Shift leader frukost, Scandic Karlstad City, deltid 90% [NB this opening has expired]

Occupation: Frukostvärd/Frukostvärdinna
Employer: Scandic Hotels Sverige
Workplace location: Karlstad, Värmlands län, Sverige
Last application date: 2022-07-13
Publication date: 2022-07-06

Prerequisites

Work experiences: Frukostvärd/Frukostvärdinna;



This opening in English: Click here to read this opening in English and other languages

Presentation:


Vi söker Shift leade r ( Service Lead ) till vår frukost på Scandic Karlstad City.

På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Service Lead i vår frukost är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet och tar ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

På Scandic Karlstad City går vi en spännande framtid till mötes och ska precis färdigställa vår renovering av restaurang, reception och mötesrum. Vill du vara med från början och bli en del av ett härligt team..? Då är denna tjänst något för dig.

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Service Lead i vår frukost?

I denna roll som Shift leader / Service Lead ansvarar du för vår frukost och har en stor del i det övergripande ansvaret att säkerställa en gästupplevelse i världsklass. Det innebär att du tillsammans med övriga i teamet säkrar en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov.
Du ser till att disk, renhållning och egenkontroll flyter på och i enlighet med livsmedelspolicy, koncept och manualer.

Förutom att vara en del av driften, har du den övergripande överblicken över gästflödet i restaurangen och ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så att gästerna blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen och beställningar under ditt arbetspass. Vid behov ges du möjlighet att utbilda nya medarbetare på hotellet och du avlastar också Service Team Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter.

Vem är du?

För att passa i rollen behöver du ha ett brinnande matintresse och vara uppmärksam på detaljer och gästers individuella behov. Du uppskattar ordning och reda, både i ditt eget och dina kollegors arbete, allt för att ge våra gäster en fantastisk hotellupplevelse.
Du har relevant utbildning samt tidigare erfarenhet inom servicebranschen.

Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra under ditt pass, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer.
Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål.

Personliga egenskaper och inställning är viktigast av allt för den här rekryteringen. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster.

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen på alla avdelningar. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid på 90%.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Record metadata

Click to view metadata