Supporttekniker till vår kund i Norrort [NB this opening has expired]

Occupation: Helpdesktekniker/Supporttekniker
Employer: Arena personal
Workplace location: Stockholm, Stockholms län, Sverige
Last application date: 2022-02-06
Publication date: 2022-01-24

Prerequisites

Work experiences: Helpdesktekniker/Supporttekniker;



This opening in English: Click here to read this opening in English and other languages

Presentation:


Vi söker en Second line support till vår kund i Täby. I ditt dagliga arbeta kommer du ge support och vara rådgivande och lösa olika IT- och telefoni relaterade problem.

Vill du göra skillnad?

Nu söker enheten för digital utveckling två serviceinriktade och engagerade supporttekniker för digitala arbetsplatser med uppdrag att underlätta vardagen för Täby kommuns medarbetare.

Enheten för digital utveckling, som är en del av kommunledningskontoret, har uppdraget att styra, stödja och driva på kommunens utvecklingsarbete med stöd av it. Inom enheten finns kommunens samlade it-infrastruktur, systemförvaltning, utvecklingsstöd samt användarstöd och support.

Om jobbet
Tillsammans med dina kollegor på enheten kommer du att ansvara för kommunens samlade användarstöd och support för it-frågor. Vi tar emot och hjälper kommunens alla medarbetare när de behöver hjälp med teknisk utrustning, applikationer och verksamhetssystem.

I rollen som supporttekniker för digital arbetsplats kommer du främst att besvara och lösa frågor som rör klientteknik och applikationer, men även samverkansverktyg och frågor som rör identifieringsmetoder och behörigheter. Huvuddelen av frågorna tas emot och hanteras genom ärendehanteringssystemet EasitGo där vi dokumenterar och följer upp arbetet, men ärenden kan också tas emot och hanteras via telefon, på plats och ute i kommunens olika verksamheter.

Då den tekniska utvecklingen går snabbt och användarnas behov förändras behöver stödet hela tiden utvecklas. Detta arbete gör vi såväl självständigt, med våra respektive specialistkompetenser som främsta verktyg, som tillsammans. I arbetet ingår att löpande ta fram och uppdatera stödmaterial så som lathundar och information till användare, och även hålla utbildningar vid behov.

Arbetstiden är flextid mellan 06 och 21 om arbetet tillåter men är i huvudsak mellan 07:30 och 17:00. Andra tider och kvällsarbete kan komma att bli aktuellt vid särskilda insatser, samt vid större leverans- eller förändringsarbeten.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Arena Personal men du utför ditt arbete ute hos vår kund. Uppdraget beräknas starta så snart som möjligt och pågå juni ut, med möjlighet till förlängning.

Vem är du?
Du har ett stort it-intresse och att hålla hög servicenivå är en del av din personlighet.

Du vill arbeta med hela kedjan av support och kan hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus eller tumma på kvaliteten av leveransen samt har förmåga att snabbt sätta dig in i nya saker.

Du är prestigelös och jobbar lika bra självständigt som i team. Som person är du ansvarstagande, noggrann och alltid beredd att ge det lilla extra.

För att lyckas i rollen har du förmågan att uppmärksamma problem och lösa dem strukturerat, med ett tydligt kvalitetstänk och ett stort fokus på service.

Kvalifikationer:
- Lägst 3-årig gymnasieutbildning.
- Erfarenhet av att beskriva användning av system och teknik på ett pedagogiskt sätt i lathundar och instruktioner.
- Kan utrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.
- Förmåga att ta fram information om exempelvis driftstörningar och förändringar med användarens perspektiv i fokus (Exempelvis: Vad betyder detta för mig? Vad har jag för alternativ, etcetera).
- Har god vana att kommunicera och hjälpa andra via telefon, e-post, chatt, med mera.
- God erfarenhet av att använda Word, Powerpoint, webbpubliceringsverktyg med mera för att kommunicera.




Tekniska kvalifikationer:

Stor erfarenhet av hantering, support och felsökning av hårdvara som datorer, skrivare och kringutrustning samt av managering, support och felsökning av Windows i företagsmiljö.

Erfarenhet av att ge support och felsöka både på plats och via fjärrhanteringsverktyg samt erfarenhet av hantering av objekt via Active Directory och hantering av Group Policy Objects.

Erfarenhet av managering, support och felsökning av mjukvara så som:

- Apple iOS
- Android
- ChromeOS
- Vanliga kontorsapplikationer (Microsoft Teams, Office, med mera).


Erfarenhet av managering, support och felsökning av virtuella datorer och applikationer. God förståelse för hantering, support och felsökning av mobil hårdvara till exempel smartphones och surfplattor.

Meriterande:

erfarenhet av managering, support och felsökning via managementsystem så som:

- Microsoft SCCM
- Microsoft Intune
- VMware Horizon
- Google Admin Console


Utifrån arbetets karaktär kommer Täby kommun att behöva utdrag från Polismyndighetens belastningsregister i obrutet kuvert.

Vi erbjuder:

För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos Arena Personal erbjuder vi därför bland annat:

- Marknadsmässig lön
- Personlig och stöttande konsultchef
- Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet

Som bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär.

Record metadata

Click to view metadata