NOC & 2nd-line operatör till AddSecure [NB this opening has expired]

Occupation: Nätverksadministratör
Employer: Academic Work
Workplace location: Stockholm, Stockholms län, Sverige
Last application date: 2022-09-18
Publication date: 2022-08-18

Prerequisites

Work experiences: Nätverksadministratör;



This opening in English: Click here to read this opening in English and other languages

Presentation:


Snabbväxande AddSecure söker dig som vill arbeta på deras Network Operation Center (NOC) i Stockholm. De är en ledande europeisk leverantör av säkra IoT-anslutningslösningar med fokus på säker kritisk kommunikation och säker data. Har du en analytisk och kommunikativ förmåga inom IT och vill arbeta i en spännande och omväxlande roll med stort eget ansvar? Då kan detta vara tjänsten för dig.

OM TJÄNSTEN
AddSecure är en av Europas ledande bolag inom säkrad, kritisk kommunikation inom flera affärsområden. Företaget växer snabbt, både genom förvärv och organiskt, och idag finns de i 13 länder. Nu finns möjligheten att komma in på deras Network Operations Center-avdelning i Stockholm. I tjänsten kommer du att ingå i ett härligt team på 13 personer som bemannar 4 olika funktioner. Då urvalet sker löpande så rekommenderar jag att du söker tjänsten idag för att öka din chanser till en plats! För denna tjänst kommer det utföras en bakgrundskontroll.

Du erbjuds:


* Att ta del av ett team med ambitiösa och kompetenta kollegor
* Att ta del av ett snabbväxande, internationellt företag i en mycket spännande fas
* Långsiktiga utvecklingsmöjligheter och mentorskap
* Säkra arbetsvillkor med rättvisa avtal, pension och försäkringar samt förmåner som främjar välbefinnande på jobbet - och utanför arbetet


AddSecure fokuserar mycket på deras företagskultur, värderingar och att utveckla deras medarbetares kompetens. Deras värderingar - kundfokus, enkelhet, laganda och samarbete – återspeglas i allt de gör. Att arbeta hos dem handlar om att skapa värde för deras kunder, deras kollegor och för samhället.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen ansvarar för övervakning och 2nd line-support av AddSecures tjänster till deras kunder. Analyser och beslut om åtgärd för att minimera konsekvenser utförs internt i teamet med egenutvecklade verktyg, i samverkan med nätleverantörer och partners. Exempel på arbetsuppgifter:


* Hantera felanmälningar som inkommer från kunder, larmmottagare och återförsäljare via telefon och e-post, inom Europa
* Ge support i tekniska frågor internt och externt, vad gäller företagets tjänster och teknisk utrustning
* Hantera kunder i företagets tekniska system (applikationsservrar, IP-adresstilldelningssystem, kundplacerad utrustning som terminaler brandväggar och routrar)
* Agera Incident Manager vilket innefattar att informera vid stora driftstörningar till larmmottagare, partners och kunder
* Koordinera resurser i samband med mindre och större avbrott av kommunikationstjänster
* Analysera och bevaka nät och system genom inkommande systemlarm som hanteras med olika handlingsplaner samt bevaka att det återställs


VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial utbildning inom IT, exempelvis någon typ av IT/kommunikationsutbildning från Nackademin
- Har mycket god nätverkskompetens och analytisk förmåga inom t.ex. nätverk, teknik, IP inom radio
- Har erfarenhet av att arbeta med kundkontakt via telefon
- Har goda kunskaper i tal och skrift på såväl svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande för tjänsten om du:


* Har arbetat med NOC
* Har arbetslivserfarenhet eller motsvarande utbildning av att felsöka/arbeta med mobil/radio nät


Som person är du:


* Serviceinriktad
* Kommunikativ
* Stabil
* Självgående


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Arbetstider: 8-17 med viss flexibilitet
* Placering: Stockholm, Telefonplan


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
AddSecure är en ledande europeisk leverantör av premiumlösningar inom säkrad data och kritisk kommunikation. Företaget förser över 50 000 affärskunder och partners runt om i Europa med säkra kommunikationslösningar som hjälper kunderna att skydda sina livs- och affärskritiska applikationer.

Record metadata

Click to view metadata