I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hemsjukvård.
Som medarbetare hos oss kan vi erbjuda dig: • Ett varierande och utvecklande arbete • Extern handledning tillsammans med kollegor • Flextid • Subventionerad friskvård • Nära ledarskap • Engagerade och erfarna kollegor
ARBETSUPPGIFTER Som biståndshandläggare bedömer du behov av bistånd enligt socialtjänstlagen och du arbetar utifrån en helhetssyn med individens behov i centrum (IBIC).
Yrket som handläggare innebär många möten med olika personer, vilket ställer krav på social kompetens och flexibilitet. Vi samverkar i stor utsträckning med våra utförare och andra relevanta samverkanspartners, såväl internt som externt. Vi befinner oss i en spännande tid med både pågående och kommande förändringar och utökar därför med ytterligare 3 biståndshandläggare. Vi tar gemensamt ansvar för alla ärenden.
KVALIFIKATIONER Vi söker dig med en socionomutbildning gärna med inriktning mot äldre och/eller funktionsnedsatta eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har kunskap om gällande lagstiftning och en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Som person visar du respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du är trygg, stabil och trivs i en självgående roll, där du har lätt för att ta initiativ. Du är strukturerad med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbeta på ett effektivt sätt. Vidare är du flexibel och beslutsam, du anpassar dig till ändrade omständigheter och driver processer på ett målinriktat sätt. Du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt men även i team.
Du har även god datorvana samt kunskaper i Office-paketet det är meriterande om du arbetat i IBIC, Treserva och SAMSA.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för uppdraget. Körkort är meriterande
Vänta inte med din ansökan då rekryteringen kommer att ske löpande.
ÖVRIGT Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
id: 25562080
external_id: 46-212000-1363-CB55313559284B22BA6B20576C189FC7
webpage_url: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/25562080
logo_url: https://www.arbetsformedlingen.se/rest/arbetsgivare/rest/af/v3/organisation/2120001363/logotyper/logo.png
headline: Nu söker vi en biståndshandläggare till en tidsbegränsad anställning
application_deadline: 2022-02-08T23:59:59
number_of_vacancies: 1
description:
text: I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!\n\nVård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg funktionsstöd och hemsjukvård.\n\nSom medarbetare hos oss kan vi erbjuda dig: \n• Ett varierande och utvecklande arbete\n• Extern handledning tillsammans med kollegor\n• Flextid \n• Subventionerad friskvård \n• Nära ledarskap \n• Engagerade och erfarna kollegor \n\n\r\n\r\nARBETSUPPGIFTER\nSom biståndshandläggare bedömer du behov av bistånd enligt socialtjänstlagen och du arbetar utifrån en helhetssyn med individens behov i centrum (IBIC). \n\nYrket som handläggare innebär många möten med olika personer vilket ställer krav på social kompetens och flexibilitet. Vi samverkar i stor utsträckning med våra utförare och andra relevanta samverkanspartners såväl internt som externt. Vi befinner oss i en spännande tid med både pågående och kommande förändringar och utökar därför med ytterligare 3 biståndshandläggare. Vi tar gemensamt ansvar för alla ärenden. \r\n\r\nKVALIFIKATIONER\nVi söker dig med en socionomutbildning gärna med inriktning mot äldre och/eller funktionsnedsatta eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har kunskap om gällande lagstiftning och en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. \n\nSom person visar du respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du är trygg stabil och trivs i en självgående roll där du har lätt för att ta initiativ. Du är strukturerad med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbeta på ett effektivt sätt. Vidare är du flexibel och beslutsam du anpassar dig till ändrade omständigheter och driver processer på ett målinriktat sätt. Du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt men även i team.\n\nDu har även god datorvana samt kunskaper i Office-paketet det är meriterande om du arbetat i IBIC Treserva och SAMSA.\n\nVi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för uppdraget. Körkort är meriterande\n\nVänta inte med din ansökan då rekryteringen kommer att ske löpande.\n\r\n\nÖVRIGT\nInom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.\n\nVid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet. \n\nBehöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.\n\nFöre erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.\n\nVi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.\n\nVi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
text_formatted: I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!\n\nVård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg funktionsstöd och hemsjukvård.\n\nSom medarbetare hos oss kan vi erbjuda dig: \n• Ett varierande och utvecklande arbete\n• Extern handledning tillsammans med kollegor\n• Flextid \n• Subventionerad friskvård \n• Nära ledarskap \n• Engagerade och erfarna kollegor \n\n\r\n\r\nARBETSUPPGIFTER\nSom biståndshandläggare bedömer du behov av bistånd enligt socialtjänstlagen och du arbetar utifrån en helhetssyn med individens behov i centrum (IBIC). \n\nYrket som handläggare innebär många möten med olika personer vilket ställer krav på social kompetens och flexibilitet. Vi samverkar i stor utsträckning med våra utförare och andra relevanta samverkanspartners såväl internt som externt. Vi befinner oss i en spännande tid med både pågående och kommande förändringar och utökar därför med ytterligare 3 biståndshandläggare. Vi tar gemensamt ansvar för alla ärenden. \r\n\r\nKVALIFIKATIONER\nVi söker dig med en socionomutbildning gärna med inriktning mot äldre och/eller funktionsnedsatta eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har kunskap om gällande lagstiftning och en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. \n\nSom person visar du respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du är trygg stabil och trivs i en självgående roll där du har lätt för att ta initiativ. Du är strukturerad med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbeta på ett effektivt sätt. Vidare är du flexibel och beslutsam du anpassar dig till ändrade omständigheter och driver processer på ett målinriktat sätt. Du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt men även i team.\n\nDu har även god datorvana samt kunskaper i Office-paketet det är meriterande om du arbetat i IBIC Treserva och SAMSA.\n\nVi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för uppdraget. Körkort är meriterande\n\nVänta inte med din ansökan då rekryteringen kommer att ske löpande.\n\r\n\nÖVRIGT\nInom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.\n\nVid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet. \n\nBehöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.\n\nFöre erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.\n\nVi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.\n\nVi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
company_information: null
needs: null
requirements: null
conditions: Heltid. \r\nTidsbegränsad anställning tillträde: 2022-02-15 upphör: 2022-09-15 .
employment_type:
concept_id: PFZr_Syz_cUq
label: Vanlig anställning
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_type:
concept_id: oG8G_9cW_nRf
label: Fast månads- vecko- eller timlön
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_description: Enligt avtal.
duration:
concept_id: Xj7x_7yZ_jEn
label: 3 månader – upp till 6 månader
legacy_ams_taxonomy_id: 3
working_hours_type:
concept_id: 6YE1_gAC_R2G
label: Heltid
legacy_ams_taxonomy_id: 1
scope_of_work:
min: 100
max: 100
access: null
employer:
phone_number: null
email: null
url: null
organization_number: 2120001363
name: Mölndals kommun
workplace: Mölndals stad Vård- och omsorgsförvaltningen
application_details:
information: null
reference: C74906
email: null
via_af: false
url: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=cb553135-5928-4b22-ba6b-20576c189fc7&publishCode=AMS&TK=1eaa690a-0ecd-47dd-9946-cd876c994f57
other: null
experience_required: true
access_to_own_car: false
driving_license_required: false
driving_license: null
occupation:
concept_id: pYiF_Z6V_ULQ
label: Biståndsbedömare/Biståndshandläggare
legacy_ams_taxonomy_id: 6836
occupation_group:
concept_id: 5uP5_Ugw_aVE
label: Biståndsbedömare m.fl.
legacy_ams_taxonomy_id: 2663
occupation_field:
concept_id: GazW_2TU_kJw
label: Yrken med social inriktning
legacy_ams_taxonomy_id: 16
workplace_address:
municipality: Mölndal
municipality_code: 1481
municipality_concept_id: mc45_ki9_Bv3
region: Västra Götalands län
region_code: 14
region_concept_id: zdoY_6u5_Krt
country: Sverige
country_code: 199
country_concept_id: i46j_HmG_v64
street_address: null
postcode: null
city: null
coordinates:
12.0166669999999999873807610129006206989288330078125
57.64999999999999857891452847979962825775146484375
must_have:
skills:
languages:
work_experiences:
weight: 10
concept_id: pYiF_Z6V_ULQ
label: Biståndsbedömare/Biståndshandläggare
legacy_ams_taxonomy_id: 6836
nice_to_have:
skills:
languages:
work_experiences:
application_contacts:
name: null
description: Annamari Hassel
email: annamari.hassel@molndal.se
telephone: 031-315 25 47
contact_type: Biståndschef SOL
publication_date: 2022-01-25T13:35:14
last_publication_date: 2022-02-08T23:59:59
removed: true
removed_date: 2022-05-10T00:05:26
source_type: VIA_PLATSBANKEN_DXA
timestamp: 1643114114803
application_deadline_short: 2022-02-08
publication_date_short: 2022-01-25
last_publication_date_short: 2022-02-08
logo_url_sanitized: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation2120001363logotyperlogo.png
logo_url_sanitized_rescaled: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation2120001363logotyperlogo-rescaled.png