Har du ett intresse av IT och erfarenhet av att arbeta med service? Vill du långsiktigt arbeta med IT på en arbetsplats som främjar utveckling? Läs vidare! Nu söker en av Academic Works kunder en junior IT-supporttekniker.
OM TJÄNSTEN En av Academic Works samarbetspartneras söker nu en junior IT-supporttekniker som vill arbeta med teknisk support över telefon och onsite. Ärendena kan bestå av support av telefoner, datorer och system. Teamet består idag av 7 personer, och beskrivs vara ett team där det är högt i tak och där det uppmuntras till att ha det roligt på jobbet, där IT-chefen är mycket mån om personalens välmående. Du kommer att få en grundlig introduktion där du kommer att få skugga en mer senior kollega för att lära dig ärendehateringssystem och andra arbetsuppgifter.
#
Du erbjuds
* En roll där du får värdefull erfarenhet inom IT-support området och möjligheter att utvecklas på sikt. * Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER I denna roll kommer du arbeta i en helpdesk-funktion där du kommer ge hjälp och stöd per telefon samt mejl till användare som har problem med sina datorer, telefoner och/eller system. Där du kommer att arbeta med problemlösning och ställa frågor för att komma underfund med vad som orsakar problemen och lotsar användaren fram till möjliga lösningar.
Vidare består även arbetsuppgifterna av:
* Problemlösning, samt till viss del konfigurering och installation. * Support av hårdvara, mjukvara och kringutrustning. * IT-support via telefon, webb och mejl. * IT-support på plats hos användaren i förekommande fall. * Med tiden kommer ansvarsområden och arbetsuppgifterna växa i takt med att du kommer in i arbetet, vilket i sin tur kan ge grund för ytterligare ansvarskliv inom IT-avdelningen.
VI SÖKER DIG SOM - Har ett starkt intresse för IT och teknik. - Vana av att navigera dig i Windows samt Office. - Har erfarenhet av att arbeta med kundservice. - Obehindrat kan tala och skriva på svenska, samt har grundläggande kunskaper i engelska.
Det är meriterande om du
* Har studerat en utbildning inom IT-support, supporttekniker eller helpdesk, men IT-relaterade utbildningar i sin helhet är meriterande. * Har erfarenhet av att arbeta med IT-support, i en helpdesk, onsite, 1-st line eller 2-nd line supportfunktion.
* Start: omgående * Omfattning: Heltid, långsiktigt * Placering: Stockholm
INFORMATION OM FÖRETAGET Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
id: 26115847
external_id: 46-556559-5450-15075308
webpage_url: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/26115847
logo_url: https://www.arbetsformedlingen.se/rest/arbetsgivare/rest/af/v3/organisation/5565595450/logotyper/logo.png
headline: Junior IT-supporttekniker sökes!
application_deadline: 2022-06-21T23:59:59
number_of_vacancies: 1
description:
text: Har du ett intresse av IT och erfarenhet av att arbeta med service? Vill du långsiktigt arbeta med IT på en arbetsplats som främjar utveckling? Läs vidare! Nu söker en av Academic Works kunder en junior IT-supporttekniker. \n\nOM TJÄNSTEN \nEn av Academic Works samarbetspartneras söker nu en junior IT-supporttekniker som vill arbeta med teknisk support över telefon och onsite. Ärendena kan bestå av support av telefoner datorer och system. Teamet består idag av 7 personer och beskrivs vara ett team där det är högt i tak och där det uppmuntras till att ha det roligt på jobbet där IT-chefen är mycket mån om personalens välmående. Du kommer att få en grundlig introduktion där du kommer att få skugga en mer senior kollega för att lära dig ärendehateringssystem och andra arbetsuppgifter.\n\n#\n\nDu erbjuds\n\n\n* En roll där du får värdefull erfarenhet inom IT-support området och möjligheter att utvecklas på sikt.\n* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.\n\n\nARBETSUPPGIFTER \nI denna roll kommer du arbeta i en helpdesk-funktion där du kommer ge hjälp och stöd per telefon samt mejl till användare som har problem med sina datorer telefoner och/eller system. Där du kommer att arbeta med problemlösning och ställa frågor för att komma underfund med vad som orsakar problemen och lotsar användaren fram till möjliga lösningar.\n\nVidare består även arbetsuppgifterna av:\n\n\n* Problemlösning samt till viss del konfigurering och installation.\n* Support av hårdvara mjukvara och kringutrustning.\n* IT-support via telefon webb och mejl.\n* IT-support på plats hos användaren i förekommande fall.\n* Med tiden kommer ansvarsområden och arbetsuppgifterna växa i takt med att du kommer in i arbetet vilket i sin tur kan ge grund för ytterligare ansvarskliv inom IT-avdelningen.\n\n\nVI SÖKER DIG SOM \n- Har ett starkt intresse för IT och teknik.\n- Vana av att navigera dig i Windows samt Office.\n- Har erfarenhet av att arbeta med kundservice.\n- Obehindrat kan tala och skriva på svenska samt har grundläggande kunskaper i engelska.\n\nDet är meriterande om du\n\n\n* Har studerat en utbildning inom IT-support supporttekniker eller helpdesk men IT-relaterade utbildningar i sin helhet är meriterande.\n* Har erfarenhet av att arbeta med IT-support i en helpdesk onsite 1-st line eller 2-nd line supportfunktion.\n\n\nPersonliga egenskaper\n\n\n* Serviceinriktad\n* Relationsskapande\n* Problemlösande\n\n\n#\n\nÖvrig information\n\n\n* Start: omgående\n* Omfattning: Heltid långsiktigt\n* Placering: Stockholm\n\n\nINFORMATION OM FÖRETAGET \nRekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.\n\nVi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
text_formatted: Har du ett intresse av IT och erfarenhet av att arbeta med service? Vill du långsiktigt arbeta med IT på en arbetsplats som främjar utveckling? Läs vidare! Nu söker en av Academic Works kunder en junior IT-supporttekniker. \n\nOM TJÄNSTEN \nEn av Academic Works samarbetspartneras söker nu en junior IT-supporttekniker som vill arbeta med teknisk support över telefon och onsite. Ärendena kan bestå av support av telefoner datorer och system. Teamet består idag av 7 personer och beskrivs vara ett team där det är högt i tak och där det uppmuntras till att ha det roligt på jobbet där IT-chefen är mycket mån om personalens välmående. Du kommer att få en grundlig introduktion där du kommer att få skugga en mer senior kollega för att lära dig ärendehateringssystem och andra arbetsuppgifter.\n\n#\n\nDu erbjuds\n\n\n* En roll där du får värdefull erfarenhet inom IT-support området och möjligheter att utvecklas på sikt.\n* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.\n\n\nARBETSUPPGIFTER \nI denna roll kommer du arbeta i en helpdesk-funktion där du kommer ge hjälp och stöd per telefon samt mejl till användare som har problem med sina datorer telefoner och/eller system. Där du kommer att arbeta med problemlösning och ställa frågor för att komma underfund med vad som orsakar problemen och lotsar användaren fram till möjliga lösningar.\n\nVidare består även arbetsuppgifterna av:\n\n\n* Problemlösning samt till viss del konfigurering och installation.\n* Support av hårdvara mjukvara och kringutrustning.\n* IT-support via telefon webb och mejl.\n* IT-support på plats hos användaren i förekommande fall.\n* Med tiden kommer ansvarsområden och arbetsuppgifterna växa i takt med att du kommer in i arbetet vilket i sin tur kan ge grund för ytterligare ansvarskliv inom IT-avdelningen.\n\n\nVI SÖKER DIG SOM \n- Har ett starkt intresse för IT och teknik.\n- Vana av att navigera dig i Windows samt Office.\n- Har erfarenhet av att arbeta med kundservice.\n- Obehindrat kan tala och skriva på svenska samt har grundläggande kunskaper i engelska.\n\nDet är meriterande om du\n\n\n* Har studerat en utbildning inom IT-support supporttekniker eller helpdesk men IT-relaterade utbildningar i sin helhet är meriterande.\n* Har erfarenhet av att arbeta med IT-support i en helpdesk onsite 1-st line eller 2-nd line supportfunktion.\n\n\nPersonliga egenskaper\n\n\n* Serviceinriktad\n* Relationsskapande\n* Problemlösande\n\n\n#\n\nÖvrig information\n\n\n* Start: omgående\n* Omfattning: Heltid långsiktigt\n* Placering: Stockholm\n\n\nINFORMATION OM FÖRETAGET \nRekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.\n\nVi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
company_information: null
needs: null
requirements: null
conditions: Heltid 6 månader med chans till förlängning\r\n08:00-17:00
employment_type:
concept_id: PFZr_Syz_cUq
label: Vanlig anställning
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_type:
concept_id: oG8G_9cW_nRf
label: Fast månads- vecko- eller timlön
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_description: Enligt avtal
duration:
concept_id: qQUd_4qe_NDT
label: 6 månader eller längre
legacy_ams_taxonomy_id: 2
working_hours_type:
concept_id: 6YE1_gAC_R2G
label: Heltid
legacy_ams_taxonomy_id: 1
scope_of_work:
min: 100
max: 100
access: null
employer:
phone_number: null
email: null
url: http://www.academicwork.se
organization_number: 5565595450
name: Academic Work Sweden AB
workplace: Academic Work
application_details:
information: null
reference: 15075308
email: null
via_af: false
url: http://www.academicwork.se/jobad/junior-it-supporttekniker-sokes/15075308?apply=1
other: null
experience_required: true
access_to_own_car: false
driving_license_required: false
driving_license: null
occupation:
concept_id: KQty_E1u_cia
label: Helpdesktekniker/Supporttekniker
legacy_ams_taxonomy_id: 7020
occupation_group:
concept_id: hmaC_cfi_UKg
label: Supporttekniker IT
legacy_ams_taxonomy_id: 3512
occupation_field:
concept_id: apaJ_2ja_LuF
label: Data/IT
legacy_ams_taxonomy_id: 3
workplace_address:
municipality: Stockholm
municipality_code: 0180
municipality_concept_id: AvNB_uwa_6n6
region: Stockholms län
region_code: 01
region_concept_id: CifL_Rzy_Mku
country: Sverige
country_code: 199
country_concept_id: i46j_HmG_v64
street_address: null
postcode: null
city: null
coordinates:
18.068580000000000751469997339881956577301025390625
59.3293230000000022528183762915432453155517578125
must_have:
skills:
languages:
work_experiences:
weight: 10
concept_id: KQty_E1u_cia
label: Helpdesktekniker/Supporttekniker
legacy_ams_taxonomy_id: 7020
education:
education_level:
nice_to_have:
skills:
languages:
work_experiences:
education:
education_level:
application_contacts:
name: null
description: Emelie Gustafsson
email: null
telephone: null
contact_type: null
publication_date: 2022-05-21T00:01:10
last_publication_date: 2022-06-21T23:59:59
removed: true
removed_date: 2022-06-04T00:01:17
source_type: VIA_PLATSBANKEN_DXA
timestamp: 1653084070491
application_deadline_short: 2022-06-21
publication_date_short: 2022-05-21
last_publication_date_short: 2022-06-21