Vi söker en samordnare som vill vara med och bidra till att hemtjänsten i Lerums kommun fortsätter att vara en professionell och omtänksam verksamhet in i framtiden. Du har som samordnare en viktig roll som ett övergripande administrativt stöd för medarbetare och enhetschef i verksamheten. Hemtjänsten i Lerum har en ny organisation som startade under hösten 2023 där vi skiljer på service och omsorg och nya roller har skapats med differentierade arbetsuppgifter. Samordnaruppdraget kommer även under hösten 2023 att ses över.
Vår lokal är placerad centralt i Gråbo, vilket gör det möjligt även för dig som bor i kranskommunerna att smidigt ta dig hit. Inom hemtjänstgruppen arbetar 35 medarbetare som är indelade i fem team. Här finns även två samordnare, en metodutvecklare och en enhetschef. Vi delar lokal med Hemsjukvården som vi har ett nära samarbete med.
ARBETSUPPGIFTER Som samordnare inom hemtjänsten har du ett helhetsperspektiv och ansvarar för att ta emot beställningar från socialsekreterare samt för bemanning och besöksplanering för verksamheten. Du fungerar som en central kommunikationspunkt mellan hemtjänstens olika intressenter, personal, vårdtagare, anhöriga, biståndshandläggare och andra samarbetspartners, inom och utanför organisationen. Vidare har du ett nära samarbete med enhetschef och är behjälplig med administrativa uppgifter.
Uppdraget innefattar även vägledning av medarbetare i vardagen, fördelning och prioritering av arbetsuppgifter i planeringsverktyget TES, samordna verksamhets - och samverkansmöten samt samordna introduktionen av nya medarbetare.
KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en utbildning inom vård och omsorg, en KY-utbildning i vårdadministration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Körkort och god kännedom om äldreomsorg är ett krav. Vi söker dig som är strukturerad och självständig då arbetet är mångsidigt och kräver att du ska kunna hantera olika situationer samt ha en god förmåga att kunna samverka och samarbeta. Du behöver även ha god kommunikations- och dokumentationsförmågor. Erfarenhet inom hemtjänst eller omsorg är meriterande och kunskaper i system som Treserva, TES och TimeCare är önskvärda. För oss är det viktigt att du har en positiv attityd till arbetet och kan formulera dig väl i tal och skrift. Du är engagerad, ambitiös och noggrann, men samtidigt flexibel och kreativ. Vi ser gärna att du har förmåga att lyfta dina kollegor och sprida god stämning på din arbetsplats. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi tillämpar löpande tillsättning, vill du vara med och göra skillnad i människors liv och samtidigt ha en meningsfull karriär, skicka in din ansökan redan idag!
ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister uppvisas.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
id: 28052614
external_id: 46-212000-1447-7346E44AD64544A0813DCA8D82490032
original_id: null
webpage_url: https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/28052614
logo_url: https://www.arbetsformedlingen.se/rest/arbetsgivare/rest/af/v3/organisation/2120001447/logotyper/logo.png
headline: Samordnare inom Hemtjänsten Gråbo
application_deadline: 2023-10-15T23:59:59
number_of_vacancies: 1
description:
text: Vi söker en samordnare som vill vara med och bidra till att hemtjänsten i Lerums kommun fortsätter att vara en professionell och omtänksam verksamhet in i framtiden. Du har som samordnare en viktig roll som ett övergripande administrativt stöd för medarbetare och enhetschef i verksamheten.\nHemtjänsten i Lerum har en ny organisation som startade under hösten 2023 där vi skiljer på service och omsorg och nya roller har skapats med differentierade arbetsuppgifter. Samordnaruppdraget kommer även under hösten 2023 att ses över.\n\nVår lokal är placerad centralt i Gråbo vilket gör det möjligt även för dig som bor i kranskommunerna att smidigt ta dig hit. Inom hemtjänstgruppen arbetar 35 medarbetare som är indelade i fem team. Här finns även två samordnare en metodutvecklare och en enhetschef. Vi delar lokal med Hemsjukvården som vi har ett nära samarbete med.\r\n\r\nARBETSUPPGIFTER\nSom samordnare inom hemtjänsten har du ett helhetsperspektiv och ansvarar för att ta emot beställningar från socialsekreterare samt för bemanning och besöksplanering för verksamheten. Du fungerar som en central kommunikationspunkt mellan hemtjänstens olika intressenter personal vårdtagare anhöriga biståndshandläggare och andra samarbetspartners inom och utanför organisationen. Vidare har du ett nära samarbete med enhetschef och är behjälplig med administrativa uppgifter.\n\nUppdraget innefattar även vägledning av medarbetare i vardagen fördelning och prioritering av arbetsuppgifter i planeringsverktyget TES samordna verksamhets - och samverkansmöten samt samordna introduktionen av nya medarbetare. \n\r\n\r\nKVALIFIKATIONER\nVi söker dig som har en utbildning inom vård och omsorg en KY-utbildning i vårdadministration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Körkort och god kännedom om äldreomsorg är ett krav.\nVi söker dig som är strukturerad och självständig då arbetet är mångsidigt och kräver att du ska kunna hantera olika situationer samt ha en god förmåga att kunna samverka och samarbeta. Du behöver även ha god kommunikations- och dokumentationsförmågor. Erfarenhet inom hemtjänst eller omsorg är meriterande och kunskaper i system som Treserva TES och TimeCare är önskvärda.\nFör oss är det viktigt att du har en positiv attityd till arbetet och kan formulera dig väl i tal och skrift. Du är engagerad ambitiös och noggrann men samtidigt flexibel och kreativ. Vi ser gärna att du har förmåga att lyfta dina kollegor och sprida god stämning på din arbetsplats. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.\n\nVi tillämpar löpande tillsättning vill du vara med och göra skillnad i människors liv och samtidigt ha en meningsfull karriär skicka in din ansökan redan idag!\r\n\nÖVRIGT\nUtvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. \n\nVi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.\n\nVi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. \n\nSom anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.\n\nFöre erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister uppvisas.\n\nFör att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken och inte via e-post eller pappersformat.\nVarmt välkommen med din ansökan! \n\nInför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling annonserings- och rekryteringshjälp.
text_formatted: Vi söker en samordnare som vill vara med och bidra till att hemtjänsten i Lerums kommun fortsätter att vara en professionell och omtänksam verksamhet in i framtiden. Du har som samordnare en viktig roll som ett övergripande administrativt stöd för medarbetare och enhetschef i verksamheten.\nHemtjänsten i Lerum har en ny organisation som startade under hösten 2023 där vi skiljer på service och omsorg och nya roller har skapats med differentierade arbetsuppgifter. Samordnaruppdraget kommer även under hösten 2023 att ses över.\n\nVår lokal är placerad centralt i Gråbo vilket gör det möjligt även för dig som bor i kranskommunerna att smidigt ta dig hit. Inom hemtjänstgruppen arbetar 35 medarbetare som är indelade i fem team. Här finns även två samordnare en metodutvecklare och en enhetschef. Vi delar lokal med Hemsjukvården som vi har ett nära samarbete med.\r\n\r\nARBETSUPPGIFTER\nSom samordnare inom hemtjänsten har du ett helhetsperspektiv och ansvarar för att ta emot beställningar från socialsekreterare samt för bemanning och besöksplanering för verksamheten. Du fungerar som en central kommunikationspunkt mellan hemtjänstens olika intressenter personal vårdtagare anhöriga biståndshandläggare och andra samarbetspartners inom och utanför organisationen. Vidare har du ett nära samarbete med enhetschef och är behjälplig med administrativa uppgifter.\n\nUppdraget innefattar även vägledning av medarbetare i vardagen fördelning och prioritering av arbetsuppgifter i planeringsverktyget TES samordna verksamhets - och samverkansmöten samt samordna introduktionen av nya medarbetare. \n\r\n\r\nKVALIFIKATIONER\nVi söker dig som har en utbildning inom vård och omsorg en KY-utbildning i vårdadministration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Körkort och god kännedom om äldreomsorg är ett krav.\nVi söker dig som är strukturerad och självständig då arbetet är mångsidigt och kräver att du ska kunna hantera olika situationer samt ha en god förmåga att kunna samverka och samarbeta. Du behöver även ha god kommunikations- och dokumentationsförmågor. Erfarenhet inom hemtjänst eller omsorg är meriterande och kunskaper i system som Treserva TES och TimeCare är önskvärda.\nFör oss är det viktigt att du har en positiv attityd till arbetet och kan formulera dig väl i tal och skrift. Du är engagerad ambitiös och noggrann men samtidigt flexibel och kreativ. Vi ser gärna att du har förmåga att lyfta dina kollegor och sprida god stämning på din arbetsplats. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.\n\nVi tillämpar löpande tillsättning vill du vara med och göra skillnad i människors liv och samtidigt ha en meningsfull karriär skicka in din ansökan redan idag!\r\n\nÖVRIGT\nUtvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. \n\nVi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.\n\nVi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. \n\nSom anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.\n\nFöre erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister uppvisas.\n\nFör att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken och inte via e-post eller pappersformat.\nVarmt välkommen med din ansökan! \n\nInför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling annonserings- och rekryteringshjälp.
company_information: null
needs: null
requirements: null
conditions: Heltid. Dagtid.\r\nTillsvidareanställning tillträde: 2024-01-15 .
employment_type:
concept_id: PFZr_Syz_cUq
label: Vanlig anställning
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_type:
concept_id: oG8G_9cW_nRf
label: Fast månads- vecko- eller timlön
legacy_ams_taxonomy_id: 1
salary_description: Enligt avtal.
duration:
concept_id: a7uU_j21_mkL
label: Tills vidare
legacy_ams_taxonomy_id: 1
working_hours_type:
concept_id: 6YE1_gAC_R2G
label: Heltid
legacy_ams_taxonomy_id: 1
scope_of_work:
min: 100
max: 100
access: null
employer:
phone_number: null
email: null
url: null
organization_number: 2120001447
name: Lerums kommun
workplace: Lerums kommun Hemtjänst Gråbo
application_details:
information: null
reference: C155734
email: null
via_af: false
url: https://recruit.visma.com/spa/public/apply?guidAssignment=7346e44a-d645-44a0-813d-ca8d82490032&publishCode=AMS&TK=d7d1759c-2c89-432d-9744-efaae65850be
other: null
experience_required: false
access_to_own_car: false
driving_license_required: false
driving_license: null
occupation:
concept_id: s5pR_WNm_R8W
label: Administrativ assistent
legacy_ams_taxonomy_id: 2787
occupation_group:
concept_id: eQ4M_CNm_ozj
label: Övriga kontorsassistenter och sekreterare
legacy_ams_taxonomy_id: 4119
occupation_field:
concept_id: X82t_awd_Qyc
label: Administration ekonomi juridik
legacy_ams_taxonomy_id: 1
workplace_address:
municipality: Lerum
municipality_code: 1441
municipality_concept_id: yHV7_2Y6_zQx
region: Västra Götalands län
region_code: 14
region_concept_id: zdoY_6u5_Krt
country: Sverige
country_code: 199
country_concept_id: i46j_HmG_v64
street_address: null
postcode: null
city: null
coordinates:
12.2688199999999998368593878694809973239898681640625
57.769485000000003083187039010226726531982421875
must_have:
skills:
languages:
work_experiences:
education:
education_level:
nice_to_have:
skills:
languages:
work_experiences:
education:
education_level:
application_contacts:
name: null
description: Kerstin Fredriksson
email: kerstin.fredriksson@lerum.se
telephone: 0302-52 19 59
contact_type: Enhetschef
name: null
description: Aurora Olmås
email: aurora.olmas@lerum.se
telephone: 0302-52 19 82
contact_type: Hemtjänstadministratör
publication_date: 2023-09-18T08:40:21
last_publication_date: 2023-10-15T23:59:59
removed: false
removed_date: null
source_type: VIA_PLATSBANKEN_DXA
timestamp: 1695019221203
application_deadline_short: 2023-10-15
publication_date_short: 2023-09-18
last_publication_date_short: 2023-10-15
logo_url_sanitized: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation2120001447logotyperlogo.png
logo_url_sanitized_rescaled: https://swedishjobs.se/thumbnail/httpswww.arbetsformedlingen.serestarbetsgivarerestafv3organisation2120001447logotyperlogo-rescaled.png