Nu söker vi en Service Host/ Shiftleader till Scandic Stortorget och Scandic Kramer.
Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.
I rollen som Service Host arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!
Vad innebär rollen som Service Host/Service Lead?
Du som arbetar inom ansvarsområdet Front of House är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i Front of House innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Scorpio och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet.
I rollen som Service Lead/ Shiftleader har du, förutom att vara en del av driften, den övergripande överblicken över gästflödet och ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så att gästerna blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass. Vid behov får du utbilda nya medarbetare på hotellet och du avlastar också Service Team Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter.
Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger).
Din kompetens
För den här rollen krävs att du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har både integritet och säljdriv. För att passa i rollen tror vi också att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du är en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.
Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap.
Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande.
Information om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start i början av Augusti eller enligt överrenskommelse.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.
Har du frågor om tjänsten tveka inte att kontakta Service Team Manager Malin Eriksson på malin.eriksson@scandichotels.com
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
id: 26260809
external_id: 46-556299-1009-138661-70273
webpage_url: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/26260809
logo_url: https://www.arbetsformedlingen.se/rest/arbetsgivare/rest/af/v3/organisation/5562991009/logotyper/logo.png
headline: Service Host Service Lead Front of House (Reception) Scandic Stortorget
application_deadline: 2022-07-31T23:59:59
number_of_vacancies: 1
description:
text: Nu söker vi en Service Host/ Shiftleader till Scandic Stortorget och Scandic Kramer.\n\nOavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.\n\nI rollen som Service Host arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!\n\nSå ta med dig dina erfarenheter ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! \n\nVad innebär rollen som Service Host/Service Lead?\n\nDu som arbetar inom ansvarsområdet Front of House är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i Front of House innebär att checka in och ut hotellets gäster hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Scorpio och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet.\n\nI rollen som Service Lead/ Shiftleader har du förutom att vara en del av driften den övergripande överblicken över gästflödet och ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så att gästerna blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass. Vid behov får du utbilda nya medarbetare på hotellet och du avlastar också Service Team Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter.\n\nHotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar eftermiddagar och helger).\n\nDin kompetens\n\nFör den här rollen krävs att du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har både integritet och säljdriv. För att passa i rollen tror vi också att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du är en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.\n\nDu har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap.\n\nEftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande.\n\nInformation om tjänsten:\n\nTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start i början av Augusti eller enligt överrenskommelse. \n\nVi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.\n\nHar du frågor om tjänsten tveka inte att kontakta Service Team Manager Malin Eriksson på malin.eriksson@scandichotels.com\n\nVi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!\r\n\n\nVi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.\n\nDelar du våra värderingar?\n\nBE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
text_formatted: Nu söker vi en Service Host/ Shiftleader till Scandic Stortorget och Scandic Kramer.\n\nOavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.\n\nI rollen som Service Host arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!\n\nSå ta med dig dina erfarenheter ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! \n\nVad innebär rollen som Service Host/Service Lead?\n\nDu som arbetar inom ansvarsområdet Front of House är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i Front of House innebär att checka in och ut hotellets gäster hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Scorpio och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet.\n\nI rollen som Service Lead/ Shiftleader har du förutom att vara en del av driften den övergripande överblicken över gästflödet och ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så att gästerna blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass. Vid behov får du utbilda nya medarbetare på hotellet och du avlastar också Service Team Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter.\n\nHotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar eftermiddagar och helger).\n\nDin kompetens\n\nFör den här rollen krävs att du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har både integritet och säljdriv. För att passa i rollen tror vi också att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du är en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.\n\nDu har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap.\n\nEftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande.\n\nInformation om tjänsten:\n\nTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start i början av Augusti eller enligt överrenskommelse. \n\nVi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.\n\nHar du frågor om tjänsten tveka inte att kontakta Service Team Manager Malin Eriksson på malin.eriksson@scandichotels.com\n\nVi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!\r\n\n\nVi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.\n\nDelar du våra värderingar?\n\nBE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
company_information: null
needs: null
requirements: null
conditions: Heltid\r\nTillsvidare
employment_type:
concept_id: PFZr_Syz_cUq
label: Vanlig anställning
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_type:
concept_id: oG8G_9cW_nRf
label: Fast månads- vecko- eller timlön
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_description: Fast månads- vecko- eller timlön
duration:
concept_id: a7uU_j21_mkL
label: Tills vidare
legacy_ams_taxonomy_id: 1
working_hours_type:
concept_id: 6YE1_gAC_R2G
label: Heltid
legacy_ams_taxonomy_id: 1
scope_of_work:
min: 100
max: 100
access: null
employer:
phone_number: null
email: null
url: https://www.scandichotels.se/
organization_number: 5562991009
name: Scandic Hotels AB
workplace: Scandic Hotels Sverige
application_details:
information: null
reference: null
email: null
via_af: false
url: https://emp.jobylon.com/applications/jobs/138661/create/?utm_source=ams&utm_medium=promotionserializer
other: null
experience_required: true
access_to_own_car: false
driving_license_required: false
driving_license: null
occupation:
concept_id: 3kFW_XLk_v9H
label: Hotellreceptionist
legacy_ams_taxonomy_id: 5596
occupation_group:
concept_id: bYde_Frc_xcB
label: Hotellreceptionister m.fl.
legacy_ams_taxonomy_id: 4224
occupation_field:
concept_id: ScKy_FHB_7wT
label: Hotell restaurang storhushåll
legacy_ams_taxonomy_id: 7
workplace_address:
municipality: Malmö
municipality_code: 1280
municipality_concept_id: oYPt_yRA_Smm
region: Skåne län
region_code: 12
region_concept_id: CaRE_1nn_cSU
country: Sverige
country_code: 199
country_concept_id: i46j_HmG_v64
street_address: null
postcode: null
city: null
coordinates:
13.0038219999999995479811332188546657562255859375
55.6049799999999976307663018815219402313232421875
must_have:
skills:
languages:
work_experiences:
legacy_ams_taxonomy_id: 5596
concept_id: 3kFW_XLk_v9H
weight: 10
label: Hotellreceptionist
education:
education_level:
nice_to_have:
skills:
languages:
work_experiences:
education:
education_level:
application_contacts:
publication_date: 2022-06-27T11:42:18
last_publication_date: 2022-07-31T23:59:59
removed: true
removed_date: 2022-10-24T15:37:38
source_type: VIA_PLATSBANKEN_DXA
timestamp: 1656339829764
application_deadline_short: 2022-07-31
publication_date_short: 2022-06-27
last_publication_date_short: 2022-07-31
logo_url_sanitized: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation5562991009logotyperlogo.png
logo_url_sanitized_rescaled: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation5562991009logotyperlogo-rescaled.png