Om företaget IMI Hydronic Engineering tillhandahåller hydroniska lösningar för vattenburna värme- och kylsystem för att uppnå perfekt inomhusklimat med minimal energianvändning. Vårt syfte är Breakthrough Engineering for a better world och vi har ett starkt fokus på kvalitet och hållbarhet.
Vi erbjuder produkter och lösningar inom tre nyckelområden; tryckhållning & vattenkvalitet, injustering och reglering samt rumstemperaturreglering, och våra varumärken har använts i över 100 000 byggprojekt över hela världen. Vi hämtar vår styrka från våra 2000 duktiga medarbetare, som finns i mer än 34 länder över hela världen. Vår kund och säljsupport är en strategisk funktion inom företaget där vi strävar efter att ge bästa support och service både före och efter kundens inköp.
Dina arbetsuppgifter Rollen innebär att supportera kunder och säljare med reklamationer, tekniska frågor och problemlösning via telefon och email, samt att utveckla och förbättra våra processer på eftermarknaden. I denna roll utgör du en viktig länk mellan kunder, säljare, utvecklingsavdelningen, produktion och övriga delar i företaget.
Ansvarsområde och arbetsuppgifter:
- Hantera alla typer av reklamationsärenden samt garantiärenden - Hantera tekniksupportärenden - Utgöra intern backup inom logistik- och tekniksupport till utesäljare - Bidra i förbättringsarbetet inom reklamationer samt inom tekniksupport
Din profil Vi söker dig som är intresserad av nya utmaningar och har en stark drivkraft och vilja att lära och utvecklas. Du är positiv, engagerad, initiativtagande och målinriktad. Att arbeta självständigt faller sig naturligt för dig och ditt arbetssätt präglas av lugn, trygghet och uthållighet. Du är bekväm med att driva dina egna processer och styra upp din arbetsdag.
Du klarar av att slutföra och leverera enligt överenskommelse. Du är strukturerad och effektiv och bra på att kommunicera. I denna roll har du många kontaktytor och det krävs att du är serviceinriktad med starkt kundfokus. Kontaktytor kommer vara både svenska och internationella. Då vi alltid sätter kunden i fokus så är det viktigt att du har lätt för att bygga relationer både externt och internt.
Dina kvalifikationer är:
• Gymnasieutbildning med inriktning teknik, VVS eller motsvarande • God produktkännedom inom VVS. (För IMI’s produkter finns internutbildningar) • Erfarenhet av kundservice – både via besök, telefon och administrativa uppgifter • Erfarenhet från reklamationshantering • Goda kunskaper i teknisk svenska och engelska i såväl tal som skrift • B-körkort
Tjänsten är tillsvidare och du är placerad på vår fabrik i Ljung.
På IMI så är One Big Team en stark värdering och det är viktigt att du tror på att vinna som ett lag via samarbete.
Vi kan erbjuda dig en intressant tjänst i ett internationellt och framgångsrikt teknikföretag, där du får möjlighet att utvecklas kontinuerligt. Vi strävar efter att vara ett modernt företag som vill ge alla våra medarbetare de bästa förutsättningarna och en god arbetsmiljö.
Om oss Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.
id: 27047223
external_id: 46-556684-3107-6634
webpage_url: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/27047223
logo_url: https://www.arbetsformedlingen.se/rest/arbetsgivare/rest/af/v3/organisation/5566843107/logotyper/logo.png
headline: Technical Support – After Sales till IMI Hydronic
application_deadline: 2023-01-31T23:59:59
number_of_vacancies: 1
description:
text: Om företaget\nIMI Hydronic Engineering tillhandahåller hydroniska lösningar för vattenburna värme- och kylsystem för att uppnå perfekt inomhusklimat med minimal energianvändning. Vårt syfte är Breakthrough Engineering for a better world och vi har ett starkt fokus på kvalitet och hållbarhet. \n\nVi erbjuder produkter och lösningar inom tre nyckelområden; tryckhållning & vattenkvalitet injustering och reglering samt rumstemperaturreglering och våra varumärken har använts i över 100 000 byggprojekt över hela världen.\nVi hämtar vår styrka från våra 2000 duktiga medarbetare som finns i mer än 34 länder över hela världen. \nVår kund och säljsupport är en strategisk funktion inom företaget där vi strävar efter att ge bästa support och service både före och efter kundens inköp.\n\nDina arbetsuppgifter\nRollen innebär att supportera kunder och säljare med reklamationer tekniska frågor och problemlösning via telefon och email samt att utveckla och förbättra våra processer på eftermarknaden. I denna roll utgör du en viktig länk mellan kunder säljare utvecklingsavdelningen produktion och övriga delar i företaget. \n\nAnsvarsområde och arbetsuppgifter:\n\n- Hantera alla typer av reklamationsärenden samt garantiärenden\n- Hantera tekniksupportärenden\n- Utgöra intern backup inom logistik- och tekniksupport till utesäljare\n- Bidra i förbättringsarbetet inom reklamationer samt inom tekniksupport\n\nDin profil\nVi söker dig som är intresserad av nya utmaningar och har en stark drivkraft och vilja att lära och utvecklas. Du är positiv engagerad initiativtagande och målinriktad. Att arbeta självständigt faller sig naturligt för dig och ditt arbetssätt präglas av lugn trygghet och uthållighet. Du är bekväm med att driva dina egna processer och styra upp din arbetsdag. \n\nDu klarar av att slutföra och leverera enligt överenskommelse. Du är strukturerad och effektiv och bra på att kommunicera. I denna roll har du många kontaktytor och det krävs att du är serviceinriktad med starkt kundfokus. Kontaktytor kommer vara både svenska och internationella. Då vi alltid sätter kunden i fokus så är det viktigt att du har lätt för att bygga relationer både externt och internt.\n\nDina kvalifikationer är:\n\n•\tGymnasieutbildning med inriktning teknik VVS eller motsvarande\n•\tGod produktkännedom inom VVS. (För IMI’s produkter finns internutbildningar)\n•\tErfarenhet av kundservice – både via besök telefon och administrativa uppgifter\n•\tErfarenhet från reklamationshantering\n•\tGoda kunskaper i teknisk svenska och engelska i såväl tal som skrift\n•\tB-körkort\n\nTjänsten är tillsvidare och du är placerad på vår fabrik i Ljung. \n \nPå IMI så är One Big Team en stark värdering och det är viktigt att du tror på att vinna som ett lag via samarbete. \n\nVi kan erbjuda dig en intressant tjänst i ett internationellt och framgångsrikt teknikföretag där du får möjlighet att utvecklas kontinuerligt. Vi strävar efter att vara ett modernt företag som vill ge alla våra medarbetare de bästa förutsättningarna och en god arbetsmiljö.\n\nOm oss\nSöder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet engagemang enkelhet och förtroende.\n\nSöder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort oavsett etnicitet religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.
text_formatted: Om företaget\nIMI Hydronic Engineering tillhandahåller hydroniska lösningar för vattenburna värme- och kylsystem för att uppnå perfekt inomhusklimat med minimal energianvändning. Vårt syfte är Breakthrough Engineering for a better world och vi har ett starkt fokus på kvalitet och hållbarhet. \n\nVi erbjuder produkter och lösningar inom tre nyckelområden; tryckhållning & vattenkvalitet injustering och reglering samt rumstemperaturreglering och våra varumärken har använts i över 100 000 byggprojekt över hela världen.\nVi hämtar vår styrka från våra 2000 duktiga medarbetare som finns i mer än 34 länder över hela världen. \nVår kund och säljsupport är en strategisk funktion inom företaget där vi strävar efter att ge bästa support och service både före och efter kundens inköp.\n\nDina arbetsuppgifter\nRollen innebär att supportera kunder och säljare med reklamationer tekniska frågor och problemlösning via telefon och email samt att utveckla och förbättra våra processer på eftermarknaden. I denna roll utgör du en viktig länk mellan kunder säljare utvecklingsavdelningen produktion och övriga delar i företaget. \n\nAnsvarsområde och arbetsuppgifter:\n\n- Hantera alla typer av reklamationsärenden samt garantiärenden\n- Hantera tekniksupportärenden\n- Utgöra intern backup inom logistik- och tekniksupport till utesäljare\n- Bidra i förbättringsarbetet inom reklamationer samt inom tekniksupport\n\nDin profil\nVi söker dig som är intresserad av nya utmaningar och har en stark drivkraft och vilja att lära och utvecklas. Du är positiv engagerad initiativtagande och målinriktad. Att arbeta självständigt faller sig naturligt för dig och ditt arbetssätt präglas av lugn trygghet och uthållighet. Du är bekväm med att driva dina egna processer och styra upp din arbetsdag. \n\nDu klarar av att slutföra och leverera enligt överenskommelse. Du är strukturerad och effektiv och bra på att kommunicera. I denna roll har du många kontaktytor och det krävs att du är serviceinriktad med starkt kundfokus. Kontaktytor kommer vara både svenska och internationella. Då vi alltid sätter kunden i fokus så är det viktigt att du har lätt för att bygga relationer både externt och internt.\n\nDina kvalifikationer är:\n\n•\tGymnasieutbildning med inriktning teknik VVS eller motsvarande\n•\tGod produktkännedom inom VVS. (För IMI’s produkter finns internutbildningar)\n•\tErfarenhet av kundservice – både via besök telefon och administrativa uppgifter\n•\tErfarenhet från reklamationshantering\n•\tGoda kunskaper i teknisk svenska och engelska i såväl tal som skrift\n•\tB-körkort\n\nTjänsten är tillsvidare och du är placerad på vår fabrik i Ljung. \n \nPå IMI så är One Big Team en stark värdering och det är viktigt att du tror på att vinna som ett lag via samarbete. \n\nVi kan erbjuda dig en intressant tjänst i ett internationellt och framgångsrikt teknikföretag där du får möjlighet att utvecklas kontinuerligt. Vi strävar efter att vara ett modernt företag som vill ge alla våra medarbetare de bästa förutsättningarna och en god arbetsmiljö.\n\nOm oss\nSöder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet engagemang enkelhet och förtroende.\n\nSöder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort oavsett etnicitet religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.
company_information: null
needs: null
requirements: null
conditions: Heltid\r\nTillsvidare
employment_type:
concept_id: PFZr_Syz_cUq
label: Vanlig anställning
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_type:
concept_id: oG8G_9cW_nRf
label: Fast månads- vecko- eller timlön
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_description: Fast lön
duration:
concept_id: a7uU_j21_mkL
label: Tills vidare
legacy_ams_taxonomy_id: 1
working_hours_type:
concept_id: 6YE1_gAC_R2G
label: Heltid
legacy_ams_taxonomy_id: 1
scope_of_work:
min: 100
max: 100
access: null
employer:
phone_number: null
email: null
url: http://www.soderco.se/
organization_number: 5566843107
name: AB Söder & Co Consulting
workplace: S&C Bemanning i Vårgårda AB
application_details:
information: null
reference: 6634
email: null
via_af: false
url: http://soderco.se/jobb/visa?jaid=6634
other: null
experience_required: true
access_to_own_car: false
driving_license_required: true
driving_license:
concept_id: VTK8_WRx_GcM
label: B
legacy_ams_taxonomy_id: 3
occupation:
concept_id: gLtU_eR9_ZcW
label: Orderadministratör
legacy_ams_taxonomy_id: 5949
occupation_group:
concept_id: 8A1f_sxQ_adT
label: Ordersamordnare m.fl.
legacy_ams_taxonomy_id: 3324
occupation_field:
concept_id: RPTn_bxG_ExZ
label: Försäljning inköp marknadsföring
legacy_ams_taxonomy_id: 5
workplace_address:
municipality: Herrljunga
municipality_code: 1466
municipality_concept_id: J116_VFs_cg6
region: Västra Götalands län
region_code: 14
region_concept_id: zdoY_6u5_Krt
country: Sverige
country_code: 199
country_concept_id: i46j_HmG_v64
street_address: null
postcode: null
city: null
coordinates:
13.0188389999999998281055013649165630340576171875
58.0780299999999982674125931225717067718505859375
must_have:
skills:
languages:
work_experiences:
weight: 10
concept_id: gLtU_eR9_ZcW
label: Orderadministratör
legacy_ams_taxonomy_id: 5949
education:
education_level:
nice_to_have:
skills:
languages:
work_experiences:
education:
education_level:
application_contacts:
name: null
description: Jenny Lindquist
email: jenny.lindquist@soderco.se
telephone: 0322 - 66 68 63
contact_type: null
publication_date: 2023-01-20T11:14:36
last_publication_date: 2023-01-31T23:59:59
removed: true
removed_date: 2023-05-02T00:44:31
source_type: VIA_PLATSBANKEN_DXA
timestamp: 1674209676985
application_deadline_short: 2023-01-31
publication_date_short: 2023-01-20
last_publication_date_short: 2023-01-31
logo_url_sanitized: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation5566843107logotyperlogo.png
logo_url_sanitized_rescaled: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation5566843107logotyperlogo-rescaled.png