Junior IT-supporttekniker sökes! [NB this opening has expired]

Occupation: Helpdesktekniker/Supporttekniker
Employer: Academic Work
Workplace location: Stockholm, Stockholms län, Sverige
Last application date: 2022-06-21
Publication date: 2022-05-21

Prerequisites

Work experiences: Helpdesktekniker/Supporttekniker;



This opening in English: Click here to read this opening in English and other languages

Presentation:


Har du ett intresse av IT och erfarenhet av att arbeta med service? Vill du långsiktigt arbeta med IT på en arbetsplats som främjar utveckling? Läs vidare! Nu söker en av Academic Works kunder en junior IT-supporttekniker.

OM TJÄNSTEN
En av Academic Works samarbetspartneras söker nu en junior IT-supporttekniker som vill arbeta med teknisk support över telefon och onsite. Ärendena kan bestå av support av telefoner, datorer och system. Teamet består idag av 7 personer, och beskrivs vara ett team där det är högt i tak och där det uppmuntras till att ha det roligt på jobbet, där IT-chefen är mycket mån om personalens välmående. Du kommer att få en grundlig introduktion där du kommer att få skugga en mer senior kollega för att lära dig ärendehateringssystem och andra arbetsuppgifter.

#

Du erbjuds


* En roll där du får värdefull erfarenhet inom IT-support området och möjligheter att utvecklas på sikt.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
I denna roll kommer du arbeta i en helpdesk-funktion där du kommer ge hjälp och stöd per telefon samt mejl till användare som har problem med sina datorer, telefoner och/eller system. Där du kommer att arbeta med problemlösning och ställa frågor för att komma underfund med vad som orsakar problemen och lotsar användaren fram till möjliga lösningar.

Vidare består även arbetsuppgifterna av:


* Problemlösning, samt till viss del konfigurering och installation.
* Support av hårdvara, mjukvara och kringutrustning.
* IT-support via telefon, webb och mejl.
* IT-support på plats hos användaren i förekommande fall.
* Med tiden kommer ansvarsområden och arbetsuppgifterna växa i takt med att du kommer in i arbetet, vilket i sin tur kan ge grund för ytterligare ansvarskliv inom IT-avdelningen.


VI SÖKER DIG SOM
- Har ett starkt intresse för IT och teknik.
- Vana av att navigera dig i Windows samt Office.
- Har erfarenhet av att arbeta med kundservice.
- Obehindrat kan tala och skriva på svenska, samt har grundläggande kunskaper i engelska.

Det är meriterande om du


* Har studerat en utbildning inom IT-support, supporttekniker eller helpdesk, men IT-relaterade utbildningar i sin helhet är meriterande.
* Har erfarenhet av att arbeta med IT-support, i en helpdesk, onsite, 1-st line eller 2-nd line supportfunktion.


Personliga egenskaper


* Serviceinriktad
* Relationsskapande
* Problemlösande


#

Övrig information


* Start: omgående
* Omfattning: Heltid, långsiktigt
* Placering: Stockholm


INFORMATION OM FÖRETAGET
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Record metadata

Click to view metadata