Vill du arbeta i ett dynamiskt och branchledande techföretag i en spännande och snabbt utvecklande miljö? Är du en analytisk person som brinner för att ge god service och vill utvecklas? Då är detta rollen för dig! Välkommen in med din ansökan redan idag då urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN Företaget drivs av en orubblig passion för excellens och engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringen konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Företaget har i 80 år varit inställda på framtiden och föruser marknadens behov och krav så att de kan styra sitt företag mot långsiktig framgång.
Som analytiker kommer du att ha en integrerad del i att säkerställa att vi håller oss på marknaden och fortsätter att berika och förenkla konsumenternas liv. Du kommer att vara del av ett team på 10 personer vars huvudsakliga uppgift är att säkerställa att alla bonuskrav från kunder, både med kontrakt och utan kontrakt, valideras korrekt och i tid. Eftersom företaget är dynamiskt och snabbrörligt finns det även ständigt behov att anpassa valideringsprocesserna och verktygen utifrån de nya kraven från marknaden. Teamet driver också olika förbättringsprojket relaterade till processvalidering av anspråk med interna och externa intressanter. Teamet tillhör Control-group och stöttar optimeringen av försäljning, kostnadseffektivitet och förbättring av vinst.
Du erbjuds
* En gedigen konsultchef som stöttar dig och din resa * Möjligheten att uvecklas i en internationell miljö
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER I rollen som analytiker inom kundtjänst och försäljning kommer dina huvudsakliga ansvarsområden att behandla reklamationer och avräkningar korrekt, effektivt och säkerställa snabba betalningar för kundens försäljningsavdragskostnad. Du kommer att hantera specifika konton där du kommer att utveckla och upprätthålla goda kundrelationer, ha avstämningsmöten vid behov och proaktivt driva förbättringsområden av skadeprocess med kunder. Analysera data och undersök anspråk för att avgöra om ett fel har inträffat vid behandlingen eller prövningen av ett anspråk. Dessutom får du möjlighet att driva process-, och systemförbättringar och ingå i projekt.
Du kommer exempelvis att:
* Säkerställ korrekt validering och effektiv reklamationshantering för dina konton * Analysera periodiseringar, balansrapporter, KPI-rapporter, försäljningsdata (in- och utförsäljning) och andra olika data som behövs för skadehantering * Avstämma reklamationer med kunder, per reklamation och genom periodisk avstämningsprocess * Ta upp eventuella problem relaterade till datanoggrannhet som påverkar anspråkets funktion * Stödja Business Control i att upprätthålla periodiseringsstruktur * Uppföljning av reklamations-KPI såsom ledtid för skadevalidering och eftersläpning * Stöd för att förbättra verktyg för validering av anspråk * Drive eller stötta olika långsiktiga förbättringsprojekt med syfte att förbättra skadedriften både hos Samsung och hos kunder * Stödja månadsbokslut, avstämningar och revisionsfrågor relaterade till försäljningsavdrag * Utveckla och tillhandahålla nödvändiga rapporter till intressenter * Ge vägledning till försäljningsorganisationen angående process för validering av anspråk
VI SÖKER DIG SOM - Universitetsexamen i företagsekonomi eller ekonomi eller motsvarande - Arbetslivserfarenhet inom ekonomi och/eller redovisningsprinciper och praxis, koncept och rapportering av finansiell data (reskontrareskontra, kundreskontra, finans, skadebehandlare eller motsvarande minst 2 år - Erfarenhet av affärssystem, gärna från SAP FI (ekonomi och/eller redovisning) - Avancerad Excel - God kommunikationsförmåga på svenska och engelska både i tal och skrift
Det är meriterande om du:
* Har erfarenhet från ett globalt företag * Kunskap om försäljningsavdragssystem * Kunskaper i andra nordiska språk * Intresse för system * Utmärkt kundtjänstfärdighet
För att trivas i denna tjänst ser vi gärna att du har ett kritist tankesätt med god problemlösningsförmåga. Vidare är du en teamplayer med god samarbetsförmåga som är bekväm med projketledning.
id: 26376232
external_id: 46-556559-5450-15079387
webpage_url: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/26376232
logo_url: https://www.arbetsformedlingen.se/rest/arbetsgivare/rest/af/v3/organisation/5565595450/logotyper/logo.png
headline: Analytiker inom kundtjänst och försäljning till techbolag!
application_deadline: 2022-09-04T23:59:59
number_of_vacancies: 1
description:
text: Vill du arbeta i ett dynamiskt och branchledande techföretag i en spännande och snabbt utvecklande miljö? Är du en analytisk person som brinner för att ge god service och vill utvecklas? Då är detta rollen för dig! Välkommen in med din ansökan redan idag då urval sker löpande.\n\nOM TJÄNSTEN \nFöretaget drivs av en orubblig passion för excellens och engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringen konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Företaget har i 80 år varit inställda på framtiden och föruser marknadens behov och krav så att de kan styra sitt företag mot långsiktig framgång.\n\nSom analytiker kommer du att ha en integrerad del i att säkerställa att vi håller oss på marknaden och fortsätter att berika och förenkla konsumenternas liv. Du kommer att vara del av ett team på 10 personer vars huvudsakliga uppgift är att säkerställa att alla bonuskrav från kunder både med kontrakt och utan kontrakt valideras korrekt och i tid. Eftersom företaget är dynamiskt och snabbrörligt finns det även ständigt behov att anpassa valideringsprocesserna och verktygen utifrån de nya kraven från marknaden. Teamet driver också olika förbättringsprojket relaterade till processvalidering av anspråk med interna och externa intressanter. Teamet tillhör Control-group och stöttar optimeringen av försäljning kostnadseffektivitet och förbättring av vinst.\n\nDu erbjuds\n\n\n* En gedigen konsultchef som stöttar dig och din resa\n* Möjligheten att uvecklas i en internationell miljö\n\n\nSom konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.\n\nARBETSUPPGIFTER \nI rollen som analytiker inom kundtjänst och försäljning kommer dina huvudsakliga ansvarsområden att behandla reklamationer och avräkningar korrekt effektivt och säkerställa snabba betalningar för kundens försäljningsavdragskostnad. Du kommer att hantera specifika konton där du kommer att utveckla och upprätthålla goda kundrelationer ha avstämningsmöten vid behov och proaktivt driva förbättringsområden av skadeprocess med kunder. Analysera data och undersök anspråk för att avgöra om ett fel har inträffat vid behandlingen eller prövningen av ett anspråk. Dessutom får du möjlighet att driva process- och systemförbättringar och ingå i projekt.\n\nDu kommer exempelvis att:\n\n\n* Säkerställ korrekt validering och effektiv reklamationshantering för dina konton\n* Analysera periodiseringar balansrapporter KPI-rapporter försäljningsdata (in- och utförsäljning) och andra olika data som behövs för skadehantering\n* Avstämma reklamationer med kunder per reklamation och genom periodisk avstämningsprocess\n* Ta upp eventuella problem relaterade till datanoggrannhet som påverkar anspråkets funktion\n* Stödja Business Control i att upprätthålla periodiseringsstruktur\n* Uppföljning av reklamations-KPI såsom ledtid för skadevalidering och eftersläpning\n* Stöd för att förbättra verktyg för validering av anspråk\n* Drive eller stötta olika långsiktiga förbättringsprojekt med syfte att förbättra skadedriften både hos Samsung och hos kunder\n* Stödja månadsbokslut avstämningar och revisionsfrågor relaterade till försäljningsavdrag\n* Utveckla och tillhandahålla nödvändiga rapporter till intressenter\n* Ge vägledning till försäljningsorganisationen angående process för validering av anspråk\n\n\nVI SÖKER DIG SOM \n- Universitetsexamen i företagsekonomi eller ekonomi eller motsvarande\n- Arbetslivserfarenhet inom ekonomi och/eller redovisningsprinciper och praxis koncept och rapportering av finansiell data (reskontrareskontra kundreskontra finans skadebehandlare eller motsvarande minst 2 år\n- Erfarenhet av affärssystem gärna från SAP FI (ekonomi och/eller redovisning)\n- Avancerad Excel\n- God kommunikationsförmåga på svenska och engelska både i tal och skrift\n\nDet är meriterande om du:\n\n\n* Har erfarenhet från ett globalt företag\n* Kunskap om försäljningsavdragssystem\n* Kunskaper i andra nordiska språk\n* Intresse för system\n* Utmärkt kundtjänstfärdighet\n\n\nFör att trivas i denna tjänst ser vi gärna att du har ett kritist tankesätt med god problemlösningsförmåga. Vidare är du en teamplayer med god samarbetsförmåga som är bekväm med projketledning.
text_formatted: Vill du arbeta i ett dynamiskt och branchledande techföretag i en spännande och snabbt utvecklande miljö? Är du en analytisk person som brinner för att ge god service och vill utvecklas? Då är detta rollen för dig! Välkommen in med din ansökan redan idag då urval sker löpande.\n\nOM TJÄNSTEN \nFöretaget drivs av en orubblig passion för excellens och engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringen konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Företaget har i 80 år varit inställda på framtiden och föruser marknadens behov och krav så att de kan styra sitt företag mot långsiktig framgång.\n\nSom analytiker kommer du att ha en integrerad del i att säkerställa att vi håller oss på marknaden och fortsätter att berika och förenkla konsumenternas liv. Du kommer att vara del av ett team på 10 personer vars huvudsakliga uppgift är att säkerställa att alla bonuskrav från kunder både med kontrakt och utan kontrakt valideras korrekt och i tid. Eftersom företaget är dynamiskt och snabbrörligt finns det även ständigt behov att anpassa valideringsprocesserna och verktygen utifrån de nya kraven från marknaden. Teamet driver också olika förbättringsprojket relaterade till processvalidering av anspråk med interna och externa intressanter. Teamet tillhör Control-group och stöttar optimeringen av försäljning kostnadseffektivitet och förbättring av vinst.\n\nDu erbjuds\n\n\n* En gedigen konsultchef som stöttar dig och din resa\n* Möjligheten att uvecklas i en internationell miljö\n\n\nSom konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.\n\nARBETSUPPGIFTER \nI rollen som analytiker inom kundtjänst och försäljning kommer dina huvudsakliga ansvarsområden att behandla reklamationer och avräkningar korrekt effektivt och säkerställa snabba betalningar för kundens försäljningsavdragskostnad. Du kommer att hantera specifika konton där du kommer att utveckla och upprätthålla goda kundrelationer ha avstämningsmöten vid behov och proaktivt driva förbättringsområden av skadeprocess med kunder. Analysera data och undersök anspråk för att avgöra om ett fel har inträffat vid behandlingen eller prövningen av ett anspråk. Dessutom får du möjlighet att driva process- och systemförbättringar och ingå i projekt.\n\nDu kommer exempelvis att:\n\n\n* Säkerställ korrekt validering och effektiv reklamationshantering för dina konton\n* Analysera periodiseringar balansrapporter KPI-rapporter försäljningsdata (in- och utförsäljning) och andra olika data som behövs för skadehantering\n* Avstämma reklamationer med kunder per reklamation och genom periodisk avstämningsprocess\n* Ta upp eventuella problem relaterade till datanoggrannhet som påverkar anspråkets funktion\n* Stödja Business Control i att upprätthålla periodiseringsstruktur\n* Uppföljning av reklamations-KPI såsom ledtid för skadevalidering och eftersläpning\n* Stöd för att förbättra verktyg för validering av anspråk\n* Drive eller stötta olika långsiktiga förbättringsprojekt med syfte att förbättra skadedriften både hos Samsung och hos kunder\n* Stödja månadsbokslut avstämningar och revisionsfrågor relaterade till försäljningsavdrag\n* Utveckla och tillhandahålla nödvändiga rapporter till intressenter\n* Ge vägledning till försäljningsorganisationen angående process för validering av anspråk\n\n\nVI SÖKER DIG SOM \n- Universitetsexamen i företagsekonomi eller ekonomi eller motsvarande\n- Arbetslivserfarenhet inom ekonomi och/eller redovisningsprinciper och praxis koncept och rapportering av finansiell data (reskontrareskontra kundreskontra finans skadebehandlare eller motsvarande minst 2 år\n- Erfarenhet av affärssystem gärna från SAP FI (ekonomi och/eller redovisning)\n- Avancerad Excel\n- God kommunikationsförmåga på svenska och engelska både i tal och skrift\n\nDet är meriterande om du:\n\n\n* Har erfarenhet från ett globalt företag\n* Kunskap om försäljningsavdragssystem\n* Kunskaper i andra nordiska språk\n* Intresse för system\n* Utmärkt kundtjänstfärdighet\n\n\nFör att trivas i denna tjänst ser vi gärna att du har ett kritist tankesätt med god problemlösningsförmåga. Vidare är du en teamplayer med god samarbetsförmåga som är bekväm med projketledning.
company_information: null
needs: null
requirements: null
conditions: 2 år med god chans till förlängning\r\n08:00-17:00
employment_type:
concept_id: PFZr_Syz_cUq
label: Vanlig anställning
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_type:
concept_id: oG8G_9cW_nRf
label: Fast månads- vecko- eller timlön
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_description: Enligt avtal
duration:
concept_id: qQUd_4qe_NDT
label: 6 månader eller längre
legacy_ams_taxonomy_id: 2
working_hours_type:
concept_id: 6YE1_gAC_R2G
label: Heltid
legacy_ams_taxonomy_id: 1
scope_of_work:
min: 100
max: 100
access: null
employer:
phone_number: null
email: null
url: http://www.academicwork.se
organization_number: 5565595450
name: Academic Work Sweden AB
workplace: Academic Work
application_details:
information: null
reference: 15079387
email: null
via_af: false
url: http://www.academicwork.se/jobad/analytiker-inom-kundtjanst-och-forsaljning-till-techbolag/15079387?apply=1
other: null
experience_required: true
access_to_own_car: false
driving_license_required: false
driving_license: null
occupation:
concept_id: 8Uhp_XYo_z5f
label: Kundtjänstmedarbetare
legacy_ams_taxonomy_id: 2291
occupation_group:
concept_id: pwRH_MT1_8nR
label: Kundtjänstpersonal
legacy_ams_taxonomy_id: 4222
occupation_field:
concept_id: RPTn_bxG_ExZ
label: Försäljning inköp marknadsföring
legacy_ams_taxonomy_id: 5
workplace_address:
municipality: Stockholm
municipality_code: 0180
municipality_concept_id: AvNB_uwa_6n6
region: Stockholms län
region_code: 01
region_concept_id: CifL_Rzy_Mku
country: Sverige
country_code: 199
country_concept_id: i46j_HmG_v64
street_address: null
postcode: null
city: null
coordinates:
18.068580000000000751469997339881956577301025390625
59.3293230000000022528183762915432453155517578125
must_have:
skills:
languages:
work_experiences:
weight: 10
concept_id: 8Uhp_XYo_z5f
label: Kundtjänstmedarbetare
legacy_ams_taxonomy_id: 2291
education:
education_level:
nice_to_have:
skills:
languages:
work_experiences:
education:
education_level:
application_contacts:
name: null
description: Linnea Molnar
email: null
telephone: null
contact_type: null
publication_date: 2022-08-04T00:01:50
last_publication_date: 2022-09-04T23:59:59
removed: true
removed_date: 2022-11-17T12:04:05
source_type: VIA_PLATSBANKEN_DXA
timestamp: 1659564110353
application_deadline_short: 2022-09-04
publication_date_short: 2022-08-04
last_publication_date_short: 2022-09-04