Vill du bli en del av en flexibel miljö i en verksamhet med korta beslutsvägar, som sätter ett stort värde på kvalitet? Som Kundservicemedarbetare hos Ystad Energi kommer du vara länken mellan företaget och dess kunder och förse dem med absolut bästa servicen. Detta är en tjänst för dig som drivs av att leverera god service och motiveras av att samarbeta med fantastiska kollegor för att hitta de bästa lösningarna för varje kund.
OM TJÄNSTEN Ystad Energi är ett helägt kommunalt bolag beläget i vackra Ystad, som bland annat levererar elnätstjänster, fjärrvärme och bredbandsnät av fiber till sina kunder. Sedan 2018 bedriver de även elhandel genom dotterbolaget Ystad Energihandel AB. Det som kännetecknar Ystad Energi är en stor lokalkännedom, ett affärsmässigt förhållningssätt och ett personligt bemötande. Ystad Energi arbetar dessutom aktivt med nya effektiva lösningar och verkar för ett mer hållbart samhälle - med visionen att företag, kommun och människor ska kunna verka och växa i bygden.
ARBETSUPPGIFTER I rollen som Kundservicemedarbetare kommer du få arbeta med breda och varierande arbetsuppgifter. Du blir en nyckelspelare i Ystad Energis framgångsarbete och vill skapa hög kundnöjdhet. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att ge kunderna den allra bästa kundupplevelsen samt att:
* Svara och ta emot ärenden via telefon, mail och chatt * Administrera tjänster och anläggningar i vårt system samt utföra kontroller inför och efter debitering * Administrera fullmaktshantering, registrera och administrera flyttar, lägga avtal och abonnemangsförändringar * Svara på frågor gällande fakturor, pris, elhandel, fiber mm. * Följa upp kunders ärenden samt bibehålla befintliga kunder * Arbeta med merförsäljning inom elhandel och energilösningar * Vara delaktig på sociala medier
VI SÖKER DIG SOM - Har ett logiskt tänkande med en god förmåga att se struktur och samband - Arbetat i ett större administrativt system - Har minst ett års erfarenhet från serviceyrket och är van att arbeta med mycket kundkontakt - Har en avslutad gymnasieutbildning - Skriver och talar obehindrat på svenska
Det är meriterande om du:
* Har arbetat inom energibranschen tidigare * Har en relevant eftergymnasial ubildning * Har tidigare arbetat i BFUS (Business For Utilities Suite) * Kan samtala och förstå engelska
Som person är du:
* Serviceinriktad * Strukturerad * Affärsmässig * Har god samarbetsförmåga
* Rekryteringsprocessen innefattar ett antal psykometriska tester som administreras av Academic Work. * Rekryteringsprocessen innefattar i slutskedet bakgrundskontroller som administeras av Academic Work. * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET På hemsidan www.ystadenergi.se kan du läsa lite mer om företaget.
id: 26382314
external_id: 46-556559-5450-15078927
webpage_url: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/26382314
logo_url: https://www.arbetsformedlingen.se/rest/arbetsgivare/rest/af/v3/organisation/5565595450/logotyper/logo.png
headline: Kundservicemedarbetare till Ystad Energi AB
application_deadline: 2022-09-06T23:59:59
number_of_vacancies: 1
description:
text: Vill du bli en del av en flexibel miljö i en verksamhet med korta beslutsvägar som sätter ett stort värde på kvalitet? Som Kundservicemedarbetare hos Ystad Energi kommer du vara länken mellan företaget och dess kunder och förse dem med absolut bästa servicen. Detta är en tjänst för dig som drivs av att leverera god service och motiveras av att samarbeta med fantastiska kollegor för att hitta de bästa lösningarna för varje kund. \n\nOM TJÄNSTEN \nYstad Energi är ett helägt kommunalt bolag beläget i vackra Ystad som bland annat levererar elnätstjänster fjärrvärme och bredbandsnät av fiber till sina kunder. Sedan 2018 bedriver de även elhandel genom dotterbolaget Ystad Energihandel AB. Det som kännetecknar Ystad Energi är en stor lokalkännedom ett affärsmässigt förhållningssätt och ett personligt bemötande. Ystad Energi arbetar dessutom aktivt med nya effektiva lösningar och verkar för ett mer hållbart samhälle - med visionen att företag kommun och människor ska kunna verka och växa i bygden.\n\nARBETSUPPGIFTER \nI rollen som Kundservicemedarbetare kommer du få arbeta med breda och varierande arbetsuppgifter. Du blir en nyckelspelare i Ystad Energis framgångsarbete och vill skapa hög kundnöjdhet. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att ge kunderna den allra bästa kundupplevelsen samt att:\n\n\n* Svara och ta emot ärenden via telefon mail och chatt\n* Administrera tjänster och anläggningar i vårt system samt utföra kontroller inför och efter debitering\n* Administrera fullmaktshantering registrera och administrera flyttar lägga avtal och abonnemangsförändringar\n* Svara på frågor gällande fakturor pris elhandel fiber mm.\n* Följa upp kunders ärenden samt bibehålla befintliga kunder\n* Arbeta med merförsäljning inom elhandel och energilösningar\n* Vara delaktig på sociala medier\n\n\nVI SÖKER DIG SOM \n- Har ett logiskt tänkande med en god förmåga att se struktur och samband\n- Arbetat i ett större administrativt system\n- Har minst ett års erfarenhet från serviceyrket och är van att arbeta med mycket kundkontakt\n- Har en avslutad gymnasieutbildning\n- Skriver och talar obehindrat på svenska\n\nDet är meriterande om du:\n\n\n* Har arbetat inom energibranschen tidigare\n* Har en relevant eftergymnasial ubildning\n* Har tidigare arbetat i BFUS (Business For Utilities Suite)\n* Kan samtala och förstå engelska\n\n\nSom person är du:\n\n\n* Serviceinriktad\n* Strukturerad\n* Affärsmässig\n* Har god samarbetsförmåga\n\n\n#\n\nÖvrig information\n\n\n* Start: Omgående enligt ÖK\n* Omfattning: Heltid 8-17\n* Placering: Ystad\n\n\nInformation gällande vidare rekryteringsprocess\n\n\n* Rekryteringsprocessen innefattar ett antal psykometriska tester som administreras av Academic Work.\n* Rekryteringsprocessen innefattar i slutskedet bakgrundskontroller som administeras av Academic Work.\n* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.\n\n\nVi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.\n\nINFORMATION OM FÖRETAGET \nPå hemsidan www.ystadenergi.se kan du läsa lite mer om företaget.
text_formatted: Vill du bli en del av en flexibel miljö i en verksamhet med korta beslutsvägar som sätter ett stort värde på kvalitet? Som Kundservicemedarbetare hos Ystad Energi kommer du vara länken mellan företaget och dess kunder och förse dem med absolut bästa servicen. Detta är en tjänst för dig som drivs av att leverera god service och motiveras av att samarbeta med fantastiska kollegor för att hitta de bästa lösningarna för varje kund. \n\nOM TJÄNSTEN \nYstad Energi är ett helägt kommunalt bolag beläget i vackra Ystad som bland annat levererar elnätstjänster fjärrvärme och bredbandsnät av fiber till sina kunder. Sedan 2018 bedriver de även elhandel genom dotterbolaget Ystad Energihandel AB. Det som kännetecknar Ystad Energi är en stor lokalkännedom ett affärsmässigt förhållningssätt och ett personligt bemötande. Ystad Energi arbetar dessutom aktivt med nya effektiva lösningar och verkar för ett mer hållbart samhälle - med visionen att företag kommun och människor ska kunna verka och växa i bygden.\n\nARBETSUPPGIFTER \nI rollen som Kundservicemedarbetare kommer du få arbeta med breda och varierande arbetsuppgifter. Du blir en nyckelspelare i Ystad Energis framgångsarbete och vill skapa hög kundnöjdhet. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att ge kunderna den allra bästa kundupplevelsen samt att:\n\n\n* Svara och ta emot ärenden via telefon mail och chatt\n* Administrera tjänster och anläggningar i vårt system samt utföra kontroller inför och efter debitering\n* Administrera fullmaktshantering registrera och administrera flyttar lägga avtal och abonnemangsförändringar\n* Svara på frågor gällande fakturor pris elhandel fiber mm.\n* Följa upp kunders ärenden samt bibehålla befintliga kunder\n* Arbeta med merförsäljning inom elhandel och energilösningar\n* Vara delaktig på sociala medier\n\n\nVI SÖKER DIG SOM \n- Har ett logiskt tänkande med en god förmåga att se struktur och samband\n- Arbetat i ett större administrativt system\n- Har minst ett års erfarenhet från serviceyrket och är van att arbeta med mycket kundkontakt\n- Har en avslutad gymnasieutbildning\n- Skriver och talar obehindrat på svenska\n\nDet är meriterande om du:\n\n\n* Har arbetat inom energibranschen tidigare\n* Har en relevant eftergymnasial ubildning\n* Har tidigare arbetat i BFUS (Business For Utilities Suite)\n* Kan samtala och förstå engelska\n\n\nSom person är du:\n\n\n* Serviceinriktad\n* Strukturerad\n* Affärsmässig\n* Har god samarbetsförmåga\n\n\n#\n\nÖvrig information\n\n\n* Start: Omgående enligt ÖK\n* Omfattning: Heltid 8-17\n* Placering: Ystad\n\n\nInformation gällande vidare rekryteringsprocess\n\n\n* Rekryteringsprocessen innefattar ett antal psykometriska tester som administreras av Academic Work.\n* Rekryteringsprocessen innefattar i slutskedet bakgrundskontroller som administeras av Academic Work.\n* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.\n\n\nVi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.\n\nINFORMATION OM FÖRETAGET \nPå hemsidan www.ystadenergi.se kan du läsa lite mer om företaget.
company_information: null
needs: null
requirements: null
conditions: Heltid 8-17\r\n08:00-17:00
employment_type:
concept_id: PFZr_Syz_cUq
label: Vanlig anställning
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_type:
concept_id: oG8G_9cW_nRf
label: Fast månads- vecko- eller timlön
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_description: Enligt avtal
duration:
concept_id: qQUd_4qe_NDT
label: 6 månader eller längre
legacy_ams_taxonomy_id: 2
working_hours_type:
concept_id: 6YE1_gAC_R2G
label: Heltid
legacy_ams_taxonomy_id: 1
scope_of_work:
min: 100
max: 100
access: null
employer:
phone_number: null
email: null
url: http://www.academicwork.se
organization_number: 5565595450
name: Academic Work Sweden AB
workplace: Academic Work
application_details:
information: null
reference: 15078927
email: null
via_af: false
url: http://www.academicwork.se/jobad/kundservicemedarbetare-till-ystad-energi-ab/15078927?apply=1
other: null
experience_required: true
access_to_own_car: false
driving_license_required: false
driving_license: null
occupation:
concept_id: 8Uhp_XYo_z5f
label: Kundtjänstmedarbetare
legacy_ams_taxonomy_id: 2291
occupation_group:
concept_id: pwRH_MT1_8nR
label: Kundtjänstpersonal
legacy_ams_taxonomy_id: 4222
occupation_field:
concept_id: RPTn_bxG_ExZ
label: Försäljning inköp marknadsföring
legacy_ams_taxonomy_id: 5
workplace_address:
municipality: Ystad
municipality_code: 1286
municipality_concept_id: hdYk_hnP_uju
region: Skåne län
region_code: 12
region_concept_id: CaRE_1nn_cSU
country: Sverige
country_code: 199
country_concept_id: i46j_HmG_v64
street_address: null
postcode: null
city: null
coordinates:
13.820031000000000176441972143948078155517578125
55.42950400000000144018486025743186473846435546875
must_have:
skills:
languages:
work_experiences:
weight: 10
concept_id: 8Uhp_XYo_z5f
label: Kundtjänstmedarbetare
legacy_ams_taxonomy_id: 2291
education:
education_level:
nice_to_have:
skills:
languages:
work_experiences:
education:
education_level:
application_contacts:
name: null
description: Lia Ehnberg
email: null
telephone: null
contact_type: null
publication_date: 2022-08-06T00:00:54
last_publication_date: 2022-09-06T23:59:59
removed: false
removed_date: null
source_type: VIA_PLATSBANKEN_DXA
timestamp: 1659736854484
application_deadline_short: 2022-09-06
publication_date_short: 2022-08-06
last_publication_date_short: 2022-09-06