Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se.
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!
Arbetsuppgifter Har du tidigare erfarenhet av spedition och gillar att arbeta under ett snabbt tempo? Fortsätt läsa isåfall! Vår kund på Hisingen söker just nu flera vägspeditörer där arbetsuppgifterna bland annat består av att schemalägga, boka och registrera transporter. I rollen kommer du att ha daglig kundkontakt med rederier och samarbetspartners. Rollen innebär också arbete med dokument- och fakturahantering, avvikelsedokument, avisering till kunder och mycket mer. Kunden är placerad på Hisingen och det är här du kommer att arbeta. Kunden är ett medelstort speditions- och transportföretag som präglas av kreativitet och kundfokus. Vid anställningens start får du ett välutformat introduktionsprogram och en mentor tilldelad till dig för att kunna bolla funderingar med. Kunden kommer göra allt för att du ska lyckas i rollen och investerar mycket i sina anställda.
Sammanfattningsvis kommer dina arbetsuppgifter att bestå av: - hantera olika dokument; exempelvis leverantörsfakturor, ADR-dokument och CMR - kontakta rederier på daglig basis - göra affärer med dels nya och gamla kunder, dels andra speditörer. Här skräddarsyr du transporter efter kundernas behov och lämnar offerter - arbeta med resultatuppföljning - boka, schemalägga, registrera, planera och optimera transporter, PTL och FTL - avisera kunder – boka slottider och utföra leveransbekräftelser i de olika kundernas system - erbjuda högklassig service och support mot transportörer, utländska samarbetspartners och kunder - arbeta med avvikelsehantering
Din profil För att du ska trivas i rollen är du kommunikativ då du kommer att ha kontakt med kunder, samarbetspartners och chaufförer. Vi ser också att du är serviceinriktad, har lätt att skapa nya kontaktnät, inte tvekar att göra det lilla extra när det behövs och är flexibel. Vidare ser vi också att du har lätt för dig att arbeta självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och kan arbeta i team. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegor på kontoret i Göteborg men även med andra kontor. Någonting som utmärker arbetsplatsen är att det är högt i tak och därför ser vi att du som kollega är positiv, hjälpsam och trevlig. Eftersom uppdraget är långsiktigt där prioritet är att du ska växa och utvecklas med kunden är det därför viktigt för oss att pricka rätt.
För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du: - Har något års arbetslivserfarenhet av spedition - Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal - Har god erfarenhet av IT och att arbeta i både Office-paketet och i affärssystem. - Har erfarenhet av prissättning
Meriterande är även om du har: - Kunskaper inom tull - Kunskap inom RORO-trafik - God kunskap om leveransvillkor (Incoterms)
Låter detta som en tjänst för dig? Tveka isåfall inte att söka redan idag. Eftersom vi löpande arbetar med urval kan tjänsten därmed tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på elise.hansen@aditrologistics.com.
Vi ser fram emot din ansökan - välkommen att söka!
id: 26379824
external_id: 46-556920-3689-2277
webpage_url: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/26379824
logo_url: https://www.arbetsformedlingen.se/rest/arbetsgivare/rest/af/v3/organisation/5569203689/logotyper/logo.png
headline: Vägspeditör till kund i Göteborg!
application_deadline: 2022-09-02T23:59:59
number_of_vacancies: 1
description:
text: Om oss\nGenom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning Entreprenad Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se.\n\nAditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.\n\nVad vi erbjuder dig\nDu kommer möta utmaningar bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!\n\nArbetsuppgifter\nHar du tidigare erfarenhet av spedition och gillar att arbeta under ett snabbt tempo? Fortsätt läsa isåfall! Vår kund på Hisingen söker just nu flera vägspeditörer där arbetsuppgifterna bland annat består av att schemalägga boka och registrera transporter. I rollen kommer du att ha daglig kundkontakt med rederier och samarbetspartners. Rollen innebär också arbete med dokument- och fakturahantering avvikelsedokument avisering till kunder och mycket mer. Kunden är placerad på Hisingen och det är här du kommer att arbeta. Kunden är ett medelstort speditions- och transportföretag som präglas av kreativitet och kundfokus. Vid anställningens start får du ett välutformat introduktionsprogram och en mentor tilldelad till dig för att kunna bolla funderingar med. Kunden kommer göra allt för att du ska lyckas i rollen och investerar mycket i sina anställda. \n\nOmfattning: Heltid\nPlacering: Hisingen\nArbetstid: måndag - fredag dagtid\n\nSammanfattningsvis kommer dina arbetsuppgifter att bestå av:\n-\thantera olika dokument; exempelvis leverantörsfakturor ADR-dokument och CMR\n-\tkontakta rederier på daglig basis\n-\tgöra affärer med dels nya och gamla kunder dels andra speditörer. Här skräddarsyr du transporter efter kundernas behov och lämnar offerter \n-\tarbeta med resultatuppföljning\n-\tboka schemalägga registrera planera och optimera transporter PTL och FTL\n-\tavisera kunder – boka slottider och utföra leveransbekräftelser i de olika kundernas system\n-\terbjuda högklassig service och support mot transportörer utländska samarbetspartners och kunder\n-\tarbeta med avvikelsehantering\n\n\nDin profil\nFör att du ska trivas i rollen är du kommunikativ då du kommer att ha kontakt med kunder samarbetspartners och chaufförer. Vi ser också att du är serviceinriktad har lätt att skapa nya kontaktnät inte tvekar att göra det lilla extra när det behövs och är flexibel. Vidare ser vi också att du har lätt för dig att arbeta självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och kan arbeta i team. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegor på kontoret i Göteborg men även med andra kontor. Någonting som utmärker arbetsplatsen är att det är högt i tak och därför ser vi att du som kollega är positiv hjälpsam och trevlig. Eftersom uppdraget är långsiktigt där prioritet är att du ska växa och utvecklas med kunden är det därför viktigt för oss att pricka rätt.\n\nFör att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du:\n-\tHar något års arbetslivserfarenhet av spedition\n-\tBehärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal\n-\tHar god erfarenhet av IT och att arbeta i både Office-paketet och i affärssystem.\n-\tHar erfarenhet av prissättning\n\nMeriterande är även om du har:\n-\tKunskaper inom tull\n-\tKunskap inom RORO-trafik\n-\tGod kunskap om leveransvillkor (Incoterms)\n\nLåter detta som en tjänst för dig? Tveka isåfall inte att söka redan idag. Eftersom vi löpande arbetar med urval kan tjänsten därmed tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på elise.hansen@aditrologistics.com. \n\nVi ser fram emot din ansökan - välkommen att söka!
text_formatted: Om oss\nGenom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning Entreprenad Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se.\n\nAditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.\n\nVad vi erbjuder dig\nDu kommer möta utmaningar bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!\n\nArbetsuppgifter\nHar du tidigare erfarenhet av spedition och gillar att arbeta under ett snabbt tempo? Fortsätt läsa isåfall! Vår kund på Hisingen söker just nu flera vägspeditörer där arbetsuppgifterna bland annat består av att schemalägga boka och registrera transporter. I rollen kommer du att ha daglig kundkontakt med rederier och samarbetspartners. Rollen innebär också arbete med dokument- och fakturahantering avvikelsedokument avisering till kunder och mycket mer. Kunden är placerad på Hisingen och det är här du kommer att arbeta. Kunden är ett medelstort speditions- och transportföretag som präglas av kreativitet och kundfokus. Vid anställningens start får du ett välutformat introduktionsprogram och en mentor tilldelad till dig för att kunna bolla funderingar med. Kunden kommer göra allt för att du ska lyckas i rollen och investerar mycket i sina anställda. \n\nOmfattning: Heltid\nPlacering: Hisingen\nArbetstid: måndag - fredag dagtid\n\nSammanfattningsvis kommer dina arbetsuppgifter att bestå av:\n-\thantera olika dokument; exempelvis leverantörsfakturor ADR-dokument och CMR\n-\tkontakta rederier på daglig basis\n-\tgöra affärer med dels nya och gamla kunder dels andra speditörer. Här skräddarsyr du transporter efter kundernas behov och lämnar offerter \n-\tarbeta med resultatuppföljning\n-\tboka schemalägga registrera planera och optimera transporter PTL och FTL\n-\tavisera kunder – boka slottider och utföra leveransbekräftelser i de olika kundernas system\n-\terbjuda högklassig service och support mot transportörer utländska samarbetspartners och kunder\n-\tarbeta med avvikelsehantering\n\n\nDin profil\nFör att du ska trivas i rollen är du kommunikativ då du kommer att ha kontakt med kunder samarbetspartners och chaufförer. Vi ser också att du är serviceinriktad har lätt att skapa nya kontaktnät inte tvekar att göra det lilla extra när det behövs och är flexibel. Vidare ser vi också att du har lätt för dig att arbeta självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och kan arbeta i team. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegor på kontoret i Göteborg men även med andra kontor. Någonting som utmärker arbetsplatsen är att det är högt i tak och därför ser vi att du som kollega är positiv hjälpsam och trevlig. Eftersom uppdraget är långsiktigt där prioritet är att du ska växa och utvecklas med kunden är det därför viktigt för oss att pricka rätt.\n\nFör att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du:\n-\tHar något års arbetslivserfarenhet av spedition\n-\tBehärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal\n-\tHar god erfarenhet av IT och att arbeta i både Office-paketet och i affärssystem.\n-\tHar erfarenhet av prissättning\n\nMeriterande är även om du har:\n-\tKunskaper inom tull\n-\tKunskap inom RORO-trafik\n-\tGod kunskap om leveransvillkor (Incoterms)\n\nLåter detta som en tjänst för dig? Tveka isåfall inte att söka redan idag. Eftersom vi löpande arbetar med urval kan tjänsten därmed tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på elise.hansen@aditrologistics.com. \n\nVi ser fram emot din ansökan - välkommen att söka!
company_information: null
needs: null
requirements: null
conditions: Heltid\r\nTillsvidare
employment_type:
concept_id: PFZr_Syz_cUq
label: Vanlig anställning
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_type:
concept_id: oG8G_9cW_nRf
label: Fast månads- vecko- eller timlön
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_description: Fast lön
duration:
concept_id: a7uU_j21_mkL
label: Tills vidare
legacy_ams_taxonomy_id: 1
working_hours_type:
concept_id: 6YE1_gAC_R2G
label: Heltid
legacy_ams_taxonomy_id: 1
scope_of_work:
min: 100
max: 100
access: null
employer:
phone_number: null
email: null
url: http://aditrologistics.se/
organization_number: 5569203689
name: Aditro Logistics Staffing AB
workplace: Aditro Logistics Staffing AB
application_details:
information: null
reference: 2277
email: null
via_af: false
url: https://jobs.aditrologistics.com/jobb/2277/ansokningsformular/
other: null
experience_required: false
access_to_own_car: false
driving_license_required: false
driving_license: null
occupation:
concept_id: tbMx_bRW_QSM
label: Speditör
legacy_ams_taxonomy_id: 5952
occupation_group:
concept_id: AuTi_FEo_j3R
label: Speditörer och transportmäklare
legacy_ams_taxonomy_id: 3331
occupation_field:
concept_id: RPTn_bxG_ExZ
label: Försäljning inköp marknadsföring
legacy_ams_taxonomy_id: 5
workplace_address:
municipality: Göteborg
municipality_code: 1480
municipality_concept_id: PVZL_BQT_XtL
region: Västra Götalands län
region_code: 14
region_concept_id: zdoY_6u5_Krt
country: Sverige
country_code: 199
country_concept_id: i46j_HmG_v64
street_address: null
postcode: null
city: null
coordinates:
11.974560000000000314912540488876402378082275390625
57.70886999999999744659362477250397205352783203125
must_have:
skills:
languages:
work_experiences:
education:
education_level:
nice_to_have:
skills:
languages:
work_experiences:
education:
education_level:
application_contacts:
name: null
description: Elise Hansen
email: elise.hansen@aditrologistics.com
telephone: null
contact_type: null
publication_date: 2022-08-05T09:30:48
last_publication_date: 2022-09-02T23:59:59
removed: true
removed_date: 2022-11-03T11:37:44
source_type: VIA_PLATSBANKEN_DXA
timestamp: 1659684648879
application_deadline_short: 2022-09-02
publication_date_short: 2022-08-05
last_publication_date_short: 2022-09-02