Ledningsgruppsassistent till spännande elnätsbolag! [NB this opening has expired]

Occupation: Administrativ assistent
Employer: Academic Work
Workplace location: Stockholm, Stockholms län, Sverige
Last application date: 2022-06-25
Publication date: 2022-05-21

Prerequisites

Work experiences: Administratör/Administrativ assistent;



This opening in English: Click here to read this opening in English and other languages

Presentation:


Vill du arbeta på ett bolag som har utsetts till Sveriges mest attraktiva arbetsgivare? Här har du chansen! Vi söker nu en ledningsgruppsassistent som vill vara spindeln i nätet i ledningsgruppen och som vill arbeta med frågor av strategisk karaktär. Visst låter det intressant?

OM TJÄNSTEN
I rollen som ledningsgruppsassistent kommer du framför allt att arbeta nära kommunikationschefen, chefsjuristen, HR-chefen, HR-assistenten och VD-assistenten. Du kommer att arbeta i en bred roll som innefattar allt från administration av styrelse- och bolagsdokument, administration av interna utbildningar och ansvar för kommunikationsportalen, till att samarbeta med kommunikationsteamet kring olika event. Presterar du bra i rollen finns det utöver dessa ansvarsområden mycket goda möjligheter att utvecklas vidare i rollen!

Du erbjuds


* En dedikerad konsultchef och karriärspartner
* En möjlighet att lära dig mer om det strategiska arbetet en ledningsgrupp gör
* En chans att knyta värdefulla kontakter inför framtida arbetsliv


Du kommer bli anställd hos Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget är på heltid och sträcker sig över 6 månader med chans till förlängning. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen är bred och innefattar många olika arbetsuppgifter, bland annat:


* Administration av bolags- och styrelsedokument, avtal i avtalshanteringssystem och på Sharepoint
* Ansvar för arkivhantering samt kontaktperson gentemot arkivleverantörer
* Vara superuser i avtalssystem samt utbildningssystem
* Ansvara för hantering av undertecknade avtal, lånehandlingar samt KYC-handlingar till banker och kreditinstitut
* Ansvar för kommunikationsportal
* Samarbeta tätt med HR-koordinator och VD-assistent


VI SÖKER DIG SOM
Till denna roll söker vi dig som trivs i en samordnande och omväxlande roll, som tycker om att lösa utmaningar, som har hög integritet och som tar stort ansvar för ditt arbete. Framför allt tror vi att du är kommunikativ och nyfiken av dig!

Utöver detta ser vi att du:


* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
* Har tidigare erfarenhet av en administrativ/koordinerande/samordnande roll
* Har en gymnasieexamen
* Har god systemvana och kunskap i Office-paketet


Det är meriterande om du:


* Har eftergymnasial utbildning inom relevant område
* Har arbetat nära en ledningsgrupp eller med styrelsearbete
* Har arbetat med avtal, KYC, arkivsystem, administration av utbildningar eller att formulera texter för internt och externt bruk


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Record metadata

Click to view metadata