Supporttekniker till myndighet Stockholm [NB this opening has expired]

Occupation: Helpdesktekniker/Supporttekniker
Employer: Future People
Workplace location: Stockholm, Stockholms län, Sverige
Last application date: 2023-04-04
Publication date: 2022-10-16

Prerequisites

Work experiences: Helpdesktekniker/Supporttekniker;



This opening in English: Click here to read this opening in English and other languages

Presentation:


Vi på Future People söker vi två Supporttekniker vår kund i Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Till vår kund söker vi två Supporttekniker.

- Servicedesk tillhandahåller effektiv och ändamålsenlig användarsupport som möter kundernas behov.

- Som första, och i många fall enda kontaktyta för samtliga landstingsanslutna vårdgivare, ansvarar Servicedesk för att motta, registrera, lösa och eskalera frågor, incidenter och beställningar gällande användarnas IT-vardag.

- En stor del av inkommande ärenden löses redan vid första kontakt med Servicedesk. Ärenden som kräver specialistkompetens eller är tidskrävande kanaliseras vidare.

- Detta sker genom ett ärendehanteringssystem där inkommande ärenden via telefoni, mail/kontaktformulär, beställningar och andra ärenden i respektive grupps ärendekö.

- Prioritera verksamhetskritiska och patientkritiska incidenter tillsammans med operativa incidentmanagers.

- Att aktivt kontrollera, och följa upp, tilldelade ärenden på ens egen person.

- Att aktivt ta till sig, söka information och hålla sig uppdaterad om nya kunder och system.



Kompetenskrav:

- Har förmågan att hantera krävande användare.

- Kan samarbeta i grupp.

- Har en hög social kompetens.

- Alltid har service i fokus, mot kund och kollegor.

- Har engagemang och förståelse för användarens utmaningar med IT.

- Gillar problemlösning och är lösningsfokuserad.

- Har en vilja att förbättra och utveckla verksamheten.

- Tar ansvar för de arbetsuppgifter som du handhar.

Meriterande:

- Har erfarenheten av att supportera IT i vården.

- Jobbat i eller supporterat system som ServiceNow och journalsystem.

- Har en god IT-vana.

- Erfarenhet från myndighet.

- ITIL certifierad.

Vi söker dig som:

Dom har ett brinnande intresse för IT och trivs i en serviceroll och sätter kunden i fokus. Du trivs med att jobba i ett team som ständigt vill utvecklas tillsammans och har viljan att utveckla myndighetens processer.



För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad i hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.

Vill du vara en del av vårat team?

Omfattning: Heltid, visstid till den 14/5-2023

Start: 14/11-2022



Varmt välkommen med din ansökan!

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Sista ansökningsdagen: 14/11-2022



Välkommen till oss!

Record metadata

Click to view metadata