Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning, handel och omsorg. Vi är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter över åtta miljarder kronor per år. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera.
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många.
Nu söker vi en Account Manager med placering i Skåne, kontoret du utgår från ligger i Lund. Tjänsten är direkt underställd Försäljningschef SME.
Arbetsbeskrivning I rollen som Account Manager ansvarar du för att skapa attraktiva affärer inom Samhalls breda utbud av tjänster och branschlösningar. Du kommer att bearbeta kunder inom segmentet SME (Small/Medium Enterprise). Du segmenterar, planerar, bokar och genomför självständigt kundbesök hos befintliga och nya kunder utifrån kundbearbetningsplaner som du själv skapar. Det är en bred och omväxlande roll med flertalet kontaktytor, både internt och externt. Du får möjlighet till att vara både kreativ och innovativ i denna dynamiska säljroll.
Dina arbetsuppgifter
• Skapa tillväxt inom ditt tjänsteområde hos både nya och befintliga kunder • Ansvara för kalkyl och teckna avtal • Planera för utveckling och tillväxtmöjligheter • Bygga relationer med kunder och interna kontakter
Din erfarenhet Du har några års erfarenhet av tjänsteförsäljning och du är van att röra dig i en konkurrensutsatt bransch där man behöver vara både effektiv och flexibel. Det är meriterande om du tidigare arbetat i en större organisation och har jobbat i projektform eller i säljprocesser som kräver viss projektledning. Du kan också vara i början av din säljkarriär men har ett driv och en affärsmässighet som utmärker sig. IT-vana och erfarenhet från CRM-system samt bra kunskaper i Excel underlättar arbetet. Vi gärna ser att du har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande.
Personliga egenskaper Du beskriver dig som orädd, lätt för att anpassa dig till nya situationer och du är en fena på relationer, både internt och externt. Du tycker om när det är hög aktivitet och du får som mest energi ute hos kunderna. Din förmåga att se framåt och jobba proaktivt är märkbar och du vet vikten av att få med dig andra så att målen nås. Att vara lyhörd, kreativ och nyfiken är viktiga egenskaper som får dig att utvecklas som säljare hos Samhall.
Din framgång grundar sig delvis i att du kan driva frågor och samarbeta med andra nyckelpersoner under hela säljprocessen, från ett första säljmöte till implementering ut i driften. Som person har du ett starkt eget driv, ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du drivs av att göra affärer och har en hög social kompetens som präglas av öppenhet. Du känner igen dig i Samhalls värderingar: Uppmärksam, Pålitlig och Engagerad.
Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Samhall med rekryteringsbolaget Jerrie. Du söker tjänsten via jerrie.se med CV och personligt brev. Har du frågor är du välkommen att kontakta Frida Dire på 0703-00 10 16 eller frida.dire@jerrie.se
Sista ansökningsdagen är den 20/1 men vi jobbar löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så är du intresserad rekommenderar vi att du söker direkt.
Vi tillämpar provanställning och bakgrundskontroll på slutkandidater.
Vill du ställa frågor till facklig representant är du välkommen att kontakta: Siwert Ahlm (Unionen) 070-546 87 17, Asim Zilic (SACO) 070-359 45 15 alternativt Pontus Dilén (Ledarna) 070-621 72 24.
id: 25561537
external_id: 46-556881-2571-wb-187966
webpage_url: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/25561537
logo_url: null
headline: Account Manager till Samhall Lund
application_deadline: 2022-02-20T23:59:59
number_of_vacancies: 1
description:
text: Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster inom allt från städ tvätt och fastighetsskötsel till logistik tillverkning handel och omsorg. Vi är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter över åtta miljarder kronor per år. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera.\r\n\r\nVill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många. \n\nNu söker vi en Account Manager med placering i Skåne kontoret du utgår från ligger i Lund. Tjänsten är direkt underställd Försäljningschef SME.\n\nArbetsbeskrivning\nI rollen som Account Manager ansvarar du för att skapa attraktiva affärer inom Samhalls breda utbud av tjänster och branschlösningar. Du kommer att bearbeta kunder inom segmentet SME (Small/Medium Enterprise). Du segmenterar planerar bokar och genomför självständigt kundbesök hos befintliga och nya kunder utifrån kundbearbetningsplaner som du själv skapar. Det är en bred och omväxlande roll med flertalet kontaktytor både internt och externt. Du får möjlighet till att vara både kreativ och innovativ i denna dynamiska säljroll.\n\nDina arbetsuppgifter \n\n• Skapa tillväxt inom ditt tjänsteområde hos både nya och befintliga kunder \n• Ansvara för kalkyl och teckna avtal \n• Planera för utveckling och tillväxtmöjligheter \n• Bygga relationer med kunder och interna kontakter \n\nDin erfarenhet\nDu har några års erfarenhet av tjänsteförsäljning och du är van att röra dig i en konkurrensutsatt bransch där man behöver vara både effektiv och flexibel. Det är meriterande om du tidigare arbetat i en större organisation och har jobbat i projektform eller i säljprocesser som kräver viss projektledning. Du kan också vara i början av din säljkarriär men har ett driv och en affärsmässighet som utmärker sig. IT-vana och erfarenhet från CRM-system samt bra kunskaper i Excel underlättar arbetet. Vi gärna ser att du har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande.\n\nPersonliga egenskaper\nDu beskriver dig som orädd lätt för att anpassa dig till nya situationer och du är en fena på relationer både internt och externt. Du tycker om när det är hög aktivitet och du får som mest energi ute hos kunderna. Din förmåga att se framåt och jobba proaktivt är märkbar och du vet vikten av att få med dig andra så att målen nås. Att vara lyhörd kreativ och nyfiken är viktiga egenskaper som får dig att utvecklas som säljare hos Samhall.\n\nDin framgång grundar sig delvis i att du kan driva frågor och samarbeta med andra nyckelpersoner under hela säljprocessen från ett första säljmöte till implementering ut i driften. Som person har du ett starkt eget driv ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du drivs av att göra affärer och har en hög social kompetens som präglas av öppenhet. Du känner igen dig i Samhalls värderingar: Uppmärksam Pålitlig och Engagerad.\n\nAnsökan\nI den här rekryteringen samarbetar Samhall med rekryteringsbolaget Jerrie. Du söker tjänsten via jerrie.se med CV och personligt brev. Har du frågor är du välkommen att kontakta Frida Dire på 0703-00 10 16 eller frida.dire@jerrie.se\n\nSista ansökningsdagen är den 20/1 men vi jobbar löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så är du intresserad rekommenderar vi att du söker direkt.\n\nVi tillämpar provanställning och bakgrundskontroll på slutkandidater.\n\nVill du ställa frågor till facklig representant är du välkommen att kontakta: Siwert Ahlm (Unionen) 070-546 87 17 Asim Zilic (SACO) 070-359 45 15 alternativt Pontus Dilén (Ledarna) 070-621 72 24.
text_formatted: Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster inom allt från städ tvätt och fastighetsskötsel till logistik tillverkning handel och omsorg. Vi är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter över åtta miljarder kronor per år. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera.\r\n\r\nVill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många. \n\nNu söker vi en Account Manager med placering i Skåne kontoret du utgår från ligger i Lund. Tjänsten är direkt underställd Försäljningschef SME.\n\nArbetsbeskrivning\nI rollen som Account Manager ansvarar du för att skapa attraktiva affärer inom Samhalls breda utbud av tjänster och branschlösningar. Du kommer att bearbeta kunder inom segmentet SME (Small/Medium Enterprise). Du segmenterar planerar bokar och genomför självständigt kundbesök hos befintliga och nya kunder utifrån kundbearbetningsplaner som du själv skapar. Det är en bred och omväxlande roll med flertalet kontaktytor både internt och externt. Du får möjlighet till att vara både kreativ och innovativ i denna dynamiska säljroll.\n\nDina arbetsuppgifter \n\n• Skapa tillväxt inom ditt tjänsteområde hos både nya och befintliga kunder \n• Ansvara för kalkyl och teckna avtal \n• Planera för utveckling och tillväxtmöjligheter \n• Bygga relationer med kunder och interna kontakter \n\nDin erfarenhet\nDu har några års erfarenhet av tjänsteförsäljning och du är van att röra dig i en konkurrensutsatt bransch där man behöver vara både effektiv och flexibel. Det är meriterande om du tidigare arbetat i en större organisation och har jobbat i projektform eller i säljprocesser som kräver viss projektledning. Du kan också vara i början av din säljkarriär men har ett driv och en affärsmässighet som utmärker sig. IT-vana och erfarenhet från CRM-system samt bra kunskaper i Excel underlättar arbetet. Vi gärna ser att du har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande.\n\nPersonliga egenskaper\nDu beskriver dig som orädd lätt för att anpassa dig till nya situationer och du är en fena på relationer både internt och externt. Du tycker om när det är hög aktivitet och du får som mest energi ute hos kunderna. Din förmåga att se framåt och jobba proaktivt är märkbar och du vet vikten av att få med dig andra så att målen nås. Att vara lyhörd kreativ och nyfiken är viktiga egenskaper som får dig att utvecklas som säljare hos Samhall.\n\nDin framgång grundar sig delvis i att du kan driva frågor och samarbeta med andra nyckelpersoner under hela säljprocessen från ett första säljmöte till implementering ut i driften. Som person har du ett starkt eget driv ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du drivs av att göra affärer och har en hög social kompetens som präglas av öppenhet. Du känner igen dig i Samhalls värderingar: Uppmärksam Pålitlig och Engagerad.\n\nAnsökan\nI den här rekryteringen samarbetar Samhall med rekryteringsbolaget Jerrie. Du söker tjänsten via jerrie.se med CV och personligt brev. Har du frågor är du välkommen att kontakta Frida Dire på 0703-00 10 16 eller frida.dire@jerrie.se\n\nSista ansökningsdagen är den 20/1 men vi jobbar löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så är du intresserad rekommenderar vi att du söker direkt.\n\nVi tillämpar provanställning och bakgrundskontroll på slutkandidater.\n\nVill du ställa frågor till facklig representant är du välkommen att kontakta: Siwert Ahlm (Unionen) 070-546 87 17 Asim Zilic (SACO) 070-359 45 15 alternativt Pontus Dilén (Ledarna) 070-621 72 24.
company_information: null
needs: null
requirements: null
conditions: -\r\n-
employment_type:
concept_id: PFZr_Syz_cUq
label: Vanlig anställning
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_type:
concept_id: oG8G_9cW_nRf
label: Fast månads- vecko- eller timlön
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_description: Enligt överenskommelse
duration:
concept_id: a7uU_j21_mkL
label: Tills vidare
legacy_ams_taxonomy_id: 1
working_hours_type:
concept_id: 6YE1_gAC_R2G
label: Heltid
legacy_ams_taxonomy_id: 1
scope_of_work:
min: 100
max: 100
access: null
employer:
phone_number: null
email: null
url: null
organization_number: 5568812571
name: Jerrie AB
workplace: Jerrie
application_details:
information: null
reference: null
email: null
via_af: false
url: https://jerrie.se/lediga-jobb/?jobid=187966&ref=platsbanken
other: null
experience_required: true
access_to_own_car: false
driving_license_required: true
driving_license:
concept_id: VTK8_WRx_GcM
label: B
legacy_ams_taxonomy_id: 3
occupation:
concept_id: 8jrL_5RZ_9Kt
label: Account manager
legacy_ams_taxonomy_id: 6728
occupation_group:
concept_id: oXSW_fbY_XrY
label: Företagssäljare
legacy_ams_taxonomy_id: 3322
occupation_field:
concept_id: RPTn_bxG_ExZ
label: Försäljning inköp marknadsföring
legacy_ams_taxonomy_id: 5
workplace_address:
municipality: Lund
municipality_code: 1281
municipality_concept_id: muSY_tsR_vDZ
region: Skåne län
region_code: 12
region_concept_id: CaRE_1nn_cSU
country: Sverige
country_code: 199
country_concept_id: i46j_HmG_v64
street_address: null
postcode: null
city: null
coordinates:
13.191008000000000066620486904866993427276611328125
55.70465999999999695546648581512272357940673828125
must_have:
skills:
languages:
work_experiences:
weight: 10
concept_id: 8jrL_5RZ_9Kt
label: Account manager
legacy_ams_taxonomy_id: 6728
nice_to_have:
skills:
languages:
work_experiences:
application_contacts:
publication_date: 2022-01-25T12:05:53
last_publication_date: 2022-02-20T23:59:59
removed: true
removed_date: 2022-05-22T00:11:13
source_type: VIA_PLATSBANKEN_DXA
timestamp: 1643108753285
application_deadline_short: 2022-02-20
publication_date_short: 2022-01-25
last_publication_date_short: 2022-02-20