumentation och användarstöd underhålls och utvecklas.
Huvuddelen av frågorna tas emot och hanteras genom ärendehanteringssystemet EasitGo där vi dokumenterar och följer upp arbetet, men ärenden kan också tas emot och hanteras via telefon, på plats och ute i kommunens olika verksamheter.
I arbetet ingår även att löpande ta fram och uppdatera stödmaterial så som lathundar och information till användare, och även hålla utbildningar vid behov.
Arbetstiden är flextid mellan 06 och 21 om arbetet tillåter men är i huvudsak mellan 07:30 och 17:00. Andra tider och kvällsarbete kan komma att bli aktuellt vid särskilda insatser, samt vid större leverans- eller förändringsarbeten. Vem är du? Du har ett stort it-intresse och hög servicenivå är en del av din personlighet. Du vill arbeta med hela kedjan av support och kan hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus eller tumma på kvaliteten av leveransen samt har förmåga att snabbt sätta dig in i nya saker. Du är prestigelös och jobbar lika bra självständigt som i team. Som person är du ansvarstagande, noggrann och alltid beredd att ge det lilla extra. För att lyckas i rollen har du förmågan att uppmärksamma problem och lösa dem strukturerat, med ett tydligt kvalitetstänk och fokus på service.
Kvalifikationer
• Lägst 3-årig gymnasieutbildning. • Körkort B • Erfarenhet av att beskriva användning av system och teknik på ett pedagogiskt sätt i lathundar och instruktioner. • Kan utrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. • Förmåga att ta fram information om exempelvis driftstörningar och förändringar med användarens perspektiv i fokus (Exempelvis: Vad betyder detta för mig? Vad har jag för alternativ, etcetera). • Har god vana att kommunicera och hjälpa andra via telefon, e-post, chatt, med mera. • God erfarenhet av att använda Word, Powerpoint, webbpubliceringsverktyg med mera för att kommunicera.
Tekniska kvalifikationer
• Erfarenhet av hantering, support och felsökning av hårdvara som datorer och kringutrustning. • Erfarenhet av managering, support och felsökning av Windows i företagsmiljö. • Erfarenhet av att ge support och felsöka både på plats och via fjärrhanteringsverktyg. • Erfarenhet av managering, support och felsökning av mjukvara så som: - Apple iOS - Android - ChromeOS - Vanliga kontorsapplikationer (Microsoft Teams, Office, med mera).
Du bör ha god förståelse för hantering, support och felsökning av mobil hårdvara till exempel smartphones och surfplattor.
Meriterande är erfarenhet av
• Arbete enligt ITIL-processerna, Incident, Problem och Change
Utifrån arbetets karaktär kommer Täby kommun att behöva utdrag från Polismyndighetens belastningsregister i obrutet kuvert. Kontakt I denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Sista ansökningsdag är 2021-11-01. Urval sker löpande så kom in med din ansökan redan idag! Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck 073 70 771 70 eller via mail: maria.vonsterneck@jurek.se
id: 25199210
external_id: 46-556694-5324-0000006470C7803237
webpage_url: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/25199210
logo_url: https://www.arbetsformedlingen.se/rest/arbetsgivare/rest/af/v3/organisation/5566945324/logotyper/logo.png
headline: Supporttekniker till Täby kommun – Digital arbetsplats och admin
application_deadline: 2021-11-01T23:59:59
number_of_vacancies: 1
description:
text: Vill du göra skillnad?\n\n Nu söker enheten för digital utveckling en serviceinriktad och engagerad supporttekniker med uppdrag att underlätta vardagen för Täby kommuns medarbetare.\n\nEnheten för digital utveckling som är en del av kommunledningskontoret har uppdraget att styra stödja och driva på kommunens utvecklingsarbete med stöd av digitaliseringen. Inom enheten finns kommunens samlade it-infrastruktur systemförvaltning utvecklingsstöd samt användarstöd och support.\n\nOm jobbet\nDu kommer tillsammans med oss på enheten att ansvara för kommunens samlade användarstöd och support för it-frågor – här tar vi emot och hjälper kommunens alla medarbetare när de behöver hjälp med teknisk utrustning applikationer och verksamhetssystem.\nI rollen som supporttekniker för digital arbetsplats och administration kommer du främst att besvara och lösa frågor som rör klientteknik och applikationer men också att vara central för gruppens administrativa arbete med processer beställningar och samordning av interna utvecklingsfrågor. Du kommer att ansvara för att koordinera och driva på enhetens incident- och problemhanteringsprocesser och säkerställa att dokumentation och användarstöd underhålls och utvecklas.\n\nHuvuddelen av frågorna tas emot och hanteras genom ärendehanteringssystemet EasitGo där vi dokumenterar och följer upp arbetet men ärenden kan också tas emot och hanteras via telefon på plats och ute i kommunens olika verksamheter.\n\nI arbetet ingår även att löpande ta fram och uppdatera stödmaterial så som lathundar och information till användare och även hålla utbildningar vid behov.\n\nArbetstiden är flextid mellan 06 och 21 om arbetet tillåter men är i huvudsak mellan 07:30 och 17:00. Andra tider och kvällsarbete kan komma att bli aktuellt vid särskilda insatser samt vid större leverans- eller förändringsarbeten.\nVem är du?\nDu har ett stort it-intresse och hög servicenivå är en del av din personlighet. Du vill arbeta med hela kedjan av support och kan hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus eller tumma på kvaliteten av leveransen samt har förmåga att snabbt sätta dig in i nya saker. Du är prestigelös och jobbar lika bra självständigt som i team. Som person är du ansvarstagande noggrann och alltid beredd att ge det lilla extra. För att lyckas i rollen har du förmågan att uppmärksamma problem och lösa dem strukturerat med ett tydligt kvalitetstänk och fokus på service.\n\nKvalifikationer\n\n• Lägst 3-årig gymnasieutbildning.\n• Körkort B\n• Erfarenhet av att beskriva användning av system och teknik på ett pedagogiskt sätt i lathundar och instruktioner.\n• Kan utrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.\n• Förmåga att ta fram information om exempelvis driftstörningar och förändringar med användarens perspektiv i fokus (Exempelvis: Vad betyder detta för mig? Vad har jag för alternativ etcetera).\n• Har god vana att kommunicera och hjälpa andra via telefon e-post chatt med mera.\n• God erfarenhet av att använda Word Powerpoint webbpubliceringsverktyg med mera för att kommunicera.\n\n \n\nTekniska kvalifikationer\n\n• Erfarenhet av hantering support och felsökning av hårdvara som datorer och kringutrustning.\n• Erfarenhet av managering support och felsökning av Windows i företagsmiljö.\n• Erfarenhet av att ge support och felsöka både på plats och via fjärrhanteringsverktyg.\n• Erfarenhet av managering support och felsökning av mjukvara så som:\n- Apple iOS\n- Android\n- ChromeOS\n- Vanliga kontorsapplikationer (Microsoft Teams Office med mera).\n\nDu bör ha god förståelse för hantering support och felsökning av mobil hårdvara till exempel smartphones och surfplattor.\n\nMeriterande är erfarenhet av\n\n• Arbete enligt ITIL-processerna Incident Problem och Change\n\nUtifrån arbetets karaktär kommer Täby kommun att behöva utdrag från Polismyndighetens belastningsregister i obrutet kuvert.\nKontakt\nI denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Sista ansökningsdag är 2021-11-01. Urval sker löpande så kom in med din ansökan redan idag!\nHar du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck 073 70 771 70 eller via mail: maria.vonsterneck@jurek.se\n\n Välkommen med din ansökan!
text_formatted: Vill du göra skillnad?\n\n Nu söker enheten för digital utveckling en serviceinriktad och engagerad supporttekniker med uppdrag att underlätta vardagen för Täby kommuns medarbetare.\n\nEnheten för digital utveckling som är en del av kommunledningskontoret har uppdraget att styra stödja och driva på kommunens utvecklingsarbete med stöd av digitaliseringen. Inom enheten finns kommunens samlade it-infrastruktur systemförvaltning utvecklingsstöd samt användarstöd och support.\n\nOm jobbet\nDu kommer tillsammans med oss på enheten att ansvara för kommunens samlade användarstöd och support för it-frågor – här tar vi emot och hjälper kommunens alla medarbetare när de behöver hjälp med teknisk utrustning applikationer och verksamhetssystem.\nI rollen som supporttekniker för digital arbetsplats och administration kommer du främst att besvara och lösa frågor som rör klientteknik och applikationer men också att vara central för gruppens administrativa arbete med processer beställningar och samordning av interna utvecklingsfrågor. Du kommer att ansvara för att koordinera och driva på enhetens incident- och problemhanteringsprocesser och säkerställa att dokumentation och användarstöd underhålls och utvecklas.\n\nHuvuddelen av frågorna tas emot och hanteras genom ärendehanteringssystemet EasitGo där vi dokumenterar och följer upp arbetet men ärenden kan också tas emot och hanteras via telefon på plats och ute i kommunens olika verksamheter.\n\nI arbetet ingår även att löpande ta fram och uppdatera stödmaterial så som lathundar och information till användare och även hålla utbildningar vid behov.\n\nArbetstiden är flextid mellan 06 och 21 om arbetet tillåter men är i huvudsak mellan 07:30 och 17:00. Andra tider och kvällsarbete kan komma att bli aktuellt vid särskilda insatser samt vid större leverans- eller förändringsarbeten.\nVem är du?\nDu har ett stort it-intresse och hög servicenivå är en del av din personlighet. Du vill arbeta med hela kedjan av support och kan hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus eller tumma på kvaliteten av leveransen samt har förmåga att snabbt sätta dig in i nya saker. Du är prestigelös och jobbar lika bra självständigt som i team. Som person är du ansvarstagande noggrann och alltid beredd att ge det lilla extra. För att lyckas i rollen har du förmågan att uppmärksamma problem och lösa dem strukturerat med ett tydligt kvalitetstänk och fokus på service.\n\nKvalifikationer\n\n• Lägst 3-årig gymnasieutbildning.\n• Körkort B\n• Erfarenhet av att beskriva användning av system och teknik på ett pedagogiskt sätt i lathundar och instruktioner.\n• Kan utrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.\n• Förmåga att ta fram information om exempelvis driftstörningar och förändringar med användarens perspektiv i fokus (Exempelvis: Vad betyder detta för mig? Vad har jag för alternativ etcetera).\n• Har god vana att kommunicera och hjälpa andra via telefon e-post chatt med mera.\n• God erfarenhet av att använda Word Powerpoint webbpubliceringsverktyg med mera för att kommunicera.\n\n \n\nTekniska kvalifikationer\n\n• Erfarenhet av hantering support och felsökning av hårdvara som datorer och kringutrustning.\n• Erfarenhet av managering support och felsökning av Windows i företagsmiljö.\n• Erfarenhet av att ge support och felsöka både på plats och via fjärrhanteringsverktyg.\n• Erfarenhet av managering support och felsökning av mjukvara så som:\n- Apple iOS\n- Android\n- ChromeOS\n- Vanliga kontorsapplikationer (Microsoft Teams Office med mera).\n\nDu bör ha god förståelse för hantering support och felsökning av mobil hårdvara till exempel smartphones och surfplattor.\n\nMeriterande är erfarenhet av\n\n• Arbete enligt ITIL-processerna Incident Problem och Change\n\nUtifrån arbetets karaktär kommer Täby kommun att behöva utdrag från Polismyndighetens belastningsregister i obrutet kuvert.\nKontakt\nI denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Sista ansökningsdag är 2021-11-01. Urval sker löpande så kom in med din ansökan redan idag!\nHar du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck 073 70 771 70 eller via mail: maria.vonsterneck@jurek.se\n\n Välkommen med din ansökan!
company_information: null
needs: null
requirements: null
conditions: Heltid\r\nTillsvidare
employment_type:
concept_id: PFZr_Syz_cUq
label: Vanlig anställning
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_type:
concept_id: oG8G_9cW_nRf
label: Fast månads- vecko- eller timlön
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_description: Fast lön
duration:
concept_id: a7uU_j21_mkL
label: Tills vidare
legacy_ams_taxonomy_id: 1
working_hours_type:
concept_id: 6YE1_gAC_R2G
label: Heltid
legacy_ams_taxonomy_id: 1
scope_of_work:
min: 100
max: 100
access: null
employer:
phone_number: null
email: null
url: http://www.jurek.se/
organization_number: 5566945324
name: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
workplace: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
application_details:
information: null
reference: null
email: null
via_af: false
url: https://www.jurek.se/apply/2C7553E6-0451-4B10-BF1F-1207194F0543?src=AMS
other: null
experience_required: true
access_to_own_car: false
driving_license_required: false
driving_license: null
occupation:
concept_id: KgVN_RhS_bjH
label: Kontorist
legacy_ams_taxonomy_id: 5841
occupation_group:
concept_id: eQ4M_CNm_ozj
label: Övriga kontorsassistenter och sekreterare
legacy_ams_taxonomy_id: 4119
occupation_field:
concept_id: X82t_awd_Qyc
label: Administration ekonomi juridik
legacy_ams_taxonomy_id: 1
workplace_address:
municipality: Täby
municipality_code: 0160
municipality_concept_id: onpA_B5a_zfv
region: Stockholms län
region_code: 01
region_concept_id: CifL_Rzy_Mku
country: Sverige
country_code: 199
country_concept_id: i46j_HmG_v64
street_address: null
postcode: null
city: null
coordinates:
18.0703299999999984493115334771573543548583984375
59.44189999999999685087459511123597621917724609375
must_have:
skills:
languages:
work_experiences:
legacy_ams_taxonomy_id: 5841
concept_id: KgVN_RhS_bjH
weight: 10
label: Kontorist
nice_to_have:
skills:
languages:
work_experiences:
publication_date: 2021-10-11T18:20:50
last_publication_date: 2021-11-01T23:59:59
removed: true
removed_date: 2022-01-31T00:42:09
source_type: VIA_PLATSBANKEN_DXA
timestamp: 1634217713291
application_deadline_short: 2021-11-01
publication_date_short: 2021-10-11
last_publication_date_short: 2021-11-01