Hybridarbete: Vi prioriterar god balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en hybridarbetsplats där man får jobba på distans 50% av tiden. Friskvård: Friskvårdsbidrag på 2500kr/år (eller 5000kr/år om du offrar en slant av din teknikpeng) Teknikpeng: Är du också lite nördigt kär i teknik? Vi med! Som nyanställd får du själv välja din utrustning och får du en fin summa varje år för att bibehålla de nyaste prylar. Härliga kollegor: Bästa förmånen! Bli välkomnad till ett härligt gäng som bryr sig om varandra!
Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.
På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. Vårt kvitto på det är att QD sedan höst 2020 är ett certifierad Great Place To Work.
Hur blir jag en QDian? Vi vill gärna börja med att lära känna dig här genom ett par frågor och ett CV eller varför inte en länk till din Linkedin? Då vi rekryterar fördomsfritt ber vi dig att inte skicka med ett personligt brev. Vi genomför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning.
Vi rekryterar löpande så tveka inte att ansöka redan idag!
Service Desk Technician Har du också svårt att välja mellan service eller IT? Leta inte vidare, här har vi perfekta jobbet för dig. Nu söker QD en ny servicedesk tekniker till vårt grymma team.
Om rollen
Rollen som servicedesk tekniker är en salig blandning för dig som både vill ge grym service till våra kunder men även utvecklas inom IT. Vår servicedesk i Uppsala fokuserar på QD's största kund och dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. En vanlig dag kan utöver det bestå av att genomföra felsökningar, installationer och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö.
Vem vi tror att du är Vi tror att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en servicedesk, alternativt har jobbat med kundtjänst och service samt har ett stort IT intresse. Vi tror att du har goda tekniska kunskaper, telefonvana samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en lagspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.
Vi jobbar främst med de följande saker, men har du inte jobbat med alla sök ändå, hos oss får du lära dig!
• Microsoft 365/Office 365 • Exchange On Premises • Active Directory • Windows server • Citrix • Teamviewer • Ärendehanteringssystem (Efecte)
id: 27293650
external_id: 46-556362-5986-wb-220207
webpage_url: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/27293650
logo_url: https://www.arbetsformedlingen.se/rest/arbetsgivare/rest/af/v3/organisation/5563625986/logotyper/logo.png
headline: Servicedesk tekniker
application_deadline: 2023-04-30T23:59:59
number_of_vacancies: 1
description:
text: Varför välja QD som arbetsgivare?\n\nHybridarbete: Vi prioriterar god balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en hybridarbetsplats där man får jobba på distans 50% av tiden. \nFriskvård: Friskvårdsbidrag på 2500kr/år (eller 5000kr/år om du offrar en slant av din teknikpeng)\nTeknikpeng: Är du också lite nördigt kär i teknik? Vi med! Som nyanställd får du själv välja din utrustning och får du en fin summa varje år för att bibehålla de nyaste prylar.\nHärliga kollegor: Bästa förmånen! Bli välkomnad till ett härligt gäng som bryr sig om varandra!\n\nVår kultur präglas av våra värderingar en kultur där glädje engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. \n\nPå QD kallar vi det ”101% för dig” både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. Vårt kvitto på det är att QD sedan höst 2020 är ett certifierad Great Place To Work.\n\nHur blir jag en QDian?\nVi vill gärna börja med att lära känna dig här genom ett par frågor och ett CV eller varför inte en länk till din Linkedin? Då vi rekryterar fördomsfritt ber vi dig att inte skicka med ett personligt brev. Vi genomför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. \n\nVi rekryterar löpande så tveka inte att ansöka redan idag!\r\n\r\nService Desk Technician \nHar du också svårt att välja mellan service eller IT? Leta inte vidare här har vi perfekta jobbet för dig. Nu söker QD en ny servicedesk tekniker till vårt grymma team. \n\nOm rollen\n\nRollen som servicedesk tekniker är en salig blandning för dig som både vill ge grym service till våra kunder men även utvecklas inom IT. Vår servicedesk i Uppsala fokuserar på QD's största kund och dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. En vanlig dag kan utöver det bestå av att genomföra felsökningar installationer och underhåll i olika system och miljöer främst Windowsmiljö. \n\nVem vi tror att du är \nVi tror att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en servicedesk alternativt har jobbat med kundtjänst och service samt har ett stort IT intresse. Vi tror att du har goda tekniska kunskaper telefonvana samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. \n\nFör att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat men trivs även med att arbeta i grupp och är en lagspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du precis som vi gör efter att leverera service i toppklass. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden. \n\nVi jobbar främst med de följande saker men har du inte jobbat med alla sök ändå hos oss får du lära dig! \n\n• Microsoft 365/Office 365 \n• Exchange On Premises \n• Active Directory \n• Windows server \n• Citrix \n• Teamviewer \n• Ärendehanteringssystem (Efecte)
text_formatted: Varför välja QD som arbetsgivare?\n\nHybridarbete: Vi prioriterar god balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en hybridarbetsplats där man får jobba på distans 50% av tiden. \nFriskvård: Friskvårdsbidrag på 2500kr/år (eller 5000kr/år om du offrar en slant av din teknikpeng)\nTeknikpeng: Är du också lite nördigt kär i teknik? Vi med! Som nyanställd får du själv välja din utrustning och får du en fin summa varje år för att bibehålla de nyaste prylar.\nHärliga kollegor: Bästa förmånen! Bli välkomnad till ett härligt gäng som bryr sig om varandra!\n\nVår kultur präglas av våra värderingar en kultur där glädje engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. \n\nPå QD kallar vi det ”101% för dig” både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. Vårt kvitto på det är att QD sedan höst 2020 är ett certifierad Great Place To Work.\n\nHur blir jag en QDian?\nVi vill gärna börja med att lära känna dig här genom ett par frågor och ett CV eller varför inte en länk till din Linkedin? Då vi rekryterar fördomsfritt ber vi dig att inte skicka med ett personligt brev. Vi genomför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. \n\nVi rekryterar löpande så tveka inte att ansöka redan idag!\r\n\r\nService Desk Technician \nHar du också svårt att välja mellan service eller IT? Leta inte vidare här har vi perfekta jobbet för dig. Nu söker QD en ny servicedesk tekniker till vårt grymma team. \n\nOm rollen\n\nRollen som servicedesk tekniker är en salig blandning för dig som både vill ge grym service till våra kunder men även utvecklas inom IT. Vår servicedesk i Uppsala fokuserar på QD's största kund och dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. En vanlig dag kan utöver det bestå av att genomföra felsökningar installationer och underhåll i olika system och miljöer främst Windowsmiljö. \n\nVem vi tror att du är \nVi tror att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en servicedesk alternativt har jobbat med kundtjänst och service samt har ett stort IT intresse. Vi tror att du har goda tekniska kunskaper telefonvana samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. \n\nFör att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat men trivs även med att arbeta i grupp och är en lagspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du precis som vi gör efter att leverera service i toppklass. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden. \n\nVi jobbar främst med de följande saker men har du inte jobbat med alla sök ändå hos oss får du lära dig! \n\n• Microsoft 365/Office 365 \n• Exchange On Premises \n• Active Directory \n• Windows server \n• Citrix \n• Teamviewer \n• Ärendehanteringssystem (Efecte)
company_information: null
needs: null
requirements: null
conditions: -\r\n-
employment_type:
concept_id: PFZr_Syz_cUq
label: Vanlig anställning
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_type:
concept_id: oG8G_9cW_nRf
label: Fast månads- vecko- eller timlön
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_description: Enligt överenskommelse
duration:
concept_id: a7uU_j21_mkL
label: Tills vidare
legacy_ams_taxonomy_id: 1
working_hours_type:
concept_id: 6YE1_gAC_R2G
label: Heltid
legacy_ams_taxonomy_id: 1
scope_of_work:
min: 100
max: 100
access: null
employer:
phone_number: null
email: null
url: null
organization_number: 5563625986
name: QD Sverige AB
workplace: QD
application_details:
information: null
reference: null
email: null
via_af: false
url: https://www.qd.se/karriar?jobid=220207&ref=platsbanken
other: null
experience_required: true
access_to_own_car: false
driving_license_required: false
driving_license: null
occupation:
concept_id: F1De_SS2_Qgt
label: Servicetekniker data
legacy_ams_taxonomy_id: 7400
occupation_group:
concept_id: fWrt_sLg_koW
label: Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.
legacy_ams_taxonomy_id: 7420
occupation_field:
concept_id: yhCP_AqT_tns
label: Installation drift underhåll
legacy_ams_taxonomy_id: 10
workplace_address:
municipality: Uppsala
municipality_code: 0380
municipality_concept_id: otaF_bQY_4ZD
region: Uppsala län
region_code: 03
region_concept_id: zBon_eET_fFU
country: Sverige
country_code: 199
country_concept_id: i46j_HmG_v64
street_address: null
postcode: null
city: null
coordinates:
17.638926999999998912471710355021059513092041015625
59.85856199999999915917214821092784404754638671875
must_have:
skills:
languages:
work_experiences:
weight: 10
concept_id: F1De_SS2_Qgt
label: Servicetekniker data
legacy_ams_taxonomy_id: 7400
education:
education_level:
nice_to_have:
skills:
languages:
work_experiences:
education:
education_level:
application_contacts:
publication_date: 2023-03-14T15:10:46
last_publication_date: 2023-04-30T23:59:59
removed: true
removed_date: 2023-06-19T15:31:38
source_type: VIA_PLATSBANKEN_DXA
timestamp: 1678803046195
application_deadline_short: 2023-04-30
publication_date_short: 2023-03-14
last_publication_date_short: 2023-04-30
logo_url_sanitized: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation5563625986logotyperlogo.png
logo_url_sanitized_rescaled: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation5563625986logotyperlogo-rescaled.png