Enhetschef Egna verksamheter i Uddevalla kommun [NB this opening has expired]

Occupation: Enhetschef, offentlig förvaltning
Employer: Uddevalla kommun
Workplace location: Uddevalla, Västra Götalands län, Sverige
Last application date: 2022-08-21
Publication date: 2022-07-14

Prerequisites

Work experiences: Enhetschef, offentlig förvaltning;



This opening in English: Click here to read this opening in English and other languages

Presentation:


Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Om arbetsmarknadsavdelningen
Arbetsmarknadsavdelningen ansvarar för samordningen av kommunens integrationsarbete och etableringsinsatser, socialtjänstens ekonomiska bistånd och kommunens arbetsmarknadspolitiska insatser organiseras inom avdelningen.

Avdelningen består av fyra enheter och avdelningsövergripande resurser såsom utvecklare, utredare, strateg, projektledning och administration.

Det gemensamma målet för avdelningen och enheterna är att integrationen ska öka och att fler kommuninvånare kommer i egen försörjning.

Om jobbet
Vi söker nu en efterträdare till vår enhetschef inom Egna verksamheter som går vidare till nya utmaningar inom kommunen. Uppdraget innebär att göra både individnytta och kommunnytta. Vi behöver en ledare som lett andra chefer/ledare med drift, entreprenad eller kunduppdrag och som drivs av att göra skillnad och utveckla människor.

Enheten Egna verksamheter sysselsätter ca 120 årsplatser av deltagare i arbetsmarknadsprogram. Arbetsuppgifterna består av interna uppdrag inom kommunen. Det är du och dina medarbetare som bearbetar kommunens förvaltningar för att få uppdrag inom fastighetsservice, skog-och naturvård, serviceuppdrag inom vård-och omsorg, städ, sanering, flyttservice som exempel.

Arbetsuppgifter
- Du har personalansvar för dina 16 tjänstepersoner arbetshandledare och arbetsterapeut, budget och arbetsmiljöansvar. 
- Du samverkar med många aktörer och främst med arbetsmarknadsenhetens chef eller konsulenter och givetvis de interna beställarna av tjänster inom kommunen.
- Du ingår i avdelningens strategiska ledningsgrupp. Du är regelbundet med i Arbetsmarknads-och integrationsutskottet för att rapportera eller informera om uppdragen för politiken.

Du bearbetar även andra organisationer utanför kommunen för att marknadsföra deltagare som är redo för den reguljära arbetsmarknaden.

Vem söker vi?
- Du gillar att vara med och bidra till att utföra tjänster i kommunens regi samtidigt som du sysselsätter och rustar deltagare till den reguljära arbetsmarknaden.
- Du är en god samarbetare som utvecklar goda relationer med uppdragsgivare och andra samverkanspartners.
- Du är en trygg och stabil ledare som ger struktur och förutsättningar för medarbetarna med en god arbetsmiljö.

Du har även stark och dokumenterad förmåga att vara drivande genom att både skapa nya uppdrag och arbetssätt eller genomföra förändringar.

 Kvalifikationer
- Du har högskoleutbildning eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Du har tre års erfarenhet från att leda verksamhet inom tjänstesektorn.
- Du har minst tre års erfarenhet från att leda andra ledare.
- Dokumenterad branschkunskap från driftverksamheter inom fastighetsbranschen.
- Du har erfarenhet av att beräkna och upprätta kalkyler för olika uppdrag som exempelvis grönyttreskötsel, snöröjning eller underhåll.
- Du har B-körkort.

Det är meriterande om du har arbetat inom en politiskt styrd organisation.

Urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Record metadata

Click to view metadata