Centric söker nu flera supporttekniker med minst två års erfarenhet som har ett genuint intresse för service och som trivs med att hjälpa kunder med deras IT-problem via olika kanaler. Vår kund behöver stärka upp med flera supporttekniker till deras andra linje. Har du ett brinnande intresse för IT och teknik samt en god pedagogisk förmåga? Då är detta en tjänst för dig!
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter Du kommer att sköta drift och support av kundens system. Här kommer du, tillsammans med dina kollegor, att arbeta nära kunderna med allt från stora till små uppdrag. Du och ditt team ansvarar för en bestämd grupp återkommande kunder och hämtar samt uppdaterar och dokumenterar information i kundens knowledgedatabas. Tillsammans säkerställer ditt team att tjänsterna uppfyller kundernas behov, samtidigt som ni ständigt arbetar för att förbättra dem.
Din profil och kvalifikationen Du har ett genuint intresse för teknik och erfarenhet från support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du ska vara en person som tycker om att arbeta systematiskt och har en god teknisk förståelse.
Du har erfarenhet från arbete inom servicedesk samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor och du fungerar bra ihop med ett team.
Krav - Systematisk felsökning - Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem - Minst 2 års erfarenhet av slutanvändarsupport - Microsoftmiljö - Active Directory - Grundläggande kunskap inom infrastruktur, servrar, nätverk, SCCM, databaser etc. - ITIL - Dokumentation - Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.
Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Kim Dalhammer på tfn: 0734-159360 eller kim.dalhammer@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
id: 25568265
external_id: 46-556718-3693-1643207924882-ABFML-SE-260115
webpage_url: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/25568265
logo_url: https://www.arbetsformedlingen.se/rest/arbetsgivare/rest/af/v3/organisation/5567183693/logotyper/logo.png
headline: Erfaren supporttekniker till second line
application_deadline: 2022-04-26T23:59:59
number_of_vacancies: 1
description:
text: Centric söker nu flera supporttekniker med minst två års erfarenhet som har ett genuint intresse för service och som trivs med att hjälpa kunder med deras IT-problem via olika kanaler. Vår kund behöver stärka upp med flera supporttekniker till deras andra linje. Har du ett brinnande intresse för IT och teknik samt en god pedagogisk förmåga? Då är detta en tjänst för dig!\n\nSom konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.\r\n\r\nArbetsuppgifter\nDu kommer att sköta drift och support av kundens system. Här kommer du tillsammans med dina kollegor att arbeta nära kunderna med allt från stora till små uppdrag. Du och ditt team ansvarar för en bestämd grupp återkommande kunder och hämtar samt uppdaterar och dokumenterar information i kundens knowledgedatabas. Tillsammans säkerställer ditt team att tjänsterna uppfyller kundernas behov samtidigt som ni ständigt arbetar för att förbättra dem.\r\n\r\nDin profil och kvalifikationen\nDu har ett genuint intresse för teknik och erfarenhet från support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du ska vara en person som tycker om att arbeta systematiskt och har en god teknisk förståelse.\n\nDu har erfarenhet från arbete inom servicedesk samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor och du fungerar bra ihop med ett team.\n\nKrav\n- Systematisk felsökning\n- Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem\n- Minst 2 års erfarenhet av slutanvändarsupport\n- Microsoftmiljö\n- Active Directory\n- Grundläggande kunskap inom infrastruktur servrar nätverk SCCM databaser etc.\n- ITIL\n- Dokumentation\n- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift\r\nVad vi erbjuder\nVi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.\n\nMer om oss\nCentric är ett IT-företag med 380 anställda med kontor i Stockholm Göteborg Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.\nHar du några frågor kring tjänsten? Kontakta Kim Dalhammer på tfn: 0734-159360 eller kim.dalhammer@centric.eu.\n\n\nRegistrera din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
text_formatted: Centric söker nu flera supporttekniker med minst två års erfarenhet som har ett genuint intresse för service och som trivs med att hjälpa kunder med deras IT-problem via olika kanaler. Vår kund behöver stärka upp med flera supporttekniker till deras andra linje. Har du ett brinnande intresse för IT och teknik samt en god pedagogisk förmåga? Då är detta en tjänst för dig!\n\nSom konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.\r\n\r\nArbetsuppgifter\nDu kommer att sköta drift och support av kundens system. Här kommer du tillsammans med dina kollegor att arbeta nära kunderna med allt från stora till små uppdrag. Du och ditt team ansvarar för en bestämd grupp återkommande kunder och hämtar samt uppdaterar och dokumenterar information i kundens knowledgedatabas. Tillsammans säkerställer ditt team att tjänsterna uppfyller kundernas behov samtidigt som ni ständigt arbetar för att förbättra dem.\r\n\r\nDin profil och kvalifikationen\nDu har ett genuint intresse för teknik och erfarenhet från support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du ska vara en person som tycker om att arbeta systematiskt och har en god teknisk förståelse.\n\nDu har erfarenhet från arbete inom servicedesk samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor och du fungerar bra ihop med ett team.\n\nKrav\n- Systematisk felsökning\n- Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem\n- Minst 2 års erfarenhet av slutanvändarsupport\n- Microsoftmiljö\n- Active Directory\n- Grundläggande kunskap inom infrastruktur servrar nätverk SCCM databaser etc.\n- ITIL\n- Dokumentation\n- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift\r\nVad vi erbjuder\nVi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.\n\nMer om oss\nCentric är ett IT-företag med 380 anställda med kontor i Stockholm Göteborg Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.\nHar du några frågor kring tjänsten? Kontakta Kim Dalhammer på tfn: 0734-159360 eller kim.dalhammer@centric.eu.\n\n\nRegistrera din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
company_information: null
needs: null
requirements: null
conditions: Arbetstiden är 40 timmar per vecka\r\n-
employment_type:
concept_id: PFZr_Syz_cUq
label: Vanlig anställning
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_type:
concept_id: asrX_9Df_ukn
label: Fast och rörlig lön
legacy_ams_taxonomy_id: 7
salary_description: Individuell lönesättning
duration:
concept_id: a7uU_j21_mkL
label: Tills vidare
legacy_ams_taxonomy_id: 1
working_hours_type:
concept_id: 6YE1_gAC_R2G
label: Heltid
legacy_ams_taxonomy_id: 1
scope_of_work:
min: 100
max: 100
access: null
employer:
phone_number: null
email: null
url: http://www.centric.eu
organization_number: 5567183693
name: Centric Professionals AB
workplace: Centric Professionals AB
application_details:
information: null
reference: 1643207924882
email: null
via_af: false
url: https://banners.recruitmenttechnologies.com/adnetwork/servlet/advertBeans.TrackingServlet?seid=92338586&t=101&cid=CNTRC&vid=1643207924882
other: null
experience_required: true
access_to_own_car: false
driving_license_required: false
driving_license: null
occupation:
concept_id: KQty_E1u_cia
label: Helpdesktekniker/Supporttekniker
legacy_ams_taxonomy_id: 7020
occupation_group:
concept_id: hmaC_cfi_UKg
label: Supporttekniker IT
legacy_ams_taxonomy_id: 3512
occupation_field:
concept_id: apaJ_2ja_LuF
label: Data/IT
legacy_ams_taxonomy_id: 3
workplace_address:
municipality: Linköping
municipality_code: 0580
municipality_concept_id: bm2x_1mr_Qhx
region: Östergötlands län
region_code: 05
region_concept_id: oLT3_Q9p_3nn
country: Sverige
country_code: 199
country_concept_id: i46j_HmG_v64
street_address: null
postcode: null
city: null
coordinates:
15.6213730000000001751914169290103018283843994140625
58.410809999999997899067238904535770416259765625
must_have:
skills:
languages:
work_experiences:
legacy_ams_taxonomy_id: 7020
concept_id: KQty_E1u_cia
weight: 10
label: Helpdesktekniker/Supporttekniker
nice_to_have:
skills:
languages:
work_experiences:
application_contacts:
contact_type: null
name: Centric_SE
description: null
telephone: 0734-159360
email: Kim.Dalhammer@centric.eu
publication_date: 2022-01-26T15:44:23
last_publication_date: 2022-04-26T23:59:59
removed: true
removed_date: 2022-06-26T10:02:31
source_type: VIA_PLATSBANKEN_DXA
timestamp: 1643208263281
application_deadline_short: 2022-04-26
publication_date_short: 2022-01-26
last_publication_date_short: 2022-04-26
logo_url_sanitized_rescaled: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation5567183693logotyperlogo-rescaled.png
logo_url_sanitized: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation5567183693logotyperlogo.png