Service Manager Stockholm [NB this opening has expired]

Occupation: Driftchef, fastighet
Employer: ISS Facility Services AB
Workplace location: Stockholm, Stockholms län, Sverige
Last application date: 2022-11-06
Publication date: 2022-10-14

Prerequisites

Work experiences: Driftchef, fastighet;



This opening in English: Click here to read this opening in English and other languages

Presentation:


Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Till vår prioriterade nyckelkund i Solna söker ISS en serviceinriktad, affärsdriven och engagerad Service Manager som vill vara med och driva FM-leveransen hos kunden. Vi erbjuder dig en utmanande roll i ett bolag och bransch under ständig utveckling!

Om rollen

Som Service Manager har du ekonomiskt ansvar och personalansvar för ditt område. Vår leverans hos kunden innefattar ett brett utbud av ISS servicetjänster som exempelvis lokalvård, reception, vaktmästeri och internservice. Utöver det kan vi hjälpa kund med andra tjänster såsom catering och renovering. I din roll driver du många projekt som rör huset.

Du förväntas arbeta aktivt för att öka den organiska tillväxten genom merförsäljning och tjänsteutveckling. I rollen ansvarar du vidare för de lokala kundrelationerna och att arbetet bedrivs i enlighet med gällande kundavtal. I samarbete med kunderna strävar du efter ständiga förbättringar och utveckling av ISS leverans. Här har du stora möjligheter att lyfta leveransen från att vara bra till att bli en av ISS bästa driftområden. Kunden är nordisk och du kommer därför också att samarbeta med Norge och Danmark.

För oss på ISS är ledarskap viktigt. Genom ditt goda ledarskap förväntas du skapa förutsättningar för att motivera och utveckla dina medarbetare. I ditt team så har du ca 8 medarbetare som rapporterar till dig, samt även koordinerande ansvar för 2 andra enheter i landet där du säkerställer arbetet.

Du kommer sitta med i ledningsgruppen tillsammans med Service Managers från andra kunder som leds av er Key Account Manager. Där får du möjlighet att utveckla den gemensamma leveransen och påverka arbetet framåt.

Vi erbjuder

Då ISS är ett av världens största tjänsteföretag inom Facility Management finns det många karriärmöjligheter både nationellt och globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, ISS är A Place To be You. Hos oss kan du vara dig själv, bli vad du vill samt blir en del av något större. Vi erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

ISS värderingar är gemenskap, kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Det är därför viktigt att du känner att du står för ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats.

Vem vi söker

Vi söker dig som är en driven och kommunikativ ledare med förmåga att motivera din omgivning till att leverera resultat som överträffar uppsatta mål. För att lyckas i rollen behöver du ha ett driv och genuint intresse för affärsutveckling samt viljan att skapa nya affärer samt att ständigt effektivisera verksamheten. Du är självgående och drivs av att ständigt vidareutveckla och strukturera befintlig verksamhet, samtidigt som du värdesätter effektiva processer, hög kvalitet och kundnöjdhet.

Då arbetet innebär många personliga kontakter både inom och utanför organisationen krävs en god kommunikations- och samarbetsförmåga samt ett intresse för människor. Du är duktig på att skapa förtroende och utveckla långsiktiga relationer.

Du har några års erfarenhet av ledarskap, ekonomi, personal och kundrelationer från en serviceorganisation, gärna inom Facility Management. Du har erfarenhet från en personalintensiv servicebransch och kommunicerar mycket väl på svenska samt engelska i både tal och skrift. Du har goda kunskaper inom Microsoft Office och andra vanligt förekommande IT-miljöer. Projektledarerfarenhet är meriterande.

Din ansökan

Har vi väckt ditt intresse? Varmt välkommen att skicka in din ansökan, dock senast 6 november. Vi kommer att driva en löpande rekryteringsprocess vilket medför att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi ser gärna att du startar så snart som möjligt, för att säkerställa en god överlämning. Placeringsort är Stockholm.

Ansvarig för rekryteringsprocessen är vår HR-Specialist Elin Enroth. Vid eventuella frågor om processen, vänligen kontakta: elin.enroth@se.issworld.com.

Observera! Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via vårt rekryteringssystem. Du ansöker genom att gå in på vår hemsida www.se.issworld.com/karriär/sök jobb/se våra lediga tjänster här och registrera ditt CV. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte att kunna besvaras eller hanteras för den här rekryteringen.

Välkommen med din ansökan!

Record metadata

Click to view metadata