Butikssäljare med avdelningsansvar [NB this opening has expired]

Occupation: Butikssäljare, fackhandel
Employer: Clas Ohlson Sverige
Workplace location: Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige
Last application date: 2022-02-06
Publication date: 2022-01-26



This opening in English: Click here to read this opening in English and other languages

Presentation:


Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem. Vi strävar efter att jobba smartare varje dag när vi hjälper kunder med smarta produkter och tjänster som förenklar vardagen. Som arbetsgivare erbjuder vi dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig att vara dig själv. Clas Ohlson har funnits i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att finnas i minst 100 år till.

Är du redo?

Som säljare med avdelningsansvar är din främsta uppgift att få kunden att trivas, känna sig välkommen och att se till de hittar rätt produkter och lösningar. På ett serviceinriktat sätt tar du aktivt kontakt och startar kundmöten, svarar på frågor och berättar om våra produkter. I din roll ingår det också att arbeta i kassa och vara en del av varuflödet i form av bland annat påfyllning.

Rollen som säljare med avdelningsansvar innebär också att säkerställa att uppsatta avdelningsrutiner efterlevs och fungerar optimalt. Ansvaret omfattar också att bidra till att maximera omsättningen på avdelningen samt vara delaktig i utbildning och utveckling av kollegor inom avdelningens områden.

För att uppnå detta arbetar du bland annat med att:

- Vara tillgänglig och kontakta kunder proaktivt samt alltid sträva efter att ge kundservice i världsklass
- Är butikens kontaktperson i frågor som rör den egna avdelningen
- Vara aktivt involverad i de kommersiella faktorer som påverkar avdelningens resultat
- Säkerställa att ombyggnationer görs i linje med butikskonceptet och visuella riktlinjer
- Samarbeta tätt med team leaders för att skapa en god struktur i den dagliga driften
- Följa upp försäljningsutvecklingen inom sortimentet på avdelningen


Vem söker vi?

- Avklarad gymnasieutbildning, meriterande med utbildning inom Handel- och administration eller annan jämförbar utbildning
- Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom antingen serviceyrke och/eller någon av våra produktkategorier
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Du behöver ha fyllt 18 år för att arbeta hos oss


Vi tror att du som söker denna tjänst brinner för mötet med kunder och motiveras av att få arbeta med försäljning. Som person ser vi också att du har lätt för att ta initiativ och motiveras av att leverera resultat. För att trivas i rollen ser vi att det är viktigt att du är drivande, självgående och har en problemlösande förmåga. Vi tror också att du drivs av att vara i en arbetsmiljö som är kul och snabbrörlig där du förväntas vara flexibel och stresstålig.

Bli en del av oss!

Tycker du rollen låter spännande? Tveka inte med att skicka in din ansökan! Rekryteringsprocessen är igång och vi gör intervjuer och urval löpande, vi ser därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt - dock inte senare än 6:e februari 2022.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid cirka 19 timmar i veckan med start omgående. Clas Ohlson tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid tillsvidareanställning.

Om du har ytterligare frågor kopplat till tjänsten ber vi dig kontakta rekryterande chef på: sara.bergvik@clasohlson.se.

Mångfald & inkludering

Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem, för alla typer av människor. Vi uppskattar, respekterar och värderar varandras skillnader och delar med oss av information och kunskap för att lära av varandra. Mångfald är för oss att vara en dynamisk organisation som uppmuntrar till olika idéer och perspektiv. Vi hoppas att du, med din personlighet och bakgrund, vill vara med på vår resa som ska ta oss framåt i ytterligare 100 år. En resa där vi gör det möjligt för alla att bidra med sin fulla potential i vår dagliga verksamhet.

Record metadata

Click to view metadata