Har du några års erfarenhet som supportttekniker och är sugen på en ny utmaning? Vill du komma till en arbetsplats som har en härlig stämning och som främjar utveckling? Då är det dig vi söker! Till detta uppdrag hos vår kund i Lund behöver vi nu en supporttekniker till deras servicedesk.
Du kommer att påbörja ditt uppdrag som konsult för att senare ha möjlighet att bli överrekryterad. Anställningen är tillsvidare med start omgående.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter Du kommer i huvudsak att arbeta som supporttekniker i kundens IT-support / servicedesk. Arbetsuppgifterna går ut på att ge teknisk support till användare. Arbetet utförs via telefon och fjärrstyrning, ärenden kommer också in via e-post och ärendeportal. Ärenden berör både felanmälningar och användarfrågor.
Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som har: - Erfarenhet av att arbeta på en servicedesk / inom IT-support med tillhörande arbetsuppgifter - Goda tekniska kunskaper om PC-datorer och är helt bekväm i Windowsmiljö - Förmåga att självständigt felsöka och åtgärda hård- och mjukvarurelaterade problem via telefon - Kunskaper inom IP-baserade nätverk, trådlös nätverksteknik, och skrivarhantering - Erfarenheter av olika e-postklienter på både Windows och Mac - Lätt för att lära nya IT miljöer, system, applikationer - Känner till och är bekväm med ITIL, ITSM och ärendehanteringssystem - Telefonvana - Goda kunskaper i svenska och engelska - i både tal och skrift Meriterande - Kunskaper i Mac OSX - Kunskaper inom SCCM Du ska trivas med att arbeta i team och vara ödmjuk inför dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du som person har god samarbetsförmåga och initiativförmåga. I övrigt vill vi att du är ordningsam, initativtagande samt flexibel och anpassningsbar beroende på arbetsbelastning.
Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Nadja Kadic på tfn: 0734-159358 eller nadja.kadic@centric.eu
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
id: 25568102
external_id: 46-556718-3693-1643207047784-ABFML-SE-260115
webpage_url: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/25568102
logo_url: https://www.arbetsformedlingen.se/rest/arbetsgivare/rest/af/v3/organisation/5567183693/logotyper/logo.png
headline: Supporttekniker inom offentlig verksamhet
application_deadline: 2022-04-26T23:59:59
number_of_vacancies: 1
description:
text: Har du några års erfarenhet som supportttekniker och är sugen på en ny utmaning? Vill du komma till en arbetsplats som har en härlig stämning och som främjar utveckling? Då är det dig vi söker! Till detta uppdrag hos vår kund i Lund behöver vi nu en supporttekniker till deras servicedesk.\n\nDu kommer att påbörja ditt uppdrag som konsult för att senare ha möjlighet att bli överrekryterad. Anställningen är tillsvidare med start omgående.\n\nSom konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.\r\n\r\nArbetsuppgifter\nDu kommer i huvudsak att arbeta som supporttekniker i kundens IT-support / servicedesk. Arbetsuppgifterna går ut på att ge teknisk support till användare. Arbetet utförs via telefon och fjärrstyrning ärenden kommer också in via e-post och ärendeportal. Ärenden berör både felanmälningar och användarfrågor.\r\n\r\nDin profil och kvalifikationen\nVi söker dig som har: \n- Erfarenhet av att arbeta på en servicedesk / inom IT-support med tillhörande arbetsuppgifter\n- Goda tekniska kunskaper om PC-datorer och är helt bekväm i Windowsmiljö\n- Förmåga att självständigt felsöka och åtgärda hård- och mjukvarurelaterade problem via telefon\n- Kunskaper inom IP-baserade nätverk trådlös nätverksteknik och skrivarhantering\n- Erfarenheter av olika e-postklienter på både Windows och Mac\n- Lätt för att lära nya IT miljöer system applikationer\n- Känner till och är bekväm med ITIL ITSM och ärendehanteringssystem\n- Telefonvana\n- Goda kunskaper i svenska och engelska - i både tal och skrift\nMeriterande\n- Kunskaper i Mac OSX\n- Kunskaper inom SCCM\nDu ska trivas med att arbeta i team och vara ödmjuk inför dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du som person har god samarbetsförmåga och initiativförmåga. I övrigt vill vi att du är ordningsam initativtagande samt flexibel och anpassningsbar beroende på arbetsbelastning. \r\nVad vi erbjuder\nPå Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.\nMer om oss\nCentric är ett IT-företag med 380 anställda med kontor i Stockholm Göteborg Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.\nHar du några frågor kring tjänsten? Kontakta Nadja Kadic på tfn: 0734-159358 eller nadja.kadic@centric.eu\n\n\nRegistrera din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
text_formatted: Har du några års erfarenhet som supportttekniker och är sugen på en ny utmaning? Vill du komma till en arbetsplats som har en härlig stämning och som främjar utveckling? Då är det dig vi söker! Till detta uppdrag hos vår kund i Lund behöver vi nu en supporttekniker till deras servicedesk.\n\nDu kommer att påbörja ditt uppdrag som konsult för att senare ha möjlighet att bli överrekryterad. Anställningen är tillsvidare med start omgående.\n\nSom konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.\r\n\r\nArbetsuppgifter\nDu kommer i huvudsak att arbeta som supporttekniker i kundens IT-support / servicedesk. Arbetsuppgifterna går ut på att ge teknisk support till användare. Arbetet utförs via telefon och fjärrstyrning ärenden kommer också in via e-post och ärendeportal. Ärenden berör både felanmälningar och användarfrågor.\r\n\r\nDin profil och kvalifikationen\nVi söker dig som har: \n- Erfarenhet av att arbeta på en servicedesk / inom IT-support med tillhörande arbetsuppgifter\n- Goda tekniska kunskaper om PC-datorer och är helt bekväm i Windowsmiljö\n- Förmåga att självständigt felsöka och åtgärda hård- och mjukvarurelaterade problem via telefon\n- Kunskaper inom IP-baserade nätverk trådlös nätverksteknik och skrivarhantering\n- Erfarenheter av olika e-postklienter på både Windows och Mac\n- Lätt för att lära nya IT miljöer system applikationer\n- Känner till och är bekväm med ITIL ITSM och ärendehanteringssystem\n- Telefonvana\n- Goda kunskaper i svenska och engelska - i både tal och skrift\nMeriterande\n- Kunskaper i Mac OSX\n- Kunskaper inom SCCM\nDu ska trivas med att arbeta i team och vara ödmjuk inför dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du som person har god samarbetsförmåga och initiativförmåga. I övrigt vill vi att du är ordningsam initativtagande samt flexibel och anpassningsbar beroende på arbetsbelastning. \r\nVad vi erbjuder\nPå Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.\nMer om oss\nCentric är ett IT-företag med 380 anställda med kontor i Stockholm Göteborg Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.\nHar du några frågor kring tjänsten? Kontakta Nadja Kadic på tfn: 0734-159358 eller nadja.kadic@centric.eu\n\n\nRegistrera din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
company_information: null
needs: null
requirements: null
conditions: Arbetstiden är 40 timmar per vecka\r\n-
employment_type:
concept_id: PFZr_Syz_cUq
label: Vanlig anställning
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_type:
concept_id: asrX_9Df_ukn
label: Fast och rörlig lön
legacy_ams_taxonomy_id: 7
salary_description: Individuell lönesättning
duration:
concept_id: a7uU_j21_mkL
label: Tills vidare
legacy_ams_taxonomy_id: 1
working_hours_type:
concept_id: 6YE1_gAC_R2G
label: Heltid
legacy_ams_taxonomy_id: 1
scope_of_work:
min: 100
max: 100
access: null
employer:
phone_number: null
email: null
url: http://www.centric.eu
organization_number: 5567183693
name: Centric Professionals AB
workplace: Centric Professionals AB
application_details:
information: null
reference: 1643207047784
email: null
via_af: false
url: https://banners.recruitmenttechnologies.com/adnetwork/servlet/advertBeans.TrackingServlet?seid=92337914&t=101&cid=CNTRC&vid=1643207047784
other: null
experience_required: true
access_to_own_car: false
driving_license_required: false
driving_license: null
occupation:
concept_id: KQty_E1u_cia
label: Helpdesktekniker/Supporttekniker
legacy_ams_taxonomy_id: 7020
occupation_group:
concept_id: hmaC_cfi_UKg
label: Supporttekniker IT
legacy_ams_taxonomy_id: 3512
occupation_field:
concept_id: apaJ_2ja_LuF
label: Data/IT
legacy_ams_taxonomy_id: 3
workplace_address:
municipality: Lund
municipality_code: 1281
municipality_concept_id: muSY_tsR_vDZ
region: Skåne län
region_code: 12
region_concept_id: CaRE_1nn_cSU
country: Sverige
country_code: 199
country_concept_id: i46j_HmG_v64
street_address: null
postcode: null
city: null
coordinates:
13.191008000000000066620486904866993427276611328125
55.70465999999999695546648581512272357940673828125
must_have:
skills:
languages:
work_experiences:
legacy_ams_taxonomy_id: 7020
concept_id: KQty_E1u_cia
weight: 10
label: Helpdesktekniker/Supporttekniker
nice_to_have:
skills:
languages:
work_experiences:
application_contacts:
contact_type: null
name: Centric_SE
description: null
telephone: 0734-159358
email: nadja.kadic@centric.eu
publication_date: 2022-01-26T15:30:04
last_publication_date: 2022-04-26T23:59:59
removed: true
removed_date: 2022-06-26T19:02:31
source_type: VIA_PLATSBANKEN_DXA
timestamp: 1646403687336
application_deadline_short: 2022-04-26
publication_date_short: 2022-01-26
last_publication_date_short: 2022-04-26
logo_url_sanitized_rescaled: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation5567183693logotyperlogo-rescaled.png
logo_url_sanitized: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation5567183693logotyperlogo.png