Erfaren supporttekniker till second line [NB this opening has expired]

Occupation: Helpdesktekniker/Supporttekniker
Employer: Centric Professionals AB
Workplace location: Linköping, Östergötlands län, Sverige
Last application date: 2022-04-26
Publication date: 2022-01-26

Prerequisites

Work experiences: Helpdesktekniker/Supporttekniker;



This opening in English: Click here to read this opening in English and other languages

Presentation:


Centric söker nu flera supporttekniker med minst två års erfarenhet som har ett genuint intresse för service och som trivs med att hjälpa kunder med deras IT-problem via olika kanaler. Vår kund behöver stärka upp med flera supporttekniker till deras andra linje. Har du ett brinnande intresse för IT och teknik samt en god pedagogisk förmåga? Då är detta en tjänst för dig!

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Du kommer att sköta drift och support av kundens system. Här kommer du, tillsammans med dina kollegor, att arbeta nära kunderna med allt från stora till små uppdrag. Du och ditt team ansvarar för en bestämd grupp återkommande kunder och hämtar samt uppdaterar och dokumenterar information i kundens knowledgedatabas. Tillsammans säkerställer ditt team att tjänsterna uppfyller kundernas behov, samtidigt som ni ständigt arbetar för att förbättra dem.

Din profil och kvalifikationen
Du har ett genuint intresse för teknik och erfarenhet från support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du ska vara en person som tycker om att arbeta systematiskt och har en god teknisk förståelse.

Du har erfarenhet från arbete inom servicedesk samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor och du fungerar bra ihop med ett team.

Krav
- Systematisk felsökning
- Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
- Minst 2 års erfarenhet av slutanvändarsupport
- Microsoftmiljö
- Active Directory
- Grundläggande kunskap inom infrastruktur, servrar, nätverk, SCCM, databaser etc.
- ITIL
- Dokumentation
- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Vad vi erbjuder
Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Kim Dalhammer på tfn: 0734-159360 eller kim.dalhammer@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Record metadata

Click to view metadata