Supporttekniker inom offentlig verksamhet [NB this opening has expired]

Occupation: Helpdesktekniker/Supporttekniker
Employer: Centric Professionals AB
Workplace location: Lund, Skåne län, Sverige
Last application date: 2022-04-26
Publication date: 2022-01-26

Prerequisites

Work experiences: Helpdesktekniker/Supporttekniker;



This opening in English: Click here to read this opening in English and other languages

Presentation:


Har du några års erfarenhet som supportttekniker och är sugen på en ny utmaning? Vill du komma till en arbetsplats som har en härlig stämning och som främjar utveckling? Då är det dig vi söker! Till detta uppdrag hos vår kund i Lund behöver vi nu en supporttekniker till deras servicedesk.

Du kommer att påbörja ditt uppdrag som konsult för att senare ha möjlighet att bli överrekryterad. Anställningen är tillsvidare med start omgående.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Du kommer i huvudsak att arbeta som supporttekniker i kundens IT-support / servicedesk. Arbetsuppgifterna går ut på att ge teknisk support till användare. Arbetet utförs via telefon och fjärrstyrning, ärenden kommer också in via e-post och ärendeportal. Ärenden berör både felanmälningar och användarfrågor.

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har: 
- Erfarenhet av att arbeta på en servicedesk / inom IT-support med tillhörande arbetsuppgifter
- Goda tekniska kunskaper om PC-datorer och är helt bekväm i Windowsmiljö
- Förmåga att självständigt felsöka och åtgärda hård- och mjukvarurelaterade problem via telefon
- Kunskaper inom IP-baserade nätverk, trådlös nätverksteknik, och skrivarhantering
- Erfarenheter av olika e-postklienter på både Windows och Mac
- Lätt för att lära nya IT miljöer, system, applikationer
- Känner till och är bekväm med ITIL, ITSM och ärendehanteringssystem
- Telefonvana
- Goda kunskaper i svenska och engelska - i både tal och skrift
Meriterande
- Kunskaper i Mac OSX
- Kunskaper inom SCCM
Du ska trivas med att arbeta i team och vara ödmjuk inför dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du som person har god samarbetsförmåga och initiativförmåga. I övrigt vill vi att du är ordningsam, initativtagande samt flexibel och anpassningsbar beroende på arbetsbelastning.  
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Nadja Kadic på tfn: 0734-159358 eller nadja.kadic@centric.eu


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Record metadata

Click to view metadata