Servicedesk tekniker [NB this opening has expired]

Occupation: Servicetekniker, data
Employer: QD
Workplace location: Uppsala, Uppsala län, Sverige
Last application date: 2023-04-30
Publication date: 2023-03-14

Prerequisites

Work experiences: Servicetekniker, data;



This opening in English: Click here to read this opening in English and other languages

Presentation:


Varför välja QD som arbetsgivare?

Hybridarbete: Vi prioriterar god balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en hybridarbetsplats där man får jobba på distans 50% av tiden.
Friskvård: Friskvårdsbidrag på 2500kr/år (eller 5000kr/år om du offrar en slant av din teknikpeng)
Teknikpeng: Är du också lite nördigt kär i teknik? Vi med! Som nyanställd får du själv välja din utrustning och får du en fin summa varje år för att bibehålla de nyaste prylar.
Härliga kollegor: Bästa förmånen! Bli välkomnad till ett härligt gäng som bryr sig om varandra!

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. Vårt kvitto på det är att QD sedan höst 2020 är ett certifierad Great Place To Work.

Hur blir jag en QDian?
Vi vill gärna börja med att lära känna dig här genom ett par frågor och ett CV eller varför inte en länk till din Linkedin? Då vi rekryterar fördomsfritt ber vi dig att inte skicka med ett personligt brev. Vi genomför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning.

Vi rekryterar löpande så tveka inte att ansöka redan idag!

Service Desk Technician
Har du också svårt att välja mellan service eller IT? Leta inte vidare, här har vi perfekta jobbet för dig. Nu söker QD en ny servicedesk tekniker till vårt grymma team.

Om rollen

Rollen som servicedesk tekniker är en salig blandning för dig som både vill ge grym service till våra kunder men även utvecklas inom IT. Vår servicedesk i Uppsala fokuserar på QD's största kund och dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. En vanlig dag kan utöver det bestå av att genomföra felsökningar, installationer och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö.

Vem vi tror att du är
Vi tror att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en servicedesk, alternativt har jobbat med kundtjänst och service samt har ett stort IT intresse. Vi tror att du har goda tekniska kunskaper, telefonvana samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en lagspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.

Vi jobbar främst med de följande saker, men har du inte jobbat med alla sök ändå, hos oss får du lära dig!

• Microsoft 365/Office 365
• Exchange On Premises
• Active Directory
• Windows server
• Citrix
• Teamviewer
• Ärendehanteringssystem (Efecte)

Record metadata

Click to view metadata