Hedin Parts and Logistics är en del av Hedin Mobility Group (HMG)och vårt uppdrag är att vara deras globala distributör av reservdelar och tillbehör. Vi skall serva alla Hedin Mobility Group’s varumärken i Europa* från distributionscentraler i Sverige och Europa med hjälp av supply chain hubbar i Nordamerika och på sikt även Asien. Våra kunder är HMGs återförsäljare, externa återförsäljare, e-konsumenter, andra distributörer och externa industri/automotive-3PL-kunder. Hedin Parts and Logistics har för närvarande tre kontor i Sverige, Nyköping, Trollhättan och Mölndal. Nu söker vi till vårt kontor i Mölndals en kreativ Brand and Marketing Manager som kan vara med och bygga upp vår varumärkesplattform.
Beskrivning av tjänsten Initialt består tjänsten av att utveckla starka och hållbara varumärken för reservdelskoncept, distributionslösningar och logistiktjänster som ska bestå över tid. Du kommer vara drivande i byggandet av en varumärkesplattform och en marknadsstrategi för aktuella erbjudanden och relevanta målgrupper. Rollen innefattar många kontaktytor både internt och externt samt ett nära samarbete med kollegor inom varumärke, marknadsföring och kommunikation då du kommer vara med att utveckla bolagets globala marknadsföringsstrategi. Vidare behöver du kunna jobba på både kort och lång sikt, vara praktisk, möta deadlines, planera och allokera tillräckligt med tid för att säkerställa leverans. Du är lyhörd, utan att tappa noggrannhet och detaljer. Som ledare är du van att respektera gruppen och vara en del av den genom att ta på dig egna uppgifter. Du är kommunikativ och kan vara såväl bestämd och övertygande för att få medarbetare engagerade som inlyssnande och förstående för att få gruppen att växa genom uppmuntran och beröm. Du rapporterar till CCO och ingår i den kommersiella ledningsgruppen.
Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:
- Övergripande ansvara för utvecklingen och utformningen av företagets varumärkesstrategi och plattform. - Självständigt formulera nedbrutna mål för avdelningen ifrån företagets övergripande och kommersiella mål. - Ansvara för budget, resursallokering, framdrift och uppföljning mot uppställda mål. - Utforma bolagets övergripande globala marknadsföringsstrategi, som omfattar samtliga erbjudanden, för och tillsammans med respektive affärsutvecklingsinitiativ - Skapa en övergripande enhetlig marknadsföring för respektive erbjudande i flera kanaler, med tonvikt på digital närvaro såsom portaler, hemsida och sociala medier. - Ansvara för framtagning och publicering av innehåll (bild, film och text) till företagets övergripande kommunikationskanaler. - Utveckla och underhålla företagets hemsidor, i enlighet med varumärkesstrategin. - Vara omvärldsbevakande och använda marknadsinformation, kundundersökningar, branschrapporter, även utanför vår egen bransch för att utveckla företaget - Ansvara för marknadskommunikation och säkerställa koordinering med HMG’s PR och marknadsföringsfunktioner när det krävs - Styra över och koordinera med respektive marknads- och affärsområde. - Synliggöra/besluta/ändra verksamhetsprocesser så att leverans av tjänster utförs med hög precision och kundnöjdhet
För att trivas i rollen ser vi att du lockas av en miljö med entreprenörsanda där alla strategier ännu inte finns på plats så du kan vara med att forma och påverka. Du vill vara en del av ett expansivt bolag och att arbeta mot högt uppsatta mål och att leverera resultat är något du är van vid. Vidare trivs du bra med att arbeta i team och vill vara en del av en företagskultur där vi vinner tillsammans och är måna om att ha kul längst vägen. Laganda, positivitet och viljan att vara med på en tillväxtresa är något du värdesätter högt.
Vem är du? Vi ser att du är en erfaren marknadsförare med vana av att jobba med varumärkesbyggande och marknadskommunikation Som person är du kreativ och driven med ett innovativt och ihärdigt arbetssätt. Du är en god lagspelare och ser värdet i att nå uppsatta mål tillsammans med dina kollegor samtidigt som du har gedigen erfarenhet från att arbeta självständigt. Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med ett starkt kommersiellt tänkande.
- Flera års erfarenhet av att arbeta med varumärkesuppbyggande marknadskommunikation samt universitetsutbildning inom marknadsföring eller motsvarande. - Mångsidiga kunskaper och erfarenhet av att arbeta med varumärken såväl operativt som strategiskt. - Erfarenhet av av att arbeta med KPIer och höga målsättningar. - Vana och god förmåga av att arbeta med ett stort kontaktnät på alla nivåer både internt och externt. - Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
För att lyckas i rollen tror vi att du är analytisk, självgående och utvecklingsinriktad. Du är kommunikativ och tycker om att arbeta verksamhetsnära och trivs både med att arbeta med detaljerna och att se till helheten.
Vi erbjuder Hos oss får du tryggheten i att vara en del av expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av trygghet, trovärdighet och tillgänglighet.
Orio AB köptes 2022 upp av Hedin Mobility Group och har efter det börjat expandera och bytt namn till Hedin Parts and Logistics. Vi är bara i början av vår expansion så vi erbjuder dig chansen att följa med på en spännande resa som präglas av tillväxt och utveckling där du kommer vara delaktig i utvecklandet av Hedin Parts and Logistics,
Låter det spännande? Tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag!
För mer information om rollen, vänligen kontakta Helena Lantz på helena.lantz@orio.com eller Martin Eriksson på martin.eriksson@orio.com
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 2023-02-20 Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll på slutkandidat.
Om den här rollen inte känns rätt men du är öppen för nya möjligheter så hör gärna av dig till ansvarigt rekryteringsteam, Helena Lantz på helena.lantz@orio.com eller Martin Eriksson på martin.eriksson@orio.com
id: 27034693
external_id: 46-556065-4070-00102224
webpage_url: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/27034693
logo_url: null
headline: Brand and Marketing Manager
application_deadline: 2023-02-20T23:59:59
number_of_vacancies: 1
description:
text: Hedin Parts and Logistics är en del av Hedin Mobility Group (HMG)och vårt uppdrag är att vara deras globala distributör av reservdelar och tillbehör. Vi skall serva alla Hedin Mobility Group’s varumärken i Europa* från distributionscentraler i Sverige och Europa med hjälp av supply chain hubbar i Nordamerika och på sikt även Asien. Våra kunder är HMGs återförsäljare externa återförsäljare e-konsumenter andra distributörer och externa industri/automotive-3PL-kunder. Hedin Parts and Logistics har för närvarande tre kontor i Sverige Nyköping Trollhättan och Mölndal. Nu söker vi till vårt kontor i Mölndals en kreativ Brand and Marketing Manager som kan vara med och bygga upp vår varumärkesplattform.\n\nBeskrivning av tjänsten\nInitialt består tjänsten av att utveckla starka och hållbara varumärken för reservdelskoncept distributionslösningar och logistiktjänster som ska bestå över tid. Du kommer vara drivande i byggandet av en varumärkesplattform och en marknadsstrategi för aktuella erbjudanden och relevanta målgrupper. \nRollen innefattar många kontaktytor både internt och externt samt ett nära samarbete med kollegor inom varumärke marknadsföring och kommunikation då du kommer vara med att utveckla bolagets globala marknadsföringsstrategi. Vidare behöver du kunna jobba på både kort och lång sikt vara praktisk möta deadlines planera och allokera tillräckligt med tid för att säkerställa leverans. Du är lyhörd utan att tappa noggrannhet och detaljer. Som ledare är du van att respektera gruppen och vara en del av den genom att ta på dig egna uppgifter. Du är kommunikativ och kan vara såväl bestämd och övertygande för att få medarbetare engagerade som inlyssnande och förstående för att få gruppen att växa genom uppmuntran och beröm. Du rapporterar till CCO och ingår i den kommersiella ledningsgruppen.\n\nDina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter: \n\n- Övergripande ansvara för utvecklingen och utformningen av företagets varumärkesstrategi och plattform.\n- Självständigt formulera nedbrutna mål för avdelningen ifrån företagets övergripande och kommersiella mål.\n- Ansvara för budget resursallokering framdrift och uppföljning mot uppställda mål.\n- Utforma bolagets övergripande globala marknadsföringsstrategi som omfattar samtliga erbjudanden för och tillsammans med respektive affärsutvecklingsinitiativ\n- Skapa en övergripande enhetlig marknadsföring för respektive erbjudande i flera kanaler med tonvikt på digital närvaro såsom portaler hemsida och sociala medier.\n- Ansvara för framtagning och publicering av innehåll (bild film och text) till företagets övergripande kommunikationskanaler.\n- Utveckla och underhålla företagets hemsidor i enlighet med varumärkesstrategin.\n- Vara omvärldsbevakande och använda marknadsinformation kundundersökningar branschrapporter även utanför vår egen bransch för att utveckla företaget\n- Ansvara för marknadskommunikation och säkerställa koordinering med HMG’s PR och marknadsföringsfunktioner när det krävs\n- Styra över och koordinera med respektive marknads- och affärsområde.\n- Synliggöra/besluta/ändra verksamhetsprocesser så att leverans av tjänster utförs med hög precision och kundnöjdhet\n\nFör att trivas i rollen ser vi att du lockas av en miljö med entreprenörsanda där alla strategier ännu inte finns på plats så du kan vara med att forma och påverka. Du vill vara en del av ett expansivt bolag och att arbeta mot högt uppsatta mål och att leverera resultat är något du är van vid. Vidare trivs du bra med att arbeta i team och vill vara en del av en företagskultur där vi vinner tillsammans och är måna om att ha kul längst vägen. Laganda positivitet och viljan att vara med på en tillväxtresa är något du värdesätter högt.\n\nVem är du?\nVi ser att du är en erfaren marknadsförare med vana av att jobba med varumärkesbyggande och marknadskommunikation Som person är du kreativ och driven med ett innovativt och ihärdigt arbetssätt. Du är en god lagspelare och ser värdet i att nå uppsatta mål tillsammans med dina kollegor samtidigt som du har gedigen erfarenhet från att arbeta självständigt. Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med ett starkt kommersiellt tänkande.\n\n- Flera års erfarenhet av att arbeta med varumärkesuppbyggande marknadskommunikation samt universitetsutbildning inom marknadsföring eller motsvarande.\n- Mångsidiga kunskaper och erfarenhet av att arbeta med varumärken såväl operativt som strategiskt. \n- Erfarenhet av av att arbeta med KPIer och höga målsättningar.\n- Vana och god förmåga av att arbeta med ett stort kontaktnät på alla nivåer både internt och externt.\n- Du talar och skriver flytande svenska och engelska.\n\nFör att lyckas i rollen tror vi att du är analytisk självgående och utvecklingsinriktad. Du är kommunikativ och tycker om att arbeta verksamhetsnära och trivs både med att arbeta med detaljerna och att se till helheten.\n\nVi erbjuder\nHos oss får du tryggheten i att vara en del av expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av trygghet trovärdighet och tillgänglighet. \n\nOrio AB köptes 2022 upp av Hedin Mobility Group och har efter det börjat expandera och bytt namn till Hedin Parts and Logistics. Vi är bara i början av vår expansion så vi erbjuder dig chansen att följa med på en spännande resa som präglas av tillväxt och utveckling där du kommer vara delaktig i utvecklandet av Hedin Parts and Logistics\n\nLåter det spännande? Tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag!\n\nFör mer information om rollen vänligen kontakta Helena Lantz på helena.lantz@orio.com eller Martin Eriksson på martin.eriksson@orio.com\n\nVälkommen med din ansökan!\nSista ansökningsdag är 2023-02-20\nVi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag.\nSom en del av vår rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll på slutkandidat.\n\nOm den här rollen inte känns rätt men du är öppen för nya möjligheter så hör gärna av dig till ansvarigt rekryteringsteam Helena Lantz på helena.lantz@orio.com eller Martin Eriksson på martin.eriksson@orio.com
text_formatted: Hedin Parts and Logistics är en del av Hedin Mobility Group (HMG)och vårt uppdrag är att vara deras globala distributör av reservdelar och tillbehör. Vi skall serva alla Hedin Mobility Group’s varumärken i Europa* från distributionscentraler i Sverige och Europa med hjälp av supply chain hubbar i Nordamerika och på sikt även Asien. Våra kunder är HMGs återförsäljare externa återförsäljare e-konsumenter andra distributörer och externa industri/automotive-3PL-kunder. Hedin Parts and Logistics har för närvarande tre kontor i Sverige Nyköping Trollhättan och Mölndal. Nu söker vi till vårt kontor i Mölndals en kreativ Brand and Marketing Manager som kan vara med och bygga upp vår varumärkesplattform.\n\nBeskrivning av tjänsten\nInitialt består tjänsten av att utveckla starka och hållbara varumärken för reservdelskoncept distributionslösningar och logistiktjänster som ska bestå över tid. Du kommer vara drivande i byggandet av en varumärkesplattform och en marknadsstrategi för aktuella erbjudanden och relevanta målgrupper. \nRollen innefattar många kontaktytor både internt och externt samt ett nära samarbete med kollegor inom varumärke marknadsföring och kommunikation då du kommer vara med att utveckla bolagets globala marknadsföringsstrategi. Vidare behöver du kunna jobba på både kort och lång sikt vara praktisk möta deadlines planera och allokera tillräckligt med tid för att säkerställa leverans. Du är lyhörd utan att tappa noggrannhet och detaljer. Som ledare är du van att respektera gruppen och vara en del av den genom att ta på dig egna uppgifter. Du är kommunikativ och kan vara såväl bestämd och övertygande för att få medarbetare engagerade som inlyssnande och förstående för att få gruppen att växa genom uppmuntran och beröm. Du rapporterar till CCO och ingår i den kommersiella ledningsgruppen.\n\nDina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter: \n\n- Övergripande ansvara för utvecklingen och utformningen av företagets varumärkesstrategi och plattform.\n- Självständigt formulera nedbrutna mål för avdelningen ifrån företagets övergripande och kommersiella mål.\n- Ansvara för budget resursallokering framdrift och uppföljning mot uppställda mål.\n- Utforma bolagets övergripande globala marknadsföringsstrategi som omfattar samtliga erbjudanden för och tillsammans med respektive affärsutvecklingsinitiativ\n- Skapa en övergripande enhetlig marknadsföring för respektive erbjudande i flera kanaler med tonvikt på digital närvaro såsom portaler hemsida och sociala medier.\n- Ansvara för framtagning och publicering av innehåll (bild film och text) till företagets övergripande kommunikationskanaler.\n- Utveckla och underhålla företagets hemsidor i enlighet med varumärkesstrategin.\n- Vara omvärldsbevakande och använda marknadsinformation kundundersökningar branschrapporter även utanför vår egen bransch för att utveckla företaget\n- Ansvara för marknadskommunikation och säkerställa koordinering med HMG’s PR och marknadsföringsfunktioner när det krävs\n- Styra över och koordinera med respektive marknads- och affärsområde.\n- Synliggöra/besluta/ändra verksamhetsprocesser så att leverans av tjänster utförs med hög precision och kundnöjdhet\n\nFör att trivas i rollen ser vi att du lockas av en miljö med entreprenörsanda där alla strategier ännu inte finns på plats så du kan vara med att forma och påverka. Du vill vara en del av ett expansivt bolag och att arbeta mot högt uppsatta mål och att leverera resultat är något du är van vid. Vidare trivs du bra med att arbeta i team och vill vara en del av en företagskultur där vi vinner tillsammans och är måna om att ha kul längst vägen. Laganda positivitet och viljan att vara med på en tillväxtresa är något du värdesätter högt.\n\nVem är du?\nVi ser att du är en erfaren marknadsförare med vana av att jobba med varumärkesbyggande och marknadskommunikation Som person är du kreativ och driven med ett innovativt och ihärdigt arbetssätt. Du är en god lagspelare och ser värdet i att nå uppsatta mål tillsammans med dina kollegor samtidigt som du har gedigen erfarenhet från att arbeta självständigt. Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med ett starkt kommersiellt tänkande.\n\n- Flera års erfarenhet av att arbeta med varumärkesuppbyggande marknadskommunikation samt universitetsutbildning inom marknadsföring eller motsvarande.\n- Mångsidiga kunskaper och erfarenhet av att arbeta med varumärken såväl operativt som strategiskt. \n- Erfarenhet av av att arbeta med KPIer och höga målsättningar.\n- Vana och god förmåga av att arbeta med ett stort kontaktnät på alla nivåer både internt och externt.\n- Du talar och skriver flytande svenska och engelska.\n\nFör att lyckas i rollen tror vi att du är analytisk självgående och utvecklingsinriktad. Du är kommunikativ och tycker om att arbeta verksamhetsnära och trivs både med att arbeta med detaljerna och att se till helheten.\n\nVi erbjuder\nHos oss får du tryggheten i att vara en del av expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av trygghet trovärdighet och tillgänglighet. \n\nOrio AB köptes 2022 upp av Hedin Mobility Group och har efter det börjat expandera och bytt namn till Hedin Parts and Logistics. Vi är bara i början av vår expansion så vi erbjuder dig chansen att följa med på en spännande resa som präglas av tillväxt och utveckling där du kommer vara delaktig i utvecklandet av Hedin Parts and Logistics\n\nLåter det spännande? Tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag!\n\nFör mer information om rollen vänligen kontakta Helena Lantz på helena.lantz@orio.com eller Martin Eriksson på martin.eriksson@orio.com\n\nVälkommen med din ansökan!\nSista ansökningsdag är 2023-02-20\nVi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag.\nSom en del av vår rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll på slutkandidat.\n\nOm den här rollen inte känns rätt men du är öppen för nya möjligheter så hör gärna av dig till ansvarigt rekryteringsteam Helena Lantz på helena.lantz@orio.com eller Martin Eriksson på martin.eriksson@orio.com
company_information: null
needs: null
requirements: null
conditions: Heltid
employment_type:
concept_id: PFZr_Syz_cUq
label: Vanlig anställning
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_type:
concept_id: oG8G_9cW_nRf
label: Fast månads- vecko- eller timlön
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_description: null
duration:
concept_id: a7uU_j21_mkL
label: Tills vidare
legacy_ams_taxonomy_id: 1
working_hours_type:
concept_id: 6YE1_gAC_R2G
label: Heltid
legacy_ams_taxonomy_id: 1
scope_of_work:
min: 100
max: 100
access: null
employer:
phone_number: null
email: null
url: www.hedinbil.se
organization_number: 5560654070
name: Hedin Mobility Group AB (publ)
workplace: Hedin Bil
application_details:
information: null
reference: 146843
email: null
via_af: false
url: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1216&ProjectId=146843&DepartmentId=19020&MediaId=4615&SkipAdvertisement=true
other: null
experience_required: true
access_to_own_car: false
driving_license_required: true
driving_license:
concept_id: VTK8_WRx_GcM
label: B
legacy_ams_taxonomy_id: 3
occupation:
concept_id: reEg_XH4_15c
label: Marknadschef
legacy_ams_taxonomy_id: 5090
occupation_group:
concept_id: Pz9M_srJ_Lc9
label: Försäljnings- och marknadschefer
legacy_ams_taxonomy_id: 1250
occupation_field:
concept_id: bh3H_Y3h_5eD
label: Chefer och verksamhetsledare
legacy_ams_taxonomy_id: 20
workplace_address:
municipality: Mölndal
municipality_code: 1481
municipality_concept_id: mc45_ki9_Bv3
region: Västra Götalands län
region_code: 14
region_concept_id: zdoY_6u5_Krt
country: Sverige
country_code: 199
country_concept_id: i46j_HmG_v64
street_address: null
postcode: null
city: null
coordinates:
12.0166669999999999873807610129006206989288330078125
57.64999999999999857891452847979962825775146484375
must_have:
skills:
languages:
work_experiences:
weight: 10
concept_id: reEg_XH4_15c
label: Marknadschef
legacy_ams_taxonomy_id: 5090
education:
education_level:
nice_to_have:
skills:
languages:
work_experiences:
education:
education_level:
application_contacts:
publication_date: 2023-01-18T09:58:47
last_publication_date: 2023-02-20T23:59:59
removed: true
removed_date: 2023-05-22T00:37:13
source_type: VIA_PLATSBANKEN_DXA
timestamp: 1674032327927
application_deadline_short: 2023-02-20
publication_date_short: 2023-01-18
last_publication_date_short: 2023-02-20