Områdeschef till Hotellavdelningen [NB this opening has expired]

Occupation: Hotellchef
Employer: RestaurangAssistans
Workplace location: Stockholm, Stockholms län, Sverige
Last application date: 2022-12-10
Publication date: 2022-06-23

Prerequisites

Work experiences: Hotellchef;



This opening in English: Click here to read this opening in English and other languages

Presentation:


RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag helt nischade mot hotell och restaurang. Vi har funnits i 22 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi skräddarsyr personallösningar utifrån våra kunders behov och erbjuder allt från kortsiktig bemanning till rekrytering och entreprenader. Våra kunder består bl.a. av hotellkedjor, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora arenor.

Nu söker vi en ny Områdeschef till vår hotellavdelning i Stockholm.

Hotellavdelningen består idag av ett team på tre personer som arbetar med bemanning av städpersonal samt bedriver städentreprenader på hotell runt om i hela Stockholm med omnejd. Just nu söker vi en stark ledare som kan fortsätta coacha och driva vårt team framåt!

Som Områdeschef har du det övergripande ansvaret för våra hotellkunder och personal. En väldigt spännande och varierande tjänst där ingen dag är den andra lik!

Bland de varierande arbetsuppgifterna ingår att leda och fördela arbetet på hotellavdelningen, försäljning, kundmöten, resultatansvar och uppföljning av ekonomiska mål samt även rekrytering, bemanning, kvalitetskontroller, personal- och kundevents. Du rapporterar till Driftchef som blir din närmaste chef.

RestaurangAssistans målsättning är att våra kunder och medarbetare alltid ska vara nöjda med de tjänster vi utför och med oss som serviceföretag.
Arbetet ställer därför höga krav på din sociala förmåga då möten och samtal med kunder och medarbetare sker på daglig basis.

Vilka egenskaper besitter du?

- Gedigen bakgrund från hotell- och restaurangbranschen.
- Flera års erfarenhet i en ledande befattning
- Du är positiv och bra på att motivera och coacha dina medarbetare
- Organiserad, välstrukturerad och duktig på att sätta och implementera rutiner
- Du är lösningsfokuserad och gillar ett högt tempo
- Prestigelös och redo att hugga i där det behövs
- God ekonomisk förståelse
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, övriga språk är meriterande


Meriterande

- Tidigare erfarenhet av Housekeeping

Vad erbjuder vi?

- Ett stimulerande, roligt och givande arbete med högt i tak
- Varierande och utmanande jobb med mycket eget ansvar
- Generösa personalförmåner
- Gedigen upplärning
- Kompetensutveckling
- Brett kontaktnät




Tjänsten är heltid med fast månadslön. Arbetstiderna är främst förlagda dagtid måndag-fredag med undantag för några kvällar och helger per år.

B körkort är ett krav.

Vi hoppas kunna tillsätta tjänsten så snart som möjligt men det viktigaste är att hitta rätt person, är det du?

Record metadata

Click to view metadata