Vi söker en Second line support till vår kund i Täby. I ditt dagliga arbeta kommer du ge support och vara rådgivande och lösa olika IT- och telefoni relaterade problem.
Vill du göra skillnad?
Nu söker enheten för digital utveckling två serviceinriktade och engagerade supporttekniker för digitala arbetsplatser med uppdrag att underlätta vardagen för Täby kommuns medarbetare.
Enheten för digital utveckling, som är en del av kommunledningskontoret, har uppdraget att styra, stödja och driva på kommunens utvecklingsarbete med stöd av it. Inom enheten finns kommunens samlade it-infrastruktur, systemförvaltning, utvecklingsstöd samt användarstöd och support.
Om jobbet Tillsammans med dina kollegor på enheten kommer du att ansvara för kommunens samlade användarstöd och support för it-frågor. Vi tar emot och hjälper kommunens alla medarbetare när de behöver hjälp med teknisk utrustning, applikationer och verksamhetssystem.
I rollen som supporttekniker för digital arbetsplats kommer du främst att besvara och lösa frågor som rör klientteknik och applikationer, men även samverkansverktyg och frågor som rör identifieringsmetoder och behörigheter. Huvuddelen av frågorna tas emot och hanteras genom ärendehanteringssystemet EasitGo där vi dokumenterar och följer upp arbetet, men ärenden kan också tas emot och hanteras via telefon, på plats och ute i kommunens olika verksamheter.
Då den tekniska utvecklingen går snabbt och användarnas behov förändras behöver stödet hela tiden utvecklas. Detta arbete gör vi såväl självständigt, med våra respektive specialistkompetenser som främsta verktyg, som tillsammans. I arbetet ingår att löpande ta fram och uppdatera stödmaterial så som lathundar och information till användare, och även hålla utbildningar vid behov.
Arbetstiden är flextid mellan 06 och 21 om arbetet tillåter men är i huvudsak mellan 07:30 och 17:00. Andra tider och kvällsarbete kan komma att bli aktuellt vid särskilda insatser, samt vid större leverans- eller förändringsarbeten.
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Arena Personal men du utför ditt arbete ute hos vår kund. Uppdraget beräknas starta så snart som möjligt och pågå juni ut, med möjlighet till förlängning.
Vem är du? Du har ett stort it-intresse och att hålla hög servicenivå är en del av din personlighet.
Du vill arbeta med hela kedjan av support och kan hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus eller tumma på kvaliteten av leveransen samt har förmåga att snabbt sätta dig in i nya saker.
Du är prestigelös och jobbar lika bra självständigt som i team. Som person är du ansvarstagande, noggrann och alltid beredd att ge det lilla extra.
För att lyckas i rollen har du förmågan att uppmärksamma problem och lösa dem strukturerat, med ett tydligt kvalitetstänk och ett stort fokus på service.
Kvalifikationer: - Lägst 3-årig gymnasieutbildning. - Erfarenhet av att beskriva användning av system och teknik på ett pedagogiskt sätt i lathundar och instruktioner. - Kan utrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. - Förmåga att ta fram information om exempelvis driftstörningar och förändringar med användarens perspektiv i fokus (Exempelvis: Vad betyder detta för mig? Vad har jag för alternativ, etcetera). - Har god vana att kommunicera och hjälpa andra via telefon, e-post, chatt, med mera. - God erfarenhet av att använda Word, Powerpoint, webbpubliceringsverktyg med mera för att kommunicera.
Tekniska kvalifikationer:
Stor erfarenhet av hantering, support och felsökning av hårdvara som datorer, skrivare och kringutrustning samt av managering, support och felsökning av Windows i företagsmiljö.
Erfarenhet av att ge support och felsöka både på plats och via fjärrhanteringsverktyg samt erfarenhet av hantering av objekt via Active Directory och hantering av Group Policy Objects.
Erfarenhet av managering, support och felsökning av mjukvara så som:
- Apple iOS - Android - ChromeOS - Vanliga kontorsapplikationer (Microsoft Teams, Office, med mera).
Erfarenhet av managering, support och felsökning av virtuella datorer och applikationer. God förståelse för hantering, support och felsökning av mobil hårdvara till exempel smartphones och surfplattor.
Meriterande:
erfarenhet av managering, support och felsökning via managementsystem så som:
- Microsoft SCCM - Microsoft Intune - VMware Horizon - Google Admin Console
Utifrån arbetets karaktär kommer Täby kommun att behöva utdrag från Polismyndighetens belastningsregister i obrutet kuvert.
Vi erbjuder:
För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos Arena Personal erbjuder vi därför bland annat:
- Marknadsmässig lön - Personlig och stöttande konsultchef - Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet
Som bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär.
id: 25456421
external_id: 46-556606-1916-1498859-1
webpage_url: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/25456421
logo_url: https://www.arbetsformedlingen.se/rest/arbetsgivare/rest/af/v3/organisation/5566061916/logotyper/logo.png
headline: Supporttekniker till vår kund i Norrort
application_deadline: 2022-01-16T23:59:59
number_of_vacancies: 1
description:
text: Vi söker en Second line support till vår kund i Täby. I ditt dagliga arbeta kommer du ge support och vara rådgivande och lösa olika IT- och telefoni relaterade problem.\n\nVill du göra skillnad?\n\nNu söker enheten för digital utveckling två serviceinriktade och engagerade supporttekniker för digitala arbetsplatser med uppdrag att underlätta vardagen för Täby kommuns medarbetare.\n\nEnheten för digital utveckling som är en del av kommunledningskontoret har uppdraget att styra stödja och driva på kommunens utvecklingsarbete med stöd av it. Inom enheten finns kommunens samlade it-infrastruktur systemförvaltning utvecklingsstöd samt användarstöd och support.\n\nOm jobbet\nTillsammans med dina kollegor på enheten kommer du att ansvara för kommunens samlade användarstöd och support för it-frågor. Vi tar emot och hjälper kommunens alla medarbetare när de behöver hjälp med teknisk utrustning applikationer och verksamhetssystem.\n\nI rollen som supporttekniker för digital arbetsplats kommer du främst att besvara och lösa frågor som rör klientteknik och applikationer men även samverkansverktyg och frågor som rör identifieringsmetoder och behörigheter. Huvuddelen av frågorna tas emot och hanteras genom ärendehanteringssystemet EasitGo där vi dokumenterar och följer upp arbetet men ärenden kan också tas emot och hanteras via telefon på plats och ute i kommunens olika verksamheter.\n\nDå den tekniska utvecklingen går snabbt och användarnas behov förändras behöver stödet hela tiden utvecklas. Detta arbete gör vi såväl självständigt med våra respektive specialistkompetenser som främsta verktyg som tillsammans. I arbetet ingår att löpande ta fram och uppdatera stödmaterial så som lathundar och information till användare och även hålla utbildningar vid behov.\n\nArbetstiden är flextid mellan 06 och 21 om arbetet tillåter men är i huvudsak mellan 07:30 och 17:00. Andra tider och kvällsarbete kan komma att bli aktuellt vid särskilda insatser samt vid större leverans- eller förändringsarbeten.\n\nDetta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Arena Personal men du utför ditt arbete ute hos vår kund. Uppdraget beräknas starta så snart som möjligt och pågå juni ut med möjlighet till förlängning.\n\nVem är du?\nDu har ett stort it-intresse och att hålla hög servicenivå är en del av din personlighet.\n\nDu vill arbeta med hela kedjan av support och kan hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus eller tumma på kvaliteten av leveransen samt har förmåga att snabbt sätta dig in i nya saker.\n\nDu är prestigelös och jobbar lika bra självständigt som i team. Som person är du ansvarstagande noggrann och alltid beredd att ge det lilla extra.\n\nFör att lyckas i rollen har du förmågan att uppmärksamma problem och lösa dem strukturerat med ett tydligt kvalitetstänk och ett stort fokus på service.\n\nKvalifikationer:\n- Lägst 3-årig gymnasieutbildning.\n- Erfarenhet av att beskriva användning av system och teknik på ett pedagogiskt sätt i lathundar och instruktioner.\n- Kan utrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.\n- Förmåga att ta fram information om exempelvis driftstörningar och förändringar med användarens perspektiv i fokus (Exempelvis: Vad betyder detta för mig? Vad har jag för alternativ etcetera).\n- Har god vana att kommunicera och hjälpa andra via telefon e-post chatt med mera.\n- God erfarenhet av att använda Word Powerpoint webbpubliceringsverktyg med mera för att kommunicera.\n\n\n\n\nTekniska kvalifikationer:\n\nStor erfarenhet av hantering support och felsökning av hårdvara som datorer skrivare och kringutrustning samt av managering support och felsökning av Windows i företagsmiljö.\n\nErfarenhet av att ge support och felsöka både på plats och via fjärrhanteringsverktyg samt erfarenhet av hantering av objekt via Active Directory och hantering av Group Policy Objects.\n\nErfarenhet av managering support och felsökning av mjukvara så som:\n\n- Apple iOS\n- Android\n- ChromeOS\n- Vanliga kontorsapplikationer (Microsoft Teams Office med mera).\n\n\nErfarenhet av managering support och felsökning av virtuella datorer och applikationer. God förståelse för hantering support och felsökning av mobil hårdvara till exempel smartphones och surfplattor.\n\nMeriterande:\n\nerfarenhet av managering support och felsökning via managementsystem så som:\n\n- Microsoft SCCM\n- Microsoft Intune\n- VMware Horizon\n- Google Admin Console\n\n\nUtifrån arbetets karaktär kommer Täby kommun att behöva utdrag från Polismyndighetens belastningsregister i obrutet kuvert.\n\nVi erbjuder:\n\nFör oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos Arena Personal erbjuder vi därför bland annat:\n\n- Marknadsmässig lön\n- Personlig och stöttande konsultchef\n- Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet\n\nSom bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär.
text_formatted: Vi söker en Second line support till vår kund i Täby. I ditt dagliga arbeta kommer du ge support och vara rådgivande och lösa olika IT- och telefoni relaterade problem.\n\nVill du göra skillnad?\n\nNu söker enheten för digital utveckling två serviceinriktade och engagerade supporttekniker för digitala arbetsplatser med uppdrag att underlätta vardagen för Täby kommuns medarbetare.\n\nEnheten för digital utveckling som är en del av kommunledningskontoret har uppdraget att styra stödja och driva på kommunens utvecklingsarbete med stöd av it. Inom enheten finns kommunens samlade it-infrastruktur systemförvaltning utvecklingsstöd samt användarstöd och support.\n\nOm jobbet\nTillsammans med dina kollegor på enheten kommer du att ansvara för kommunens samlade användarstöd och support för it-frågor. Vi tar emot och hjälper kommunens alla medarbetare när de behöver hjälp med teknisk utrustning applikationer och verksamhetssystem.\n\nI rollen som supporttekniker för digital arbetsplats kommer du främst att besvara och lösa frågor som rör klientteknik och applikationer men även samverkansverktyg och frågor som rör identifieringsmetoder och behörigheter. Huvuddelen av frågorna tas emot och hanteras genom ärendehanteringssystemet EasitGo där vi dokumenterar och följer upp arbetet men ärenden kan också tas emot och hanteras via telefon på plats och ute i kommunens olika verksamheter.\n\nDå den tekniska utvecklingen går snabbt och användarnas behov förändras behöver stödet hela tiden utvecklas. Detta arbete gör vi såväl självständigt med våra respektive specialistkompetenser som främsta verktyg som tillsammans. I arbetet ingår att löpande ta fram och uppdatera stödmaterial så som lathundar och information till användare och även hålla utbildningar vid behov.\n\nArbetstiden är flextid mellan 06 och 21 om arbetet tillåter men är i huvudsak mellan 07:30 och 17:00. Andra tider och kvällsarbete kan komma att bli aktuellt vid särskilda insatser samt vid större leverans- eller förändringsarbeten.\n\nDetta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Arena Personal men du utför ditt arbete ute hos vår kund. Uppdraget beräknas starta så snart som möjligt och pågå juni ut med möjlighet till förlängning.\n\nVem är du?\nDu har ett stort it-intresse och att hålla hög servicenivå är en del av din personlighet.\n\nDu vill arbeta med hela kedjan av support och kan hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus eller tumma på kvaliteten av leveransen samt har förmåga att snabbt sätta dig in i nya saker.\n\nDu är prestigelös och jobbar lika bra självständigt som i team. Som person är du ansvarstagande noggrann och alltid beredd att ge det lilla extra.\n\nFör att lyckas i rollen har du förmågan att uppmärksamma problem och lösa dem strukturerat med ett tydligt kvalitetstänk och ett stort fokus på service.\n\nKvalifikationer:\n- Lägst 3-årig gymnasieutbildning.\n- Erfarenhet av att beskriva användning av system och teknik på ett pedagogiskt sätt i lathundar och instruktioner.\n- Kan utrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.\n- Förmåga att ta fram information om exempelvis driftstörningar och förändringar med användarens perspektiv i fokus (Exempelvis: Vad betyder detta för mig? Vad har jag för alternativ etcetera).\n- Har god vana att kommunicera och hjälpa andra via telefon e-post chatt med mera.\n- God erfarenhet av att använda Word Powerpoint webbpubliceringsverktyg med mera för att kommunicera.\n\n\n\n\nTekniska kvalifikationer:\n\nStor erfarenhet av hantering support och felsökning av hårdvara som datorer skrivare och kringutrustning samt av managering support och felsökning av Windows i företagsmiljö.\n\nErfarenhet av att ge support och felsöka både på plats och via fjärrhanteringsverktyg samt erfarenhet av hantering av objekt via Active Directory och hantering av Group Policy Objects.\n\nErfarenhet av managering support och felsökning av mjukvara så som:\n\n- Apple iOS\n- Android\n- ChromeOS\n- Vanliga kontorsapplikationer (Microsoft Teams Office med mera).\n\n\nErfarenhet av managering support och felsökning av virtuella datorer och applikationer. God förståelse för hantering support och felsökning av mobil hårdvara till exempel smartphones och surfplattor.\n\nMeriterande:\n\nerfarenhet av managering support och felsökning via managementsystem så som:\n\n- Microsoft SCCM\n- Microsoft Intune\n- VMware Horizon\n- Google Admin Console\n\n\nUtifrån arbetets karaktär kommer Täby kommun att behöva utdrag från Polismyndighetens belastningsregister i obrutet kuvert.\n\nVi erbjuder:\n\nFör oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos Arena Personal erbjuder vi därför bland annat:\n\n- Marknadsmässig lön\n- Personlig och stöttande konsultchef\n- Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet\n\nSom bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär.
company_information: null
needs: null
requirements: null
conditions: Heltid\r\nAnställningstid enligt överenskommelse
employment_type:
concept_id: PFZr_Syz_cUq
label: Vanlig anställning
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_type:
concept_id: oG8G_9cW_nRf
label: Fast månads- vecko- eller timlön
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_description: Lön enligt överenskommelse
duration:
concept_id: qQUd_4qe_NDT
label: 6 månader eller längre
legacy_ams_taxonomy_id: 2
working_hours_type:
concept_id: 6YE1_gAC_R2G
label: Heltid
legacy_ams_taxonomy_id: 1
scope_of_work:
min: 100
max: 100
access: null
employer:
phone_number: null
email: null
url: https://arenapersonal.com/
organization_number: 5566061916
name: Arena Personal Sverige AB
workplace: Arena personal
application_details:
information: null
reference: null
email: null
via_af: false
url: https://karriar.arenapersonal.com/jobs/1498859-supporttekniker-till-var-kund-i-norrort?promotion=325948-arbetsformedlingen
other: null
experience_required: true
access_to_own_car: false
driving_license_required: false
driving_license: null
occupation:
concept_id: KQty_E1u_cia
label: Helpdesktekniker/Supporttekniker
legacy_ams_taxonomy_id: 7020
occupation_group:
concept_id: hmaC_cfi_UKg
label: Supporttekniker IT
legacy_ams_taxonomy_id: 3512
occupation_field:
concept_id: apaJ_2ja_LuF
label: Data/IT
legacy_ams_taxonomy_id: 3
workplace_address:
municipality: Stockholm
municipality_code: 0180
municipality_concept_id: AvNB_uwa_6n6
region: Stockholms län
region_code: 01
region_concept_id: CifL_Rzy_Mku
country: Sverige
country_code: 199
country_concept_id: i46j_HmG_v64
street_address: null
postcode: null
city: null
coordinates:
18.068580000000000751469997339881956577301025390625
59.3293230000000022528183762915432453155517578125
must_have:
skills:
languages:
work_experiences:
legacy_ams_taxonomy_id: 7020
concept_id: KQty_E1u_cia
weight: 10
label: Helpdesktekniker/Supporttekniker
nice_to_have:
skills:
languages:
work_experiences:
application_contacts:
contact_type: null
name: null
description: Ebba Merin
telephone: 0724014117
email: ebba.merin@arenapersonal.com
publication_date: 2021-12-22T09:20:00
last_publication_date: 2022-01-16T23:59:59
removed: true
removed_date: 2022-04-10T13:13:37
source_type: VIA_PLATSBANKEN_DXA
timestamp: 1640161200423
application_deadline_short: 2022-01-16
publication_date_short: 2021-12-22
last_publication_date_short: 2022-01-16
logo_url_sanitized_rescaled: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation5566061916logotyperlogo-rescaled.png
logo_url_sanitized: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation5566061916logotyperlogo.png