Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av systemet SAP samt erfarenhet av leverantörsreskontra till en administrativ roll i en global miljö. Trivs du in en roll där du stöttar upp och har många kontaktytor inom företaget är detta en roll för dig. Urval sker löpande och start är omgående så skicka in din ansökan idag!
OM TJÄNSTEN Som administratör för Siemens kommer du arbeta både självständigt och i team på ett resultatinriktat sätt. Arbetat sker från kontoret i Solna med viss möjlighet att arbeta på distans.
Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader inledningsvis med chans till förlängning.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER - Registrera inköpsanmodan i SAP och Ariba Guided Buying samt tillhörande administration - Orderrelaterad support - Order-/leveransbevakning - Godsmottag/Service entry sheet - Utreda fakturor - Arbete i funktionsbrevlåda - Skapa och underhålla kund- respektive leverantörsdata
VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som har
* En utbildning frän högskola/universitet eller likvärdigt, gärna inom ekonomi * Tidigare erfarenhet av SAP * Grundläggande kunskap i Excel * Mycket goda kunskaper i engelska och svenska då du kommer ha många interna och externa kontakter, via telefon, teams och mail * Språkkunskaper i finska och/eller litauiska är meriterande, men inget krav. * Administrativ erfarenhet och har förståelse för vad en leverantör respektive kund har för roll * Har erfarenhet att arbeta i flera olika system * Tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra
Som person är du strukturerad, noggrann och har mycket god förmåga att se till att administrationen fungerar på ett sätt som skapar ordning och trygghet. Du är prestigelös och tycker om att ge människor runt omkring dig god service. Att kunna arbeta med parallella administrativa uppgifter är inte heller ett problem för dig.
Övrig information
* Start: Omgående * Omfattning: Heltid 6 månader med chans till förlängning * Placering: Solna
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
id: 27314593
external_id: 46-556559-5450-15091075
webpage_url: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/27314593
logo_url: https://www.arbetsformedlingen.se/rest/arbetsgivare/rest/af/v3/organisation/5565595450/logotyper/logo.png
headline: Administratör till Siemens
application_deadline: 2023-04-18T23:59:59
number_of_vacancies: 1
description:
text: Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av systemet SAP samt erfarenhet av leverantörsreskontra till en administrativ roll i en global miljö. Trivs du in en roll där du stöttar upp och har många kontaktytor inom företaget är detta en roll för dig. Urval sker löpande och start är omgående så skicka in din ansökan idag!\n\nOM TJÄNSTEN \nSom administratör för Siemens kommer du arbeta både självständigt och i team på ett resultatinriktat sätt. Arbetat sker från kontoret i Solna med viss möjlighet att arbeta på distans.\n\nDetta är ett konsultuppdrag på 6 månader inledningsvis med chans till förlängning.\n\nSom konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.\n\nARBETSUPPGIFTER \n- Registrera inköpsanmodan i SAP och Ariba Guided Buying samt tillhörande administration\n- Orderrelaterad support\n- Order-/leveransbevakning\n- Godsmottag/Service entry sheet\n- Utreda fakturor\n- Arbete i funktionsbrevlåda\n- Skapa och underhålla kund- respektive leverantörsdata\n\nVI SÖKER DIG SOM \n\nVi söker dig som har\n\n\n* En utbildning frän högskola/universitet eller likvärdigt gärna inom ekonomi\n* Tidigare erfarenhet av SAP\n* Grundläggande kunskap i Excel\n* Mycket goda kunskaper i engelska och svenska då du kommer ha många interna och externa kontakter via telefon teams och mail\n* Språkkunskaper i finska och/eller litauiska är meriterande men inget krav.\n* Administrativ erfarenhet och har förståelse för vad en leverantör respektive kund har för roll\n* Har erfarenhet att arbeta i flera olika system\n* Tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra\n\n\nSom person är du strukturerad noggrann och har mycket god förmåga att se till att administrationen fungerar på ett sätt som skapar ordning och trygghet. Du är prestigelös och tycker om att ge människor runt omkring dig god service. Att kunna arbeta med parallella administrativa uppgifter är inte heller ett problem för dig.\n\n \n\nÖvrig information\n\n\n* Start: Omgående\n* Omfattning: Heltid 6 månader med chans till förlängning\n* Placering: Solna\n\n\nRekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.\n\nVi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
text_formatted: Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av systemet SAP samt erfarenhet av leverantörsreskontra till en administrativ roll i en global miljö. Trivs du in en roll där du stöttar upp och har många kontaktytor inom företaget är detta en roll för dig. Urval sker löpande och start är omgående så skicka in din ansökan idag!\n\nOM TJÄNSTEN \nSom administratör för Siemens kommer du arbeta både självständigt och i team på ett resultatinriktat sätt. Arbetat sker från kontoret i Solna med viss möjlighet att arbeta på distans.\n\nDetta är ett konsultuppdrag på 6 månader inledningsvis med chans till förlängning.\n\nSom konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.\n\nARBETSUPPGIFTER \n- Registrera inköpsanmodan i SAP och Ariba Guided Buying samt tillhörande administration\n- Orderrelaterad support\n- Order-/leveransbevakning\n- Godsmottag/Service entry sheet\n- Utreda fakturor\n- Arbete i funktionsbrevlåda\n- Skapa och underhålla kund- respektive leverantörsdata\n\nVI SÖKER DIG SOM \n\nVi söker dig som har\n\n\n* En utbildning frän högskola/universitet eller likvärdigt gärna inom ekonomi\n* Tidigare erfarenhet av SAP\n* Grundläggande kunskap i Excel\n* Mycket goda kunskaper i engelska och svenska då du kommer ha många interna och externa kontakter via telefon teams och mail\n* Språkkunskaper i finska och/eller litauiska är meriterande men inget krav.\n* Administrativ erfarenhet och har förståelse för vad en leverantör respektive kund har för roll\n* Har erfarenhet att arbeta i flera olika system\n* Tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra\n\n\nSom person är du strukturerad noggrann och har mycket god förmåga att se till att administrationen fungerar på ett sätt som skapar ordning och trygghet. Du är prestigelös och tycker om att ge människor runt omkring dig god service. Att kunna arbeta med parallella administrativa uppgifter är inte heller ett problem för dig.\n\n \n\nÖvrig information\n\n\n* Start: Omgående\n* Omfattning: Heltid 6 månader med chans till förlängning\n* Placering: Solna\n\n\nRekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.\n\nVi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
company_information: null
needs: null
requirements: null
conditions: Heltid\r\n08:00-17:00
employment_type:
concept_id: PFZr_Syz_cUq
label: Vanlig anställning
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_type:
concept_id: oG8G_9cW_nRf
label: Fast månads- vecko- eller timlön
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_description: Enligt avtal
duration:
concept_id: qQUd_4qe_NDT
label: 6 månader eller längre
legacy_ams_taxonomy_id: 2
working_hours_type:
concept_id: 6YE1_gAC_R2G
label: Heltid
legacy_ams_taxonomy_id: 1
scope_of_work:
min: 100
max: 100
access: null
employer:
phone_number: null
email: null
url: http://www.academicwork.se
organization_number: 5565595450
name: Academic Work Sweden AB
workplace: Academic Work
application_details:
information: null
reference: 15091075
email: null
via_af: false
url: http://www.academicwork.se/jobad/administrator-till-siemens/15091075?apply=1
other: null
experience_required: true
access_to_own_car: false
driving_license_required: false
driving_license: null
occupation:
concept_id: gLtU_eR9_ZcW
label: Orderadministratör
legacy_ams_taxonomy_id: 5949
occupation_group:
concept_id: 8A1f_sxQ_adT
label: Ordersamordnare m.fl.
legacy_ams_taxonomy_id: 3324
occupation_field:
concept_id: RPTn_bxG_ExZ
label: Försäljning inköp marknadsföring
legacy_ams_taxonomy_id: 5
workplace_address:
municipality: Solna
municipality_code: 0184
municipality_concept_id: zHxw_uJZ_NJ8
region: Stockholms län
region_code: 01
region_concept_id: CifL_Rzy_Mku
country: Sverige
country_code: 199
country_concept_id: i46j_HmG_v64
street_address: null
postcode: null
city: null
coordinates:
18.00843400000000116278897621668875217437744140625
59.3688769999999976789695210754871368408203125
must_have:
skills:
languages:
work_experiences:
weight: 10
concept_id: gLtU_eR9_ZcW
label: Orderadministratör
legacy_ams_taxonomy_id: 5949
education:
education_level:
nice_to_have:
skills:
languages:
work_experiences:
education:
education_level:
application_contacts:
name: null
description: Emma Nydén
email: null
telephone: null
contact_type: null
publication_date: 2023-03-18T00:00:53
last_publication_date: 2023-04-18T23:59:59
removed: true
removed_date: 2023-03-28T00:01:01
source_type: VIA_PLATSBANKEN_DXA
timestamp: 1679094053978
application_deadline_short: 2023-04-18
publication_date_short: 2023-03-18
last_publication_date_short: 2023-04-18