Kundfokuserad bostadsuthyrare till City! [NB this opening has expired]

Occupation: Administrativ assistent
Employer: The Place AB
Workplace location: Stockholm, Stockholms län, Sverige
Last application date: 2023-02-06
Publication date: 2023-01-27

Prerequisites

Work experiences: Administratör/Administrativ assistent;



This opening in English: Click here to read this opening in English and other languages

Presentation:


The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Vi vill komma i kontakt med just Dig som är nyfiken på att bygga framtidens Stockholm och vill ingå i ett fantastiskt trevligt team där kollegorna stöttar varandra, bidrar till arbetsglädje och strävar efter att ge bästa möjliga service och kundnöjdhet. Till ett kanonteam i Stockholm sökes nu en bostadsuthyrare med intresse för bostadsmarknaden! Företaget består av 400 medarbetare med avdelningar inom tekniskförvaltning, kundtjänst, projektledning, inköp och på ekonomiavdelningen, där verksamhetens fokus är förvaltning av bostäder och bostadsuthyrning, där stockholmarna ska trivas och bo länge! 
Kontoret är placerat mitt i City, Hornsgatan och man har möjlighet att kombinera kontorsarbetet med distans. Stolthet genomsyrar företagets anda, medarbetarna stöttar varandra och är riktigt stolta att få vara med att bidra till en viktig insats för Stockholm Stad.
Möjligheterna att utvecklas är oändliga!

Vill du arbeta som Bostadsuthyrare? Se hit för ett spännande uppdrag till förtroendeingivande företag med placering på attraktiva Hornsgatan, mitt i city! Detta är ett konsultuppdrag på heltid (38 timmar per vecka) som sträcker sig med start 15 februari till och med 31 augusti

Om rollen 

En viktig förutsättning för att trivas i rollen är att trivas leverera god service, skapa förtroende och tycka om utvecklingen av bostadsbranschen. Du är en modig lagspelare med kunden i fokus och trivs med att ha roligt med kollegorna! Gillar du att arbeta med fastigheter och att utveckla kundrelationer? Då kan du vara den fantastiska bostadsuthyraren vi söker till vår renommerade kund! Vill du vara med på resan? Välkommen med din ansökan redan nu, vi vill tillsätta uppdraget med start omgående!

Dina främsta arbetsuppgifter under veckan 

• Besluta i uthyrningsärenden och behandla ärenden från interna kön och bostadsförmedlingens kö.
• Samordna, handlägga och besluta i ärenden rörande lägenhetsbyten, överlåtelse av hyreskontrakt samt andrahandsuthyrningar
• Vägleda med allmän information till hyresgäster och bostadssökande i boende- och hyresjuridiska frågor.
• Samarbeta och hålla informationen levande inom avdelningar och olika kontaktytor inom företaget.
• Hantera externa kontakter med bland annat bostadsförmedlingen via mail och telefon.
• Delta nätverkande i samarbeten och nätverksträffar med andra bostadsföretag, även bostadsförmedlingen.
• Arbeta administrativt i system 

Kvalifikationer för att göra succé i rollen som bostadsuthyrare

• Gymnasial utbildning
• Flerårig erfarenhet från serviceyrke inom bostadsbranschen (bostadsuthyrare, kundansvarig, Customer Representative med kundservice i fokus)
• Svenska
• Engelska 

Vem vi tror att du är 

Vi tänker oss att du har ett högt driv, tycker det är roligt med mycket kundkontakt, tycker om ekonomi och kan arbeta självständigt och strukturerat. Du kan vara kollegan som bidrar till arbetsglädje och samtidigt är en lösningsorienterad, självgående teamplayer! Du motiveras av att ge informativ vägledning och sträva efter bästa kundnöjdhet! Du har arbetat som bostadsuthyrare tidigare eller känner till branschen sedan tidigare. Du motiveras av positiva resultat, att vara i framkant och att vara självgående är ett naturligt arbetssätt för dig, samtidigt som du trivs att vara del av teamet. Kollegor beskriver dig som trevlig, förtroendeingivande och trygg i bemötandet till kunder.

Om uppdraget 

• Konsultuppdraget är på heltid (38 h/v)
• Start så snart som möjligt, senast 15 februari till och med 31 augusti 2023
• Arbetet sker på huvudkontoret på Hornsgatan i Stockholm med möjlighet att arbeta på distans två dagar i veckan 

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid. 

 

 

Bostadsuthyrare, fastighetsmäklare, mäklarassistent, kundansvarig, administratör, förvaltningsassistent, rental manager, uthyrare, ekonomiassistent

Record metadata

Click to view metadata