Här har du chansen att få arbeta i en rolig och givande roll som helpdesktekniker!
Om uppdraget
Kunden är en myndighet som ansvarar för långsiktig planering av transportsystemet för vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart. De söker nu en helpdesktekniker för ett uppdrag som startar 2022-04-18 och ska pågå till 2023-04-18 med chans till förlängning, arbetstiden är antingen 07-16 eller till 08-17.
Dina arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga arbete kommer bestå av första linjen support i forma av telefonmottagning. Detta innebär att registrera, kategorisera, eskalera samt lösa ärenden som kommer till myndighetens användarstöd inom IT och telefoni.
Vidare ingår arbete med att ta emot registerara, kategorisera samt prioritera inkommande ärenden så som incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade IT-lösningar. Arbetet är bredare än en traditionell supportteknikerroll.
Dina kvalifikationer
- Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete - Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet - Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt - Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk) Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. - Dokumenterad erfarenhet av god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation. - Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik. - Minst 12 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin helpdesktekniker, under de senaste 18 månaderna. - Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 16/2-22
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Kajsa Hessel.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
id: 25563700
external_id: 46-556633-5476-1552897-1
webpage_url: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/25563700
logo_url: https://www.arbetsformedlingen.se/rest/arbetsgivare/rest/af/v3/organisation/5566335476/logotyper/logo.png
headline: Vi söker flera helpdesktekniker för längre uppdrag start i april
application_deadline: 2022-07-14T23:59:59
number_of_vacancies: 1
description:
text: Här har du chansen att få arbeta i en rolig och givande roll som helpdesktekniker!\n\nOm uppdraget\n\nKunden är en myndighet som ansvarar för långsiktig planering av transportsystemet för vägtrafik järnvägstrafik sjöfart och luftfart. De söker nu en helpdesktekniker för ett uppdrag som startar 2022-04-18 och ska pågå till 2023-04-18 med chans till förlängning arbetstiden är antingen 07-16 eller till 08-17.\n\nDina arbetsuppgifter\n\nDitt huvudsakliga arbete kommer bestå av första linjen support i forma av telefonmottagning. Detta innebär att registrera kategorisera eskalera samt lösa ärenden som kommer till myndighetens användarstöd inom IT och telefoni.\n\nVidare ingår arbete med att ta emot registerara kategorisera samt prioritera inkommande ärenden så som incidenter felsökning integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade IT-lösningar. Arbetet är bredare än en traditionell supportteknikerroll.\n\nDina kvalifikationer\n\n- Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt gymnasium eller likvärdig kunskap samt två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete\n- Goda kunskaper om datorer kringutrustning operativsystem nätverk kommunikation samt informationssäkerhet\n- Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt\n- Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)\n Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska såväl i tal som skrift.\n- Dokumenterad erfarenhet av god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation.\n- Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik.\n- Minst 12 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin helpdesktekniker under de senaste 18 månaderna.\n- Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.\n\n\nVad vi erbjuder dig\n\nSom konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.\n\nOm ansökan\nSök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 16/2-22\n\nVi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Kajsa Hessel.\n\nFör generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.\n\nBemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
text_formatted: Här har du chansen att få arbeta i en rolig och givande roll som helpdesktekniker!\n\nOm uppdraget\n\nKunden är en myndighet som ansvarar för långsiktig planering av transportsystemet för vägtrafik järnvägstrafik sjöfart och luftfart. De söker nu en helpdesktekniker för ett uppdrag som startar 2022-04-18 och ska pågå till 2023-04-18 med chans till förlängning arbetstiden är antingen 07-16 eller till 08-17.\n\nDina arbetsuppgifter\n\nDitt huvudsakliga arbete kommer bestå av första linjen support i forma av telefonmottagning. Detta innebär att registrera kategorisera eskalera samt lösa ärenden som kommer till myndighetens användarstöd inom IT och telefoni.\n\nVidare ingår arbete med att ta emot registerara kategorisera samt prioritera inkommande ärenden så som incidenter felsökning integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade IT-lösningar. Arbetet är bredare än en traditionell supportteknikerroll.\n\nDina kvalifikationer\n\n- Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt gymnasium eller likvärdig kunskap samt två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete\n- Goda kunskaper om datorer kringutrustning operativsystem nätverk kommunikation samt informationssäkerhet\n- Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt\n- Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)\n Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska såväl i tal som skrift.\n- Dokumenterad erfarenhet av god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation.\n- Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik.\n- Minst 12 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin helpdesktekniker under de senaste 18 månaderna.\n- Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.\n\n\nVad vi erbjuder dig\n\nSom konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.\n\nOm ansökan\nSök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 16/2-22\n\nVi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Kajsa Hessel.\n\nFör generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.\n\nBemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
company_information: null
needs: null
requirements: null
conditions: Heltid\r\nAnställningstid enligt överenskommelse
employment_type:
concept_id: PFZr_Syz_cUq
label: Vanlig anställning
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_type:
concept_id: oG8G_9cW_nRf
label: Fast månads- vecko- eller timlön
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_description: Lön enligt överenskommelse
duration:
concept_id: qQUd_4qe_NDT
label: 6 månader eller längre
legacy_ams_taxonomy_id: 2
working_hours_type:
concept_id: 6YE1_gAC_R2G
label: Heltid
legacy_ams_taxonomy_id: 1
scope_of_work:
min: 100
max: 100
access: null
employer:
phone_number: null
email: null
url: https://www.bemannia.se
organization_number: 5566335476
name: Bemannia Kontor AB
workplace: Bemannia
application_details:
information: null
reference: null
email: null
via_af: false
url: https://career.bemannia.se/jobs/1552897-vi-soker-flera-helpdesktekniker-for-langre-uppdrag-start-i-april?promotion=341685-arbetsformedlingen
other: null
experience_required: true
access_to_own_car: false
driving_license_required: false
driving_license: null
occupation:
concept_id: KQty_E1u_cia
label: Helpdesktekniker/Supporttekniker
legacy_ams_taxonomy_id: 7020
occupation_group:
concept_id: hmaC_cfi_UKg
label: Supporttekniker IT
legacy_ams_taxonomy_id: 3512
occupation_field:
concept_id: apaJ_2ja_LuF
label: Data/IT
legacy_ams_taxonomy_id: 3
workplace_address:
municipality: Göteborg
municipality_code: 1480
municipality_concept_id: PVZL_BQT_XtL
region: Västra Götalands län
region_code: 14
region_concept_id: zdoY_6u5_Krt
country: Sverige
country_code: 199
country_concept_id: i46j_HmG_v64
street_address: null
postcode: null
city: null
coordinates:
11.974560000000000314912540488876402378082275390625
57.70886999999999744659362477250397205352783203125
must_have:
skills:
languages:
work_experiences:
legacy_ams_taxonomy_id: 7020
concept_id: KQty_E1u_cia
weight: 10
label: Helpdesktekniker/Supporttekniker
nice_to_have:
skills:
languages:
work_experiences:
application_contacts:
contact_type: null
name: null
description: Kajsa Hessel
telephone: null
email: kajsa.hessel@bemannia.se
publication_date: 2022-01-25T16:54:43
last_publication_date: 2022-07-14T23:59:59
removed: true
removed_date: 2022-04-27T09:41:42
source_type: VIA_PLATSBANKEN_DXA
timestamp: 1643126083157
application_deadline_short: 2022-07-14
publication_date_short: 2022-01-25
last_publication_date_short: 2022-07-14
logo_url_sanitized_rescaled: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation5566335476logotyperlogo-rescaled.png
logo_url_sanitized: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation5566335476logotyperlogo.png