Servicedesk-tekniker till snabbt växande företag [NB this opening has expired]

Occupation: Helpdesktekniker/Supporttekniker
Employer: Academic Work
Workplace location: Stockholm, Stockholms län, Sverige
Last application date: 2022-06-21
Publication date: 2022-05-21

Prerequisites

Work experiences: Helpdesktekniker/Supporttekniker;



This opening in English: Click here to read this opening in English and other languages

Presentation:


Nu finns möjligheten att söka tjänsten som medarbetare till en servicedesk med 1st och 2nd line support hos ett starkt växande företag. Här får du möjligheten att arbeta med ett sammansvetsat team i en serviceinriktad roll som gör stor skillnad för företagets kunder och dina kollegor. Vi söker en driven person som kommer att bli en del av deras IT-team som förväntas växa under kommande halvår. Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker på uppdrag av vår kund efter en servicedesk-tekniker med omgående start. Vår kund är en global tech- och mediakoncern med passion för människor, kreativitet och design. Affärsidéen är att vara en strategisk partner till deras kunder genom teknisk innovation och affärsdriven digital kommunikation. Exempel på några av deras kunder är ICA, Mc Donalds, SEB, Samsung. Teamet består idag av 6 personer där kulturen präglas av en entreprenörsanda.



Du erbjuds


* Möjlighet att vara med i en expansionsfas och bygga upp ett lokalt IT-team
* Goda utvecklingsmöjligheter inom IT
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande


ARBETSUPPGIFTER
Som servicedesk-tekniker i företagets servicedeskteam är du som person noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du har ett driv och kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du strävar alltid efter att ge bästa möjliga service till kunder och kollegor. I arbetet ingår bland annat:


* Stödja organisationen i det dagliga arbetet
* Hantera ärenden från deras kunder på de allra flesta plan, allt från användning utav deras olika tjänster till mer tekniska utmaningar som kräver ytterligare fördjupning och problemlösning.
* Ta emot inkommande samtal och mail från deras kunder där du måste ha bra koll på hårdvara, mjukvara och nätverk och full förståelse för deras Digital Signage lösningar.
* Felsökning och installationer


VI SÖKER DIG SOM
- Du har någon form av eftergymnasial utbildning inom IT alternativt har 6 månaders arbetslivserfarenhet inom IT
- Du har erfarenhet av hårdvara
- Du har erfarenhet av nätverk
- Erfarenhet av att arbeta i Windowsmiljö
- Du har erfarenhet av att arbeta i Office Excel
- Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift, och det är meriterande om du behärskar fler språk som t ex finska eller spanska.

Som person är du


* Noggrann
* Problemlösande
* Strukturerad




Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid. Kontorstider
* Placering: Vasastan, Stockholm
* Långsiktighet: Initialt 6 månader med mycket goda chanser till förlängning förutsatt att samtliga parter är nöjda. Möjlighet till överrekrytering finns på sikt för rätt kandidat.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Record metadata

Click to view metadata