Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Drivs du av att hjälpa andra, är serviceinriktad och vill ha trevliga kollegor med hög kompetens? I så fall kan du vara rätt person för Kontaktcenter Stockholm.
Nu söker vi på enheten för skolfrågor en ny kollega till ett föräldravikariat på minst 1 år.
På Kontaktcenter hjälper vi Stockholms stads invånare med information och vägledning genom att svara på frågor om stadens verksamheter inom skolområdet, sociala frågor och samhällsbyggnadsfrågor. Vårt mål är att lösa de flesta ärendena vid första kontakten. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och ett gott bemötande.
På enheten för skolfrågor hjälper vi Stockholms stads invånare genom att svara på frågor om stadens verksamheter inom skolområdet via telefon och e-post. Vi ger service, informerar och vägleder i frågor som rör stadens förskole- och skolverksamhet, kollo, kulturskolan samt skolplattformen och e-tjänster för vårdnadshavare. Vi är cirka 24 servicehandläggare och rapporterar till enhetschef Nadia Dala.
Hej från din blivande chef Hej! Nadia heter jag och det är jag som kommer bli din chef! Som chef ger jag mina medarbetare utrymme för eget ansvar och utveckling. I gengäld önskar jag flexibla och ansvarsfulla medarbetare. Jag har ett coachande ledarskap där jag tror att varje medarbetare har något unikt att bidra med.
Varmt välkommen att söka tjänsten som servicehandläggare hos oss!
Vad erbjuder vi? Du kommer till en arbetsplats där det alltid händer saker och du kommer vara ett viktigt stöd i att se till att det dagliga arbetet flyter på som det ska. Hos oss startar din anställning med en gedigen introduktion, utbildning och du får också en handledare. Kontaktcenter arbetar i ett aktivitetsbaserat kontorslandskap och vi har möjlighet att jobba både från kontoret och hemifrån.
Din roll Som servicehandläggare kommer du vara expert på att i väl avvägda samtal ge korrekt information och vägledning inom skolfrågor. Du arbetar självständigt med dina ärenden och drivs av att göra skillnad för invånare där kvalitet och effektivitet går hand i hand. Arbetet innebär att ge service i huvudsak via telefon men även via e-post. Vid detaljerade sakfrågor stöttar våra sakkunniga svarsgruppsspecialister dig.
Arbetet innebär även att registrera inkommande ärenden i ett ärendesystem. Vi arbetar parallellt i fem verksamhetssystem: Artvise, Call guide (Telia ACE), BER (Barn-och elevregistret), KIR (kommun och invånarregistret) och Teleopti (arbetsscheman, byta arbetspass etc.).
Det dagliga arbetet sker enligt schemalagd arbetstid med bestämda tider för möten, telefontider, hantering av inkommande e-post, lästider och raster.
Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: • avslutad gymnasieexamen • minst ett års aktuell arbetslivserfarenhet av att besvara samtal och e-post inom kundtjänst och servicedesk • goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift • goda generella datorkunskaper och är van att söka information via webben och i olika verksamhetssystem.
Det är meriterande om du har • relevant eftergymnasial utbildning, gärna lärar-förskollärar-fritidspedagogexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig kundtjänst eller servicedesk • erfarenhet av verksamhetssystemen som nämns i annonsen • erfarenhet av arbete inom förskole- och/eller skolverksamhet.
Som person är du självgående och tar ansvar för dina ärenden. Du är serviceinriktad och pedagogisk där du snabbt identifierar invånarens behov i samtal eller e-post. Du är mån om att i varje möte visa respekt och ge ett gott bemötande. Vidare är du strukturerad och har lätt för att prioritera och förstår vikten av punktlighet i en schemalagd verksamhet. Som servicehandläggare behöver du vara flexibel och anpassa dig utifrån vad situationen kräver. Det kan till exempel vara att under samtal växla mellan olika verksamhetssystem, hantera samtal som mynnar ut i flera separata frågeställningar eller att anpassa dig till snabba förändringar i schemaläggning.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.
Välkommen med din ansökan! Intervjuer kan ske löpande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
id: 27079871
external_id: 46-212000-0142-590482
webpage_url: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/27079871
logo_url: https://www.arbetsformedlingen.se/rest/arbetsgivare/rest/af/v3/organisation/2120000142/logotyper/logo.png
headline: Servicehandläggare till Kontaktcenter Stockholm enheten för skolfrågor
application_deadline: 2023-02-10T23:59:59
number_of_vacancies: 1
description:
text: Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.\n\n\r\n\r\nDrivs du av att hjälpa andra är serviceinriktad och vill ha trevliga kollegor med hög kompetens? I\nså fall kan du vara rätt person för Kontaktcenter Stockholm.\r\n\r\nNu söker vi på enheten för skolfrågor en ny kollega till ett föräldravikariat på minst 1 år. \n\nPå Kontaktcenter hjälper vi Stockholms stads invånare med information och vägledning genom att svara på frågor om stadens verksamheter inom skolområdet sociala frågor och samhällsbyggnadsfrågor. Vårt mål är att lösa de flesta ärendena vid första kontakten. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och ett gott bemötande. \n\nPå enheten för skolfrågor hjälper vi Stockholms stads invånare genom att svara på frågor om stadens verksamheter inom skolområdet via telefon och e-post. Vi ger service informerar och vägleder i frågor som rör stadens förskole- och skolverksamhet kollo kulturskolan samt skolplattformen och e-tjänster för vårdnadshavare. Vi är cirka 24 servicehandläggare och rapporterar till enhetschef Nadia Dala.\n\nHej från din blivande chef\nHej! Nadia heter jag och det är jag som kommer bli din chef! Som chef ger jag mina medarbetare\nutrymme för eget ansvar och utveckling. I gengäld önskar jag flexibla och ansvarsfulla medarbetare. Jag har ett coachande ledarskap där jag tror att varje medarbetare har något unikt att bidra med.\n\nVarmt välkommen att söka tjänsten som servicehandläggare hos oss!\n\nVad erbjuder vi?\nDu kommer till en arbetsplats där det alltid händer saker och du kommer vara ett viktigt stöd i att se till att det dagliga arbetet flyter på som det ska. Hos oss startar din anställning med en gedigen introduktion utbildning och du får också en handledare. Kontaktcenter arbetar i ett aktivitetsbaserat kontorslandskap och vi har möjlighet att jobba både från kontoret och hemifrån.\n\nDin roll \nSom servicehandläggare kommer du vara expert på att i väl avvägda samtal ge korrekt information och vägledning inom skolfrågor. Du arbetar självständigt med dina ärenden och drivs av att göra skillnad för invånare där kvalitet och effektivitet går hand i hand. Arbetet innebär att ge service i huvudsak via telefon men även via e-post. Vid detaljerade sakfrågor stöttar våra sakkunniga svarsgruppsspecialister dig.\n\nArbetet innebär även att registrera inkommande ärenden i ett ärendesystem. Vi arbetar parallellt i fem verksamhetssystem: Artvise Call guide (Telia ACE) BER (Barn-och elevregistret) KIR (kommun och invånarregistret) och Teleopti (arbetsscheman byta arbetspass etc.).\n\nDet dagliga arbetet sker enligt schemalagd arbetstid med bestämda tider för möten telefontider hantering av inkommande e-post lästider och raster.\n\nDin kompetens och erfarenhet\nVi söker dig som har:\n• avslutad gymnasieexamen\n• minst ett års aktuell arbetslivserfarenhet av att besvara samtal och e-post inom kundtjänst och servicedesk\n• goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift\n• goda generella datorkunskaper och är van att söka information via webben och i olika\nverksamhetssystem.\n\nDet är meriterande om du har\n• relevant eftergymnasial utbildning gärna lärar-förskollärar-fritidspedagogexamen eller annan\nutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig\n• erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig kundtjänst eller servicedesk\n• erfarenhet av verksamhetssystemen som nämns i annonsen\n• erfarenhet av arbete inom förskole- och/eller skolverksamhet.\n\nSom person är du självgående och tar ansvar för dina ärenden. Du är serviceinriktad och pedagogisk där du snabbt identifierar invånarens behov i samtal eller e-post. Du är mån om att i varje möte visa respekt och ge ett gott bemötande. Vidare är du strukturerad och har lätt för att prioritera och förstår vikten av punktlighet i en schemalagd verksamhet. Som servicehandläggare behöver du vara flexibel och anpassa dig utifrån vad situationen kräver. Det kan till exempel vara att under samtal växla mellan olika verksamhetssystem hantera samtal som mynnar ut i flera separata frågeställningar eller att anpassa dig till snabba förändringar i schemaläggning.\n\nI den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser personlig lämplighet och\nengagemang för tjänsten.\n\nVälkommen med din ansökan! Intervjuer kan ske löpande.\n\nStockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.\n\n\n\nServiceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration ekonomiadministration stadsövergripande upphandlingsfrågor kontaktcenterverksamhet rekryteringsstöd fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.\n\n\n\nVi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön könsöverskridande identitet eller uttryck sexuell läggning etnisk tillhörighet religion funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
text_formatted: Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.\n\n\r\n\r\nDrivs du av att hjälpa andra är serviceinriktad och vill ha trevliga kollegor med hög kompetens? I\nså fall kan du vara rätt person för Kontaktcenter Stockholm.\r\n\r\nNu söker vi på enheten för skolfrågor en ny kollega till ett föräldravikariat på minst 1 år. \n\nPå Kontaktcenter hjälper vi Stockholms stads invånare med information och vägledning genom att svara på frågor om stadens verksamheter inom skolområdet sociala frågor och samhällsbyggnadsfrågor. Vårt mål är att lösa de flesta ärendena vid första kontakten. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och ett gott bemötande. \n\nPå enheten för skolfrågor hjälper vi Stockholms stads invånare genom att svara på frågor om stadens verksamheter inom skolområdet via telefon och e-post. Vi ger service informerar och vägleder i frågor som rör stadens förskole- och skolverksamhet kollo kulturskolan samt skolplattformen och e-tjänster för vårdnadshavare. Vi är cirka 24 servicehandläggare och rapporterar till enhetschef Nadia Dala.\n\nHej från din blivande chef\nHej! Nadia heter jag och det är jag som kommer bli din chef! Som chef ger jag mina medarbetare\nutrymme för eget ansvar och utveckling. I gengäld önskar jag flexibla och ansvarsfulla medarbetare. Jag har ett coachande ledarskap där jag tror att varje medarbetare har något unikt att bidra med.\n\nVarmt välkommen att söka tjänsten som servicehandläggare hos oss!\n\nVad erbjuder vi?\nDu kommer till en arbetsplats där det alltid händer saker och du kommer vara ett viktigt stöd i att se till att det dagliga arbetet flyter på som det ska. Hos oss startar din anställning med en gedigen introduktion utbildning och du får också en handledare. Kontaktcenter arbetar i ett aktivitetsbaserat kontorslandskap och vi har möjlighet att jobba både från kontoret och hemifrån.\n\nDin roll \nSom servicehandläggare kommer du vara expert på att i väl avvägda samtal ge korrekt information och vägledning inom skolfrågor. Du arbetar självständigt med dina ärenden och drivs av att göra skillnad för invånare där kvalitet och effektivitet går hand i hand. Arbetet innebär att ge service i huvudsak via telefon men även via e-post. Vid detaljerade sakfrågor stöttar våra sakkunniga svarsgruppsspecialister dig.\n\nArbetet innebär även att registrera inkommande ärenden i ett ärendesystem. Vi arbetar parallellt i fem verksamhetssystem: Artvise Call guide (Telia ACE) BER (Barn-och elevregistret) KIR (kommun och invånarregistret) och Teleopti (arbetsscheman byta arbetspass etc.).\n\nDet dagliga arbetet sker enligt schemalagd arbetstid med bestämda tider för möten telefontider hantering av inkommande e-post lästider och raster.\n\nDin kompetens och erfarenhet\nVi söker dig som har:\n• avslutad gymnasieexamen\n• minst ett års aktuell arbetslivserfarenhet av att besvara samtal och e-post inom kundtjänst och servicedesk\n• goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift\n• goda generella datorkunskaper och är van att söka information via webben och i olika\nverksamhetssystem.\n\nDet är meriterande om du har\n• relevant eftergymnasial utbildning gärna lärar-förskollärar-fritidspedagogexamen eller annan\nutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig\n• erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig kundtjänst eller servicedesk\n• erfarenhet av verksamhetssystemen som nämns i annonsen\n• erfarenhet av arbete inom förskole- och/eller skolverksamhet.\n\nSom person är du självgående och tar ansvar för dina ärenden. Du är serviceinriktad och pedagogisk där du snabbt identifierar invånarens behov i samtal eller e-post. Du är mån om att i varje möte visa respekt och ge ett gott bemötande. Vidare är du strukturerad och har lätt för att prioritera och förstår vikten av punktlighet i en schemalagd verksamhet. Som servicehandläggare behöver du vara flexibel och anpassa dig utifrån vad situationen kräver. Det kan till exempel vara att under samtal växla mellan olika verksamhetssystem hantera samtal som mynnar ut i flera separata frågeställningar eller att anpassa dig till snabba förändringar i schemaläggning.\n\nI den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser personlig lämplighet och\nengagemang för tjänsten.\n\nVälkommen med din ansökan! Intervjuer kan ske löpande.\n\nStockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.\n\n\n\nServiceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration ekonomiadministration stadsövergripande upphandlingsfrågor kontaktcenterverksamhet rekryteringsstöd fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.\n\n\n\nVi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön könsöverskridande identitet eller uttryck sexuell läggning etnisk tillhörighet religion funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
company_information: null
needs: null
requirements: null
conditions: 100 %. Tillträde: Maj 2023\r\nVisstidsanställning till
employment_type:
concept_id: PFZr_Syz_cUq
label: Vanlig anställning
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_type:
concept_id: oG8G_9cW_nRf
label: Fast månads- vecko- eller timlön
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_description: Månadslön
duration:
concept_id: qQUd_4qe_NDT
label: 6 månader eller längre
legacy_ams_taxonomy_id: 2
working_hours_type:
concept_id: 6YE1_gAC_R2G
label: Heltid
legacy_ams_taxonomy_id: 1
scope_of_work:
min: 100
max: 100
access: null
employer:
phone_number: null
email: null
url: null
organization_number: 2120000142
name: Stockholms kommun
workplace: Stockholms Stad Serviceförvaltningen Kontaktcenter Skolfrågor
application_details:
information: null
reference: 2023/497
email: null
via_af: false
url: https://stockholmsstad.varbi.com/what:job/jobID:590482/type:job/where:1/apply:1
other: null
experience_required: true
access_to_own_car: false
driving_license_required: false
driving_license: null
occupation:
concept_id: X7oZ_fbn_TgG
label: Servicehandläggare
legacy_ams_taxonomy_id: 7667
occupation_group:
concept_id: oEmP_NC1_sXE
label: Övriga handläggare
legacy_ams_taxonomy_id: 3359
occupation_field:
concept_id: X82t_awd_Qyc
label: Administration ekonomi juridik
legacy_ams_taxonomy_id: 1
workplace_address:
municipality: Stockholm
municipality_code: 0180
municipality_concept_id: AvNB_uwa_6n6
region: Stockholms län
region_code: 01
region_concept_id: CifL_Rzy_Mku
country: Sverige
country_code: 199
country_concept_id: i46j_HmG_v64
street_address: null
postcode: null
city: null
coordinates:
18.068580000000000751469997339881956577301025390625
59.3293230000000022528183762915432453155517578125
must_have:
skills:
languages:
work_experiences:
legacy_ams_taxonomy_id: 7667
concept_id: X7oZ_fbn_TgG
weight: 10
label: Servicehandläggare
education:
education_level:
nice_to_have:
skills:
languages:
work_experiences:
education:
education_level:
application_contacts:
contact_type: null
name: null
description: Nadia Dala enhetschef
telephone: 08-50811590nadia.dala@stockholm.se
email: null
contact_type: null
name: null
description: Gunilla Dahl rekryteringskonsult
telephone: 08-50811738
email: null
publication_date: 2023-01-27T15:30:07
last_publication_date: 2023-02-10T23:59:59
removed: true
removed_date: 2023-05-07T09:37:04
source_type: VIA_PLATSBANKEN_DXA
timestamp: 1674829807035
application_deadline_short: 2023-02-10
publication_date_short: 2023-01-27
last_publication_date_short: 2023-02-10
logo_url_sanitized_rescaled: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation2120000142logotyperlogo-rescaled.png
logo_url_sanitized: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation2120000142logotyperlogo.png